Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger långiver til 20.000

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 76
Fra  Araghoune Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Butikken ligger i Ringstedet, Butikken henvender sig primært til kvinder og piger men også mænd. 

Vi vil sælge modetøj til fornuftige priser, men henblik på at blive primær forhandler af dansk design

Dbh

Julian. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad så når de 20k er skudt af på tøj, og næste faktura for lokaleleje ligger i postkassen? Er der så penge til den?

Hvis du ikke allerede har gjort det ifm. forretningsplanen, så gør dig selv den tjeneste, at booke et par timer med en revisor og få lagt et budget. I flere kommuner kan man endda få økonomisk støtte til det. En revisor med erfaring indenfor detailforrretninger kan hurtigt hjælpe dig med det.

Jeg er ret sikker på at der skal lidt mere end 20k til for at komme godt fra start. Og jeg har gode erfaringer med at gå i banken med budget udarbejdet af en revisor.

Mvh Carsten

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 11:39

Du må ikke ret gerne basere en tøjbutik på forbrugslån til tonshøj rente. Enten kan du fremlægge en forretningsplan og et godt budget og få en bank med - Ellers: Læg det det ned - du kommer kun i yderligere vanskeligheder på den måde - surt men tro mig - tøjbutikker er svære og skal ikke ha dyre forbrugslån som udgangspunkt

vh

Udfra situationen kan trådstarter jo desværre blive nød til det, jeg udelukker ikke at det er muligt at låne 20.000 her på Amino, jeg tror bare ikke han har held til det.

Pointen er, som han selv siger at han har købt alt udstyr og det virker som om han bare er løbet tør for penge. - Nå bankerne ikke er med ham af uransaglige åresager, må han jo blive nød til at låne pengene et eller andet sted, til en lidt højere rente.

Han kunne jo også bare vælge at droppe ideen, men tror du det er en mulighed for ham?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14

jeg ved ikke om vor trådstarter har brugt penge på inventaret og alt - eller om det er noget han bare kan overtage - Det er klart at det kan gøre en forskel, men et quicklån - for mig er noget med - alle de andre skal til sunny beach og jeg har ikke kontanter mere end det er kapital til en tøjbutik

De kviklån jeg lige kan finde, ligger ikke langt fra 20% i rente - lån 20.000 og betal knapt 2000 om måneden i 12 mdr.

Mine bekymringer går på:

At jeg ikke rigtigt har fattet om trådstarter har investeret en god del allerede 

Om trådstarter har erfaring med at køre en tøjbutik som kan udnyttes her

Kan trådstarter nok om moms og regnskab, eller skal der bruges penge på noget sådan

Om 20.000 kr rækker nogen vegne. Dels vil der være gode og dårligere køb imellem, størrelse som ikke sælger hurtigt - får man tøj nok OG

Har trådstarter råd til at drive butikken herefter - købe nyt når det som viste sig at sælge godt er solgt - Betale husleje og ex dankort teminal, reklame - tilbudsvarer OG leve af det selv - da det jo ikke virker til at der som sådan er kapital til dagen og vejen ved siden af

Jeg tvivler på, at man skal starte fysisk tøjbutik hvis man kun har 20.000 som skal betales med høj rente og er bange for, at lysten er større end muligheden - at det nemt vil værd 20.000 dyrt forrentede gode penge efter noget der bliver op ad bakke - men uha - jeg kender jo ikke detaljerne som det fremgår

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 12:27

Cookie:

jeg ved ikke om vor trådstarter har brugt penge på inventaret og alt - eller om det er noget han bare kan overtage - Det er klart at det kan gøre en forskel, men et quicklån - for mig er noget med - alle de andre skal til sunny beach og jeg har ikke kontanter mere end det er kapital til en tøjbutik

De kviklån jeg lige kan finde, ligger ikke langt fra 20% i rente - lån 20.000 og betal knapt 2000 om måneden i 12 mdr.

Mine bekymringer går på:

At jeg ikke rigtigt har fattet om trådstarter har investeret en god del allerede 

Om trådstarter har erfaring med at køre en tøjbutik som kan udnyttes her

Kan trådstarter nok om moms og regnskab, eller skal der bruges penge på noget sådan

Om 20.000 kr rækker nogen vegne. Dels vil der være gode og dårligere køb imellem, størrelse som ikke sælger hurtigt - får man tøj nok OG

Har trådstarter råd til at drive butikken herefter - købe nyt når det som viste sig at sælge godt er solgt - Betale husleje og ex dankort teminal, reklame - tilbudsvarer OG leve af det selv - da det jo ikke virker til at der som sådan er kapital til dagen og vejen ved siden af

Jeg tvivler på, at man skal starte fysisk tøjbutik hvis man kun har 20.000 som skal betales med høj rente og er bange for, at lysten er større end muligheden - at det nemt vil værd 20.000 dyrt forrentede gode penge efter noget der bliver op ad bakke - men uha - jeg kender jo ikke detaljerne som det fremgår

vh

Hej John

Jeg forstår det sådan at trådstarter har investeret i inventar, og nu mangler penge til at fylde sin butik. - ydermere bliver jeg nød til stole på at trådstarter har regnet på tallene og er kommet frem til 20.000.

Trådstarter kan naturligvis prøve i banken, men det har han jo allerede gjort. Vi er enige om at det bedste alternativ uden tvivl ville være at have lavet en forretningsplan, så man ikke stod i den her situation, men nu er det jo blot sådan at trådstarter står i denne situation. 

Jeg tager ikke forbehold for, at de 20.000 ikke er nok eller noget, jeg går ud fra at trådstarter selv har vurderet det.

Tilmeldt 23. Mar 11
Fra  Araghoune Skrevet kl. 12:27

lidt info til dig og de andre. 

Jeg har overtaget butikken, 20.000 er selvfølgelig ikke nok, men det nok til at få fyldt godt op, jeg har fundet et par gode varepartier med fordelagtige aftaler, og hvis de ikke sælger vil sægleren af dem gerne tage dem tilbage. 

Jeg kan umiddelbart godt selv finde ud af at lave regnskab, da jeg lavede det til min tidligere webshop, det samme gælder momsen

Dankort terminal vil i starten ikke være benyttet med i stedet izettle.

DER ER investeret 1.2 million i forretningen IKKE af mig, 

Quick lån er ikke en mulighed. 

Tilmeldt 23. Mar 11
Fra  Araghoune Skrevet kl. 12:32

*det få dage siden jeg overtog. 

Bukser, toppe tshirts og lidt andet kan jeg få hjem til under 50 kr stk, og sælge det fra 100 og op, hvis jeg sælger det hele til 100 så har jeg til husleje plus ca 20.000 mere som delvist så går til afdrag på lån, og til videre indkøb. 

Men priser variere jo, fra 100 og op, og de ca 400 artikler ved jeg godt ikke kommer af med med det samme med det er hellere ikke nødvendigt. tænk over det. 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 13:53

Julian:

*det få dage siden jeg overtog. 

Bukser, toppe tshirts og lidt andet kan jeg få hjem til under 50 kr stk, og sælge det fra 100 og op, hvis jeg sælger det hele til 100 så har jeg til husleje plus ca 20.000 mere som delvist så går til afdrag på lån, og til videre indkøb. 

Men priser variere jo, fra 100 og op, og de ca 400 artikler ved jeg godt ikke kommer af med med det samme med det er hellere ikke nødvendigt. tænk over det. 

UNDSKYLD! Men jeg synes der bliver rådgivet helt forkert her! Er det ikke mere end ualmindelig dumt at overtage en tøjbutik uden varelager og så ikke have penge til at anskaffe sig et?????????????????????????????????????????? Sådan noget tager man med i sine overvejelser og budgetter inden man siger ja. 

Hvis der er inventar for over 1 mil, så sælg noget af det!!!!!!!!! Ellers kom ud af det igen, inden der står konkurs i ruden!!

Du har overtaget butikken på alt for tyngt og ugennemtænkt grundlag! 20.000 er INGEN penge!

Tilmeldt 23. Mar 11
Fra  Araghoune Skrevet kl. 14:02

Hej Trusted partner. 

Jeg søger om at låne 20.000 da jeg tror på at det er det beløb jeg skal bruge for at få det til at lykkes, med de aftaler jeg har lavet.  

Jeg har ikke lavet den her tråd for at udpensle mine forretningsideer, men for at hører om mulighederne. 

Understreger at jeg ikke skal have nogle quick lån tak. - men en invester eller långiver vil gøre det muligt at jeg kan få en rigtigt god start på denne virksomhed

Desværre tror jeg nu at grundet de der sår tvivl i min forretning skræmmer dem tråden henvender sig til væk. 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:06

Julian:

Hej Trusted partner. 

Jeg søger om at låne 20.000 da jeg tror på at det er det beløb jeg skal bruge for at få det til at lykkes, med de aftaler jeg har lavet.  

Jeg har ikke lavet den her tråd for at udpensle mine forretningsideer, men for at hører om mulighederne. 

Understreger at jeg ikke skal have nogle quick lån tak. - men en invester eller långiver vil gøre det muligt at jeg kan få en rigtigt god start på denne virksomhed. 

Desværre tror jeg nu at grundet de der sår tvivl i min forretning skræmmer dem tråden henvender sig til væk. 

Hej Julian,

Du har helt ret i, at du ikke har bedt folk om at give deres mening omkring din forretningsplan - men tror nogen er blevet lidt forvirret af alle dine tråde, hvor du skriver at salgspotentialet er stort selvom du ingen kunder har og ingen data har.

Men omkring din tråd her, så synes jeg du skulle skrive hvornår du forventer at betale pengene tilbage og hvor mange procent man kan få. Hvilken sikkerhed vil man desuden få for sine 20.000 kr.?

Du må stille dig selv disse spørgsmål og svare på dem her i tråden, så er der måske nogen som vil hjælpe dig.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)