Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bank nægter os erhvervskonto - overvejer at lukke virksomheden...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har efter at have fået afvide herinde min bank er forpligtede til at give mig nemkonto erhverv taget fat i dem og hørt om jeg kunne få en nemkonto til mit firma, men med et afslag

Men men men, så sagde jeg jo at jeg havde min private konto jeg brugte som firmakonto og om de ikke bare kunne give mig det til den, men så tog det da først en træls drejning, nu kræver de min private konto med firmaindtægt lukket !

Så min ene privatkonto nu er lukket og har kun den anden som helt privat og nemkonto, hvad fanden gør jeg nu ?

I alt min vrede har jeg sku overvejet at lukke og slukke mit cvr nr og arbejde uden og opkræve pengene på stedet.

Efter skats nye regler kan jeg jo godt opkræve alt kontant så længe det er under 10,000 pr kunde.... men kontrolen med hvad jeg tjener bliver da umulig på denne måde.

tristet til at gøre det som jeg lyster når bankerne skider på mig grundet RKI registering.

Jeg henviste til god finansskik, men den siger de kun gælder privat personer.

Skal jeg lukke firma officelt og bare arbejde og tage kontant ?

Skal jeg prøve at se om den går med at bruge den anden pprivate konto til indbetalinger ? synes dog den er farlig hvis de så lukker den ned og jeg ingen penge har mere

alternativt kunne jeg måske købe et skuffe aps og så give den gas der ?

Vil tro de fleste private kunder og en del erhevrv hopper fra når jeg kræver kontant betaling, jeg kan jo ingen gang få forud betaling mere

pis og møg

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:41
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person

Har du prøvet at kontakte en anden bank?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:52

har kontaktet samtlige banker flere gange

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:02

Og I får nej udelukkende pga RKI-registrering? Det lyder godt nok mærkeligt.

Jeg ville nok oprette en privat konto i en anden bank og så bruge den til indbetalinger til firmaet - ikke fordi det var  den bedte løsning, men fordi det åbenbart er den eneste.....

Synes dog det er absolut vanvittigt, at banker på den måde kan gøre livet surt for iværksættere, der gør en indsats for at vende tingene rundt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 15:02

Der er godt nok mange af disse tråde for tiden med problemer med banken og erhvervskontoer.

Jeg forstår det ikke helt for jeg havde intet problem med at få oprettet en erhvervskonto. 

Men det er da trist, hvis det er sandt og der virkelig ikke er oplysninger som udelades.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 15:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der er intet skjult her, de fleste der har fulgt mig kender vidst min lidt for ærlige tilkendegivelser herinde ;)

Det er "bare" en rki registering der har givet alle disse problemer.

Jeg hælder lidt til at lukke og slukke og så bare tage de kunder der hænger ved privat til jeg har mulighed for at starte et skuffeselskab op og så er det jo en enhed for sig og ikke mig..

Men ja det er da rigtig trist at det skal være så svært og komme igang igen med livet efter de rki registeringer...

Det er jo nemt og give helt op og sige ja tak giv mig penge fra det offentlige, men det er mit sind slet ikke til, så heller alt muligt andet..

Kan man evt drive et udenlandsk firma med udenlandsk konti og bare få indbetalt i det pågældende land ? man hører jo tit om folk der vælger england til selskab

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 15:21

grunden til alt er kommet op er jeg skal på kursus fra mandag og 6 uger frem og der skal pengene (VEU godtgørelse) gå ind på virksomhedens nemkonto, som jo sjovt nok ikke kan lade sig gøre.

Jeg har derfor skrevet et brev til Kvalitets og tilsynsstyrelsen og anmodet om at få udbetalt til anden privat konto, så håber da den går igennem. ellers er jeg lidt på skideren.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:24

Hvorfor ikke bare bruge din ene konto som NemKonto for både den private del og firmadelen?

Drop enhver tanke om skuffeselskaber og udenlandske selskaber. Bankerne ser på personerne bag så her er der ingen genvej.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:26

Jeg har fuld forståelse for dine frustrationer - men jeg synes bestemt ikke, du skal give op.

Personligt bruger jeg også en "privatkonto" som "erhvervskonto"  - men det er mest fordi jeg ikke gider betale gebyrer for nogle features, jeg ikke bruger....(og jeg har også Danske Bank......lidt endnu).....men jeg tror ikke de kan nægte os at bruge en privatkonto til en enkeltmandsvirksomhed. Men jeg må indrømme at jeg ikke ved det med sikkerhed.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:36

Majbritt Jacobsen:

Synes dog det er absolut vanvittigt, at banker på den måde kan gøre livet surt for iværksættere, der gør en indsats for at vende tingene rundt.

Banker er jo hverken en gaveboder eller frivillige organisationer, men forretninger som skal tjene penge. Hvorvidt man er enig i afgørelsen, det kan man så diskutere.. Jeg tror dog ikke, at banken bevidst er ude på at chikanere, men i højere grad er blevet bevidst om usikre økonomiske prognoser er hverdagskost.

Må erkende, at jeg aldrig har haft problemer med, at benytte en særskilt lønkonto (har faktisk adskillige kontoer i min egen bank) til erhverv i enkeltmandsvirksomhed. Men fra bankens synspunkt er der naturligvis stor forskel på privat og erhverv, selvom man kan mene, at det er småpenge langt hen ad vejen. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)