Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg bruge firmanavn fra opløst firma?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 72
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står og skal oprette et holdingselskab i.f.m. indskud i et ApS. Jeg har et par ideer til firmanavn, hvor det mest oplagte har været brugt før. Når jeg søger på cvr.dk står der at firmaet er opløst i 2005, men det fremstår stadig med cvr nummer.

Kan jeg lave et ApS med samme navn, eller er det et no-go sålænge det gamle cvr nummer kan findes på cvr.dk?

På forhånd tak,

Klaus

BitLizard Software

Udvikling af apps til iPhone og Android

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:08

Hvis jeg skal bruget et firma, og slår det op på CVR (hvilket jeg meget ofte gør) og ser at firmanavnet står som opløst..... så ser jeg nok hurtigt videre til en anden udbyder.

Så - lidt risikabelt, mener jeg

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:40

Prøv at kontakt EogS

Tilmeldt 4. Mar 11
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 13:01

Fru Hartmann:
Hvis jeg skal bruget et firma, og slår det op på CVR (hvilket jeg meget ofte gør) og ser at firmanavnet står som opløst..... så ser jeg nok hurtigt videre til en anden udbyder.

Ja det er en rigtig god pointe, det havde jeg ikke lige overvejet! Hvis man søger på CVR vil man selvfølgelig altid få det rigtige firma frem, men hvis man søger på firmanavn er der en risiko for forveksling.

BitLizard Software

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:02

Det vil jeg mene man godt må, men for en sikkerheds skyld ville jeg kontakte erhvervs og selskabsstyrelsen eller CVR for at få et sikkert svar.

Jeg ville også være opmærksom på hvorfor firmaet er opløst.. evt. tjekke det for dårligt rygte på Google og evt trustpilot.

Held og lykke med det :-)

Tilmeldt 4. Mar 11
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 13:06

Frederik Johan Lunøe:
Prøv at kontakt EogS

Det vil jeg gøre. Tror dog jeg dropper ideen med "genbrug" af firmanavn - "Fru Hartmann's" indlæg fik mig på andre tanker.

BitLizard Software

Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:12

Hej

Husk at se om det firma 'navn' havde et godt rygte . Smile søg google og se om der lavet kommentar eller brok over firmaet også. Held og lykke 

Mv Nasser

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)