Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Send private beskeder på facebook for 6 kroner per styk

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøvede, at få denne artikel på amino Bizz for, at se hvordan folks holdning er til det, men et eller andet må være gået galt, for den kom aldrig frem :)

Så nu prøver jeg her i stedet for - Som man kan læse her http://epn.dk/teknologi2/computer/article5308319.ece, så vil det fremover kunne komme til at koste penge, at sende interne beskeder på facebook til folk man ikke er venner med, hvis man vil have beskeden i indbakken.

Som jeg har forstået det, så hvis man har en firma facebook side og vil sende beskeder til dem der syntes om, så ryger beskeden i "andet" i dag, hvis man fremover vil kunne betale 6 kroner og komme i indbakken, ville I så gøre det? Eller hvis man er på et af de steder med til salg, og man vil kontakte en person, der har et godt tilbud, så er det jo en måde at få hurtig kontakt med sælger lidt som dba.dk mm.

Hvad er jeres meninger om det? Er det fremtiden for at komme i kontakt med dem, man ikke er venner med, og sikre, at de kan se den besked man har sendt?

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:05

bye bye facebook, and hello something new siger jeg bareSmile

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 22:46

Så når der ikke betales bliver beskeden sendt i spam folder. 

Hvis man derimod betaler 6 kr, så ryger beskeden blot i 'Andet' folderen, hvor man manuelt skal gå ind og tjekke om der ligger noget nyt?

Lyder som et projekt der er dømt til at fejle, men som også kan skabe et helt nyt koncept, hvis det fungerer. 

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg undre mig mest af alt over hvorfor det er landene der kan "tilføje" disse betalinger og ikke Facebook generalt (i hvert fald af det jeg har forstået)?

Og er umiddelbart sikker på at Danmark vil gøre brug af dette, hvis de har muligheden. - Se bare hvordan det endte da de skulle lovliggøre Pokersiderne for 2 år siden.. Penge penge penge, særkrav til lille Danmark...

... Jeg får da lange bryster, nogle gange!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43

Der er nok tale om Facebook Danmark og Facebook England. Grunden til at de eventuelt henvender sig forskelligt i forhold til nye betalingstiltag, er at markederne er forskellige. McDonalds har heller ikke den samme menu i hele verden, i visse lande bringer de endda ud - mener det er Indien.

Jeg synes, det er helt i orden, at Facebook indføre mere betaling. Virksomheden har ikke en særlig stor indtjening i forhold til forventningerne, og derfor er de selvfølgelig nødt til at løse problemet, så de kan komme til at leve op til aktionærernes forventninger. Man kan ikke forvente at få noget gratis i den her verden, og jeg synes det her er en helt fin måde at indføre betaling på. Personligt skriver jeg ikke selv med nogen, jeg ikke er venner med på facebook. Hmm..

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 00:04

Mikkel Lauridsen:
Man kan ikke forvente at få noget gratis i den her verden, og jeg synes det her er en helt fin måde at indføre betaling på.

Men var det ikke for brugerne, så ville Facebook slet ikke være så eftertragtet som det er i dag.

Jeg synes personligt egentlig ikke at Facebook har noget der er så vigtigt, for mig, at jeg vil betale for det (som privatforbruger).
Umiddelbart vil jeg ikke blive berørt af det, da jeg ikke skriver ret mange beskeder til folk jeg ikke er ven med i forvejen. Og bruger ofte andre chatmetoder end facebooks.
- Men hvis de nu skulle ende med at indføre en betalingsform for mig som bruger, der "forringer" kvaliteten. Så vil jeg fravælge Facebook frem for at betale, netop fordi de ikke tilbyder en service "som jeg bare ikke kan leve uden".

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 00:06

Har lige prøvet at sende en privat besked fra min private facebook-profil og så dette. Kan slet ikke se hvorfor man skal betale 6 kr for at sende en besked når det er privat til privat...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:00

Louise:
Men var det ikke for brugerne, så ville Facebook slet ikke være så eftertragtet som det er i dag.

Ville Amino være det uden brugerne? Facebook har formået at opnå den brugerbase, de har i dag, og hvis de vil tage betaling for deres service - det er en service, ellers var der ikke så mange, der havde en bruger - så er de for mig at se i deres fulde ret til at gøre det. Hvis de mister alle deres bruger, så er det ærgerligt for dem, men hvis de mister halvdelen, men tjener langt mere end nu på den anden halvdel, så er det med forretningsbriller et smart træk.

I sidste ende skal facebook søge imod et overskud, når det er en børsnoteret virksomhed. Hvis formålet var at være en non-profit organisation som Wikipedia, ville det da være rigtig hyggeligt og dejligt for os brugere, at vi kan få en gratis service, men i den virkelige verden skal det hele hænge sammen - og når der er mange aktionærer, så er der pres på for at få et udbytte.

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 01:09

Mikkel Lauridsen:
I sidste ende skal facebook søge imod et overskud, når det er en børsnoteret virksomhed

Den dag facebook koster penge, er jeg gone, og det er mange andre også.

Jeg er sikker på at der sidder mange andre sociale netværk, eller folk som har et ønske om at starte et op, som krydser fingre for, at FB netop indfører betaling.

Så kan man spørge sig selv om man vil have et kortsigtet overskud, eller arbejde langsigtet på at gøre facebook til verdens bedste reklameplads, hvilket jeg ser som det helt store potentiale. Hvilken anden virksomhed kan tilbyde så godt opdelte markedsføringssegmenter til deres annoncører som FB....Ja nemlig INGEN.

Den dag halvdelen af brugerne kvitter FB, da forsvinder FB's værdi.

Prøv bare lige at forestille dig alt den dårlige PR der bliver, når der dag for dag bliver færre brugere, alene det gør at det vil blive et taber netværk. Hvem fanden gider være medlem af noget, som mange andre kvitter, og da specielt ikke, hvis der lige pludselig dukker et andet alternativ op.  

Brugerne er FB og FB er Brugerne. Vi betaler for FB ved at deltage i det.

/Simon

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 01:13

Ps. måske man skulle koncentrere sig om at lægge gebyrer på specifikke og helt ligegyldige statusopdateringer såsom:

"synes det er synd for mig" (så spørger man, hvad er der galt, og man får svaret "Det vil jeg ikke sige", Jamen så lad være med at skrive i første omgang)

Det skulle koste minimum 10 kroner, at komme med sådan en!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)