Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. skift af host

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

colorrush:
eller kun den jeg selv har oprettet?

Hej

Du skal kun eksportere din egen database, information_schema er en intern tabel som du ikke kan importere til din nye host.

Mvh WebHosting A/S

Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en RIGTIG god ide at få ændret DNS TTL til 60 eller lign, som Kasper Toft Braun også nævner - så skiftes IP adressen som domænet peger på hurtigere.

Ellers er rækkefølgen allerede nævnt: Filer over, mysql over, ændre config fil til at matche de nye credentials for mysql, og så DNS.

Husk også, hvis du benytter andet end pop3 til din mail, at dine mails også skal flyttes.

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 18:21

Tobias Knudsen:
Det er en RIGTIG god ide at få ændret DNS TTL til 60 eller lign, som Kasper Toft Braun også nævner - så skiftes IP adressen som domænet peger på hurtigere.

Hej

Det er delvist korrekt, problemer er bare at visse bredbåndsudbydere ignorer TTL og har sat deres egne minimumsværdier. Forslaget i vores første post tager hensyn til dette.

Mvh WebHosting A/S

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 18:30

Tobias Knudsen:

Ellers er rækkefølgen allerede nævnt: Filer over, mysql over, ændre config fil til at matche de nye credentials for mysql, og så DNS.

Husk også, hvis du benytter andet end pop3 til din mail, at dine mails også skal flyttes.

Hej Tobias, tak for din hjælp.

Kan du uddybe nogle af tingene. At få "ændret DNS TTL til 60" er helt sort for mig, hvor gør jeg det henne og hvordan? Og hvordan skifter jeg IP adressen?

Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:41

colorrush:
At få "ændret DNS TTL til 60" er helt sort for mig, hvor gør jeg det henne og hvordan? Og hvordan skifter jeg IP adressen?

Begge dele gør du der hvor du styrer DNS. Med mindre du har registreret (eller flyttet) dit domæne hos/til gratisdns, så er det med stor sandsynlighed hos din webhost udbyder, at dette kan gøres.

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 23:21

Er der en der vil hjælpe mig med skiftet og kan gøre det 100% korrekt? Og hvad skal det koste? Det skal gøres ASAP! :)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 17:15

colorrush:
Er der en der vil hjælpe mig med skiftet og kan gøre det 100% korrekt?
Mon ikke du får lidt flere svar hvis du fortæller hvilken side/hvilket shopsystem :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 08:52
Send os en mail på sales@serverfruit.com, og så finder vi ud af det. Det burde ikke tage lang tid, så det skal ikke koste dig noget.

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)