Jeg har sammen med en ven, bestemt mig for at sælge sækkestole importeret fra Kina. Vores idé er at åbne en webshop. Tilsammen er har vi indskudt 10.000kr, hvilke vi synes er ret meget for to 17-årige drenge. Men kan man overhovedet starte en ordenlig virksomhed med kun 10.000kr?
Webshoppen må max koste 8.000kr. Jeg har læst/set mange af Martin Thorborg's videoer, hvor han giver gode råd til den perfekte webshop. Men jeg får det indtryk, at en ordenlig webshop koster + 20.000kr, hvilke vi på ingen måde vil kunne skaffe. Skal vi droppe drømmen om en webshop, og vente til vi har flere penge mellem hænderne? Det vil vi nødig.
Derfor beder jeg alle de kloge hoveder om at give os et par rigtig gode råd. Hvad havde i gjort, hvis i var 17 år, og ville starte en webshop? :-)
Jeg takker mange mange gange på vegne af os begge!
1. Du kan købe fuld pakke: Den fulde pakke indeholder alt og du har rettigheder til systemet osv. Den vil helt klart være dyr for jeres vedkommende. 2. Abbonament: Du kan købe en webshop, hvor I betaler en månedlig ydelse, hvilket ikke er særlig meget ... :)
I jeres tilfælde vil jeg klart anbefale jer punkt 2 indtil jeres kapital rækker til større og bedre system :)
Man kan sagtens få en rigtig fin og fornuftig webshop for 8000,- og derover, det kommer an på jeres krav. Hvis man skal op og give de 20k+ er det fordi der er et rigtig stort firma til det fordi de er rigtig dygtige, eller fordi der måske skal være nogle specifikke ting på hjemmesiden som kræver ekstra kodning måske eller ekstra grafisk arbejde!
Hvis du går ind på freelancer her inde på amino, og slår et opslag op derinde - så vil jeg væde med du kan finde en yderst fornuftig til at lave din hjemmeside, ellers kender jeg et par stykker som jeg også er sikker på ville kunne gøre det for dig!
Jeg kan anbefale Bulldesign.dk Retromedia.dk og Thomas herinde fra også :) Der er rigtig mange jeg kan anbefale - som jeg ihvertfald finder yderst seriøse, og de er heller ikke de dyreste og levere et godt produkt tilbage så = Value for the Money!
Ellers kan i få en gratis vejledning ind i dette nye univers med mig på skype: danmarkmads
Der findes et hav af tråde om netop det emne, og du vil utvivlsomt få ligeså mange tilbud i din privat indbakke i løbet af aftenen/weekenden.
Søg lidt rundt på amino og bliv klogere på dine muligheder. Selve webshoppen kan I få op og køre relativt billigt med eksempelvis et magento template + webhotel. Så skal i vel kunne tage imod betalingskort, det kan godt løbe op i et par tusinde pr. år (i kan dog starte med paypal, som er gratis, hvilket dog langt fra er optimalt, og jeres salg vil højst sandsynligt være derefter).
Mange glemmer dog at tage højde for de efterfølgende omkostninger forbundet med en webshop. Startomkostninger er kun en meget lille del. Markedsføring/annoncering, vedligeholdelse osv. kan hurtigt løbe op i årlige omkostninger større end jeres startbudget.
Selvfølgelig skal I ikke droppe drømmen! Bare undersøg jeres muligheder mht. webshoppen meget grundigt og bliv klogere på emnet :)
Held og lykke :)
Mvh.
Lars Thomsen
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Min kompagnon og jeg startede for præcist det samme beløb, simpelthen fordi vi ville se om der var penge i det først. Det er klart at tingene går langsommere jo færre penge man har at gøre med, det siger ligesom sig selv. Når det så er sagt, så kan I sagtens få lavet en webshop for under 10 kg - så vidt jeg husker kostede vores 8000 kr. og så skulle vi selvfølgelig selv oprette produkter, tekster, priser, billeder osv osv. men design efter vores eget ønske lavede de. Det har så vist sig at være en god forretning for os, hvorfor vi netop har sat samme firma til at redesigne hele malgodt - det er dog noget dyrere, da vores krav er blevet langt højere nu.
Firmaet der laver vores løsninger er: vsi-group.dk
Jeg tillader mig lige at bide fast i det du startede med at skrive! I vil importere sækkestole fra Kina. Skal de komme fyldte? Så husk at få diverse papirer på hvad kuglerne indeholder. Farvestoffer phtalater osv. - det samme med jeres betræk. Jeg synes I skal vurdere om det bedre kan betale for jer og få produceret betrækket i Kina og så evt. få et dansk firma til at fylde dem op og sende for jer. Jeg ved flere firmaer benytter sig af det. Kuglerne fåes også I mange forskellige kvaliteter, - afhængig hvad I ligger i af pris, så synes jeg altid i skulle vælge de bedste kugler, da folk vil være træt af en sækkestol der bliver "flad" efter 2 måneder og i skal til at sende dem nyt fyld. Håber i kunne bruge dette lidt.
Ved retro media har tilbud lige i øjeblikket med komplet webshop til 700 eller 1000 kr prøv lige at tage fat i ham så er i gang og kan bygge på den
Det nytter ikke noget at bruge så mange penge på webshop og ikke have penge til varer og vigtigst af alt markedsføring.
Så har i ca 9000 til varer og markedsføring det vil jeg sige er en god start.
Det gode er i kørende og ikke skylder noget, rigtig god start drenge.
I kan få meget hjælp til alt andet herinde omkring ehandel så kom igang og få lavet nogen indlæg på det i er i tvivl om så er i med sund fornuft og købsmandskab hjulpet godt på vej.
Vi er super taknemmelige for i vil hjælpe os lidt på vej! Vi havde dog ikke lige forudset, at der ville være så mange hjælpsomme mennesker - vores indbakke er spækket godt om med tilbud, så vi bliver nok lige nødt til at sætte os lidt ind i faget, inden vi tager imod noget tilbud.
I kunne evt tage et kig på Wordpress, som kan installeres nemt fra bl.a. Meebox og Surftown. I Wordpress kan i integrere Webshop fra feks woocommerce, og i kan finde et fint design på www.themeforest.net
Nu ved jeg ikke hvor meget i ved om at sætte en hjemmeside op, men der er nogle begreber i er NØDT til at sætte jer ind i, bl.a. SEO, dvs. besøgende fra Google søgninger og linkbuilding.
I bør måske også overveje, når i er kommet i gang, at tilmelde jer et affiliate netværk, og give procenter til dem der hjælper med at sælge noget fra jeres shop.