Med metoden som beskrevet, har du minimal nedetid og alle nye ordrer der måtte komme ligger således i den database du har hos den nye udbyder. Du mister derfor ikke data/ordrer som kommer ind i den tid det tager at flytte domænet. DNS opdateres ikke med det samme så du vil se at du stadig besøg fra kunder på den gamle server samtidigt med at du får besøg på den nye server. Databasen er således delt imellem de 2 websites.
Du fortæller din hostingudbyder at du ønsker at flytte dit site med mindst mulige nedetid, og helst om natten. Så skal teknikeren vide _alt_ hvad der er at vide om jeres setup, han skal nok have en håndfuld konsulent-timer for det - tilgengæld er du sikker på det bliver gjort rigtigt :-)
Husk på at se efter om du har SSL-certifikater, emails der skal flyttes osv. Hvis begge benytter cPanel kan du bede den nye host lave en cPanel til cPanel transfer. Husk også at sætte TTL ned til 60 eller lign. mens det flyttes, så det kan flyttes hurtigere.
/Kasper
Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.
2) Ret databaseserveren i den gamle til IP'en på den nye server (og ikke bare hostname!) - dermed bruger alle samme database selvom DNS resolver forskelligt. Ved sidste skift oplevede jeg stadig hits på den gamle server 48 timer efter DNS opdateringen - nogle udbydere er simpelthen sløve.
3) Opdater DNS.
4) Hvis din server skal godkendes hos din betalingsgateway, så sørg for at den tillader adgang fra begge IP'er.
5) Vent på at den gamle server ikke modtager flere hits.
Det er lidt forvirrende synes jeg, men prøver skridt for skridt at få det til at lykkes.
Når jeg skal eksportere databasen fra myPhpAdmin, er der 2 databaser - den jeg selv har oprettet og en der hedder "information_schema" - skal jeg eksportere begge to, eller kun den jeg selv har oprettet?