Ja punkt 2 og 4 balancerer jo hinanden ud - erhvervelsesmoms kommer under salgsmoms og modkonteres i købsmoms - der har du de to gange 250 kr på hver sin side
Det kan jeg simpelthen ikke se logikken i. For som jeg ser det så balancerer 1+2+3 jo hinanden ud. Når jeg så kun laver en postering på erhvervelsesmoms, så går den ud af balance, og jeg mangler da så et sted at modposterer? Kan du uddybe?
EDIT:
Eller er det fordi det er okay med den et-benede postering, idet den ved indberetningen på SKAT bliver lagt ind under salgsmomsen, er det det der menes?
2 og 4 balancerer vel hinanden ud - du kan da se at du har 3 x 250 kr i dit eksempel, det kan jo aldrig gi balance. Ellers kan jeg ikke forklare det må jeg erkende og ja det hedder importmoms - da det jo var uden for EU - 3 har ikke at gøre med momsen - du har TO ben af 250 kr i 2 og 4 på hver sin side
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvis du lægger alle debet sammen i punkterne 1-5 og alle kredit i 1-5, så balancere det da. Der er jo også 250 på banken, der jo betales via banken pålagt momsen?
Hvis du lægger alle debet sammen i punkterne 1-5 og alle kredit i 1-5, så balancere det da. Der er jo også 250 på banken, der jo betales via banken pålagt momsen?
nåh - jamen dit pt 3 er jo galt - du betaler ikke momsen - det er ren statistik - du betaler kun varen og evt told ikke moms
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jamen dog, så forstår jeg det, jeg troede bare man betalte det, og så fik fradrag for det i den anden ende, og at man så bare skulle lave en ekstra postering for at få det over på en konto for erhvervelsesmoms/importmoms for statistikkens skyld. Mange gange tak, nu er jeg med :D