Hey! :-) |
anyone? :-D
Jeg går ud fra du er importørregistreret og har afklaret told osv Du skal så bogføre 25% erhvervelsesmoms og tilsvarende beløb som købs moms - så der er ren statistik - 25% af det samlede importbeløb som du selv udregner. Du får hverken en udgift eller noget at modregne - det samme beløb som erhvervelsesmoms under salgs moms og under købsmoms vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej! Jeg har lidt det samme problem men er lidt forvirret fra Cookies svar. Vil det sige at jeg skal både betale 25% af min indkøbspris til moms og 25% af hvad jeg sælger mit produkt for? |
Fed tøjbutik! http://www.plndr.dk/?referer=47018
Læs igen - importen udløser erhvervelsesmoms som du udregner som 25% af importbeløbet OG samme beløb som købsmoms. Du betaler derfor ikke en rød øre i moms og har derfor ikke fradrag heller Du skal naturligvis lægge moms på når du sælger til den dansk kunde og det er salgsmoms Du betaler ikke moms ved importen for der er ikke moms på, det er kun statistik men skal selvklart lægge moms på ved salget i danmark Du bør tage noget iværksætterkursus hos skat - som er gratis + læse dig ind på stoffet eller skaffe en økonomi person der kan hjælpe dig - for ikke på det område her og nok en del andre, komme helt galt af sted - det ville være surt. vh |
Super! tusind tak for svaret! :) |
Jeg låner lige tråden og stiller et spørgsmål :) @Cookie: Hvis man har en import fra Italien på 1000 kr. så skal du betale 1000 kr.*0,25=250 kr. i Erhvervelsesmoms. Det skal så konteres således: 1. Debet Varekøb inden for EU: 1000,- 2. Debet købsmoms: 250,- 3. Kredit Bank: 1250,- 4. Kredit Erhvervelsesmom: 250,- 5. Debet Købsmoms: 250,- Hvis der så ikke er sket anden aktivitet, så vil momsafregningen se således ud: 1. Kredit Købsmoms: 500,- 2. Debet Momsafregning 500,- 3. Debet Erhvervelsesmoms: 250,- 4. Kredit Momsafregning 250,- Som dermed giver debetsaldoen 250,- på momsafregning. Er det korrekt? Jeg har aldrig rigtig haft med det at gøre, så har aldrig fået sat mig ind i det :) |
nej væk med punkt 5 - du ender med 0 på momsafregning. Du betaler jo ikke nogen moms. Erhvervelsesmomsen er statistik og modregnes af købsmoms du bogfører, så det går i 0 vh |
Hvis jeg tager pkt. 5 væk, så kommer det vel ikke til at balancere? Eller er det mig der i forvirringen overser noget :) På forhånd tak Cookie :) |
Ja punkt 2 og 4 balancerer jo hinanden ud - erhvervelsesmoms kommer under salgsmoms og modkonteres i købsmoms - der har du de to gange 250 kr på hver sin side |