Hej, Jeg er illustrator og skal til at sælge nogle af mine illustrationer dels fra egen side og dels fra butikker. Jeg er frygtelig meget i tvivl om prissætningen. Indenfor printet grafik kan man købe meget i a3 format til 200-300 kr men selvfølgelig også nogle meget dyrere. Nu sidder jeg så med regnstykket og alle de udgifter jeg har og kan ikke forstå hvordan nogen kan tjene penge, hvis de sælger til 200 kr med skat osv.. som jeg ser det er mit regnestykke sådan: regnestykke er lavet ud fraen pris på 350 kr for a3 format. Lige nu er de prissat til 430.Men der ved jeg så ikke om det er for meget i forhold til hvad folk vil gi.. Udgifter ved salg fra egen side: Er ikke momsregistreret endnu. En fra skat jeg talte med, sagde at jeg stadig kunne trække udgifterne fra indtægten inden jeg trak skat fra. Kan det passe? Eller vil det nemmeste være at få et cvr. nummer. Og i så fald, kan jeg så trække de udgifter fra på de ting jeg allerede har betalt inden selskabet er oprettet? Håber nogen vil hjælpe I kan i øvrigt se dem her: lisbetkroll.com |
Og hov, det regnestykke var lavet ud fra at jeg prissatte til 350 kr for a3 format.
Lige nu er de prissat til 430.Men der ved jeg så ikke om det er for meget i forhold til hvad folk vil gi..
I kan i øvrigt se dem her: lisbetkroll.com