Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ved at starte "virksomhed" uden momsreg. hva er reglerne?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg sidder og leger med at starte en "virksomhed" som sidegesjæft, men det skal kun være som B-indkomst og (stort)"fritidsprojekt".

Da jeg ikke regner med at nærme mig en årlig omsætning på 50k, har jeg besluttet mig for ikke at blive momsregistreret i nærmeste fremtid, da jeg gerne vil holde kompleksiteten på et midlertidigt minimum.

planen er:

jeg laver en hjemmeside og sælger produkter og services derfra.

Jeg inberetter hvad jeg regner med at tjene, på min forskudsopgørrelse som B-indkomst.

men spørgsmålet er:

skal jeg (og hvordan??) betale moms af de varer jeg sælger, også selvom det er under de 50k årligt?

jeg indberetter det jo til skat som B-indkomst og betaler derfor skat af det, er det nok?

håber i kan hjælpe. kom også gerne med andre bemærkninger/ kommentarer hvis i synes de er relavante for mit projekt/ fremgangsmåde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46608
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59

hvis du er sikker på ikke at komme over 50 t i omsætning og ikke vil momsregistreres så skal du glemme alt om moms

Du skal opgive dit overskud i forskud rubrik 20 og samme i årsopgørelse, så du betaler skat af det - ved at din fradrag sænkes så du på den måde betaler b skatten

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 10:26

ok. tak, jeg venter med at overveje momsregistrering til jeg kan se om det er en realistisk forretning, derefter skal jeg snakke med fagforening omkring stadig at være berettiget til A-kasse og mit arbejde om jeg overhoved må drive virksomhed ved siden af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46608
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)