Det er ofte vanskeligt,i alle fald uden gebyrer for flere ting, at få en erhvervskonto. Man kan vel forstå bankerne derhen, at vil man ikke betro dem egne midler, hvorfor skulle de så tage omkostninger på en erhvervskonto Mybanker mener en erhvervskonto i snit koster bankerne 800 kr per år at drive Du skal nok enten til en lille sulten risikobank, eller betale et eller andet for det Vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er også min erfaring at bankerne ønsker det fulde engagement, altså både erhvervskonto og privatkonti. Desuden tager en del banker et gebyr for en erhvervskonto (med begrundelsen at man ud over selve kontoen tilbyder benyttelse af døgnboks, en årlig regnskabs-gennemgang m.m.). Et gebyr på 200 kr. pr. måned er ikke ualmindeligt, visse banker kan dog overtales til at slette gebyret.
Måske kan du finde en lille bank der er villig til at give dig en erhvervskonto som det allerede er foreslået.
Når du ikke vil have kontoen i din nuværende bank er det så fordi du er utilfreds med den bank? Hvis det er tilfældet kunne du jo overveje at flytte det hele til en anden bank og så oprette erhvervskontoen der også.
Jeg har haft flere privatkontoer og erhvervskontoer i flere forskellige banker på samme tid.
Hvis banken kræver du også har en privat konto så opret sådan en sammen med. Så er der ingen problemer.
Et god råd vil også være at lave erhvervskontoen uden kredit. Så slipper du for en masse påstyr og regler og erhvervskontoen kan du få indenfor 24 timer.
Vær dog opmærksom på at nogen banker nu tager betaling for at have dig som kunde (have konto)!
Hvis banken kræver du også har en privat konto så opret sådan en sammen med. Så er der ingen problemer.
Tja - det er nu nok ikke altid sådan. Det banken vil ha er jo privat økonomien og det vil sige privatkonto med nemkonto - løn ind osv - og ikke bare en ekstra privatkonto - OG det er jo det trådstarter ikke vil.
Ronni Larsen:
Et god råd vil også være at lave erhvervskontoen uden kredit. Så slipper du for en masse påstyr og regler og erhvervskontoen kan du få indenfor 24 timer.
Jeg ved, at der er mange herinde der har prøvet det uden at kunne få den, så det er heller ikke en selvfølge. Det hænger bl.a sammen med, at det selv uden kredit, er vanskeligt at opbygge en egentlig erhvervskonto der ikke kan trækkes over, uanset aftale + erhvervskonti uanset kredit er under hvidvaske regler som betyder at banken skal opfylde en række konti + erhvervskonti generelt kan tilknyttes nets - moms hævninger og hvad ved jeg, som betyder risiko for overtræk. En erhvervskonto er ikke lige så let at lukke af for den slags som en privatkonto med kun et hævekort (uden dankort)
Jeg siger ikke, at man ikke kan få det, jeg siger bare, at uden ens privatøkonomi følger med, er det svært de fleste steder OG hvis privat økonomien så har haft overtræk eller andet - så vil det være endnu vanskeligere -