Det er en RIGTIG god ide at få ændret DNS TTL til 60 eller lign, som Kasper Toft Braun også nævner - så skiftes IP adressen som domænet peger på hurtigere.
Ellers er rækkefølgen allerede nævnt: Filer over, mysql over, ændre config fil til at matche de nye credentials for mysql, og så DNS.
Husk også, hvis du benytter andet end pop3 til din mail, at dine mails også skal flyttes.
Det er en RIGTIG god ide at få ændret DNS TTL til 60 eller lign, som Kasper Toft Braun også nævner - så skiftes IP adressen som domænet peger på hurtigere.
Hej
Det er delvist korrekt, problemer er bare at visse bredbåndsudbydere ignorer TTL og har sat deres egne minimumsværdier. Forslaget i vores første post tager hensyn til dette.
Ellers er rækkefølgen allerede nævnt: Filer over, mysql over, ændre config fil til at matche de nye credentials for mysql, og så DNS.
Husk også, hvis du benytter andet end pop3 til din mail, at dine mails også skal flyttes.
Hej Tobias, tak for din hjælp.
Kan du uddybe nogle af tingene. At få "ændret DNS TTL til 60" er helt sort for mig, hvor gør jeg det henne og hvordan? Og hvordan skifter jeg IP adressen?
At få "ændret DNS TTL til 60" er helt sort for mig, hvor gør jeg det henne og hvordan? Og hvordan skifter jeg IP adressen?
Begge dele gør du der hvor du styrer DNS. Med mindre du har registreret (eller flyttet) dit domæne hos/til gratisdns, så er det med stor sandsynlighed hos din webhost udbyder, at dette kan gøres.