Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjææælp - prissætning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er illustrator og skal til at sælge nogle af mine illustrationer dels fra egen side og dels fra butikker. Jeg er frygtelig meget i tvivl om prissætningen.

Indenfor printet grafik kan man købe meget i a3 format til 200-300 kr men selvfølgelig også nogle meget dyrere. Nu sidder jeg så med regnstykket og alle de udgifter jeg har og kan ikke forstå hvordan nogen kan tjene penge, hvis de sælger til 200 kr med skat osv..

som jeg ser det er mit regnestykke sådan:

regnestykke er lavet ud fraen pris på 350 kr for a3 format.

Lige nu er de prissat til 430.Men der ved jeg så ikke om det er for meget i forhold til hvad folk vil gi..

Udgifter ved salg fra egen side:
Forsendelse dk: 25 kr (mer hvis det er internationalt)
print: 25 kr
paprør 7 kr

overskud: 293

udgifter ved salg til butik:
prisen minus 2,5 markup: 140  ( det er det jeg kan forstå man skal slippe når man sælger videre til andre?)
print 25 kr
paprør 7 kr

overskud: 108

og så er der så skat  - hvor meget er det?
der kan jeg vel så trække udgifterne til print, paprør osv fra?

Er ikke momsregistreret endnu. En fra skat jeg talte med, sagde at jeg stadig kunne trække udgifterne fra indtægten inden jeg trak skat fra. Kan det passe?

Eller vil det nemmeste være at få et cvr. nummer. Og i så fald, kan jeg så trække de udgifter fra på de ting jeg allerede har betalt inden selskabet er oprettet?

Håber nogen vil hjælpe Angel

I kan i øvrigt se dem her: lisbetkroll.com

Tilmeldt 10. Apr 13
Skrevet kl. 12:15

Og hov, det regnestykke var lavet ud fra at jeg prissatte til 350 kr for a3 format.

Lige nu er de prissat til 430.Men der ved jeg så ikke om det er for meget i forhold til hvad folk vil gi..

I kan i øvrigt se dem her: lisbetkroll.com

Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:46

Hej newlis,

Hvis man regner det ud i %, er det jo også en pæn avance. Hvis du prisætter den til 430, og det koster dig 57 kr, så er det jo en avance på faktor 8.

Men det store spørgsmål er vel, hvad folk vil give? Priser er altid svære at regne ud i starten, men prøv at se hvad dine konkurrenter tager. Du skriver, at de tager 200-300 kr, hvilket jo også ville give overskud til dig - ikke meget, men måske giver det flere salg?

Tilmeldt 10. Apr 13
Skrevet kl. 13:07

Tak for svaret, ja det lyder jo meget fint. Det er mere det når jeg skal sælge dem videre til andre butikker at avancen er meget lavere. Der vil hvis jeg nu sætter det til 350, gi mig et overskud på 50 kr efter skat som jeg kan regne det ud. Men måske det bare er det jeg skal regne med, hvis som du siger jeg så kan sælge flere..

Tilmeldt 10. Apr 13
Skrevet kl. 13:23

Og endnu et spørgsmål - internetbutikker skal ved ikke have samme markup som fysiske butikker vel? De har jo ikke huslejen.

Hvis det hedder 2,5 for fysisk butik, hvad skal den så hedde når man sælger til internetbutik?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)