hej jeg sidder og leger med at starte en "virksomhed" som sidegesjæft, men det skal kun være som B-indkomst og (stort)"fritidsprojekt". Da jeg ikke regner med at nærme mig en årlig omsætning på 50k, har jeg besluttet mig for ikke at blive momsregistreret i nærmeste fremtid, da jeg gerne vil holde kompleksiteten på et midlertidigt minimum. planen er: jeg laver en hjemmeside og sælger produkter og services derfra. Jeg inberetter hvad jeg regner med at tjene, på min forskudsopgørrelse som B-indkomst. men spørgsmålet er: skal jeg (og hvordan??) betale moms af de varer jeg sælger, også selvom det er under de 50k årligt? jeg indberetter det jo til skat som B-indkomst og betaler derfor skat af det, er det nok? håber i kan hjælpe. kom også gerne med andre bemærkninger/ kommentarer hvis i synes de er relavante for mit projekt/ fremgangsmåde. |
hvis du er sikker på ikke at komme over 50 t i omsætning og ikke vil momsregistreres så skal du glemme alt om moms
Du skal opgive dit overskud i forskud rubrik 20 og samme i årsopgørelse, så du betaler skat af det - ved at din fradrag sænkes så du på den måde betaler b skatten
vh