Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmakonto - Erhverskonto - Hjælp

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Kæresten og jeg har startet et firma pr. 1/4 - vi har CVR Nr, og vi har erhvervsaftale med Postdanmark. Hjemmeside, produkter er på plads. Hun arbejder til dagligt fuld tid, og jeg studerer som programmør.

Jeg har ufattelig svært ved at oprette en ekstra konto, firma konto, så jeg har en konto hvor jeg kan overføre moms osv, der skal afregnes kvartalsvis.

NORDEA i Nyborg, har elendig rådgivning, dårlig service osv. (vores nuværende bank) Ja hun grinte nærmest af os, da vi fortalte vi skulle oprette en firmakonto!

Jyske Bank skal have afvide hvad firmaet vil tjene, og 200 andre ting (det var en ret ubehagelig samtale!)

Hvad gør jeg? Min bror, som er et par år yngre end os skulle bare lave et opkald også var det overstået.

Er det virkelig så nemt at oprette firmaer og erhvervsaftaler, MEN så svært at oprette en simpel konto?

Gode råd ønskes, for pt er siden lukket ned, da vi har et "konto problem". Det en enkelsmandsvirksomhed.

- Daniel

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 17:13

Prøv og ring tilbage til Nordea men bed om en anden rådgiver.

Jeg ringede til min bank og dagen efter var min konto oprettet.

VH

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49

Skal os selv have oprettet en firmakonto, så jeg følger også lige lidt med her.. Har hørt at det burde være nemt - så måske du skal skifte rådgiver?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19

Ja jeg giver hende til på mandag. Vi havde en aftale idag men hun havde glemt os! Føler sku jeg går panden mod muren.

Nogen der kender til Spar Nord?

Håber du har lidt mere held i sprøjten end os, hehe :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:20

Du burde muligvis sige du vil have en opsparingskonto, eller lign. da firmakonto og erhvervskonto lyder lidt for fancy, specielt hvis du er ung (vi er i midten af 20'erne).

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Hundetilbehør I/S Skrevet kl. 18:57

Jeg havde ingen problemer med Spar Nord :-)

Til gengæld vil jeg gerne høre, om I har lavet en forretningsplan? Det er ikke fordi jeg personligt giver noget for en sådan plan, men bankerne elsker det. Især fordi de føler, at du mener det meget alvorligt og har gennemtænkt idéen.

Når det så er sagt, kan du overveje om du skal bruge en kredit? Det går selvfølgelig ud over likviditeten ikke at have en kredit, men samtidig vil det ikke blive et problem at oprette en konto, få startet et cashflow og så senere få kredit om nødvendigt. Hvis I kører dropshipping ville det jo være ideelt :-)

Mvh. Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:30

Du skal ikke tage et nej for et nej i en bank. Udarbejd en forretningsplan så de kan se du tager det seriøst. Er du ung skal du gøre ekstra ud af det og ikke spare på krudtet. Vælg straks ny rådgiver og filial. Husk det er en forretning også for dem, så sælg dig selv og overbevis dem om at de ikke vil tabe penge på dig. Står du og skal have en kreditaftale, så er snakken en lidt anden, for så laver de en lidt mere dybdegående kreditvurdering, og der kan det blive lidt svært uden nogle gode budgetter. Men igen tag ikke et nej for et nej, og lad vær med at føle dig underdanig, og husk på, uden os var der ingen bank, vi er deres kunder. Og prøv lidt forskellige banker og filialer, det er et marked der kan handles på ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lukket pga af et kontoproblem? Pas på at lille tue ikke vælter stort læs.

Spørgsmålet er om du overhovedet har brug for en erhvervskonto, hvis den bare skal bruges til hensættelse af skyldige moms mv. Til dette kan du bare få dig ekstra "privat" konto.

Du skriver at dig og kæresten har startet en enkeltmandsfirma. I kan ikke være 2 som starter et enkeltmandsfirma ellers vil det være et interessentskabet.

Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:40

Bed din bank (eller en anden) om at oprette en likviditetskonto til din virksomhed. Det er på denne at moms vil blive udbetalt til, hvis du har moms tilgode. Denne konto kan du så benytte som "firma-moms" konto.

Jeg fik oprettet min firmakonto på den måde dengang jeg havde firma. Det var rimelig nemt, og de skulle blot se reg.bevis fra skat og nogle få andre papirer - mener også de spurgte til forecast på omsætning mv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07

Dels fatter jeg ikke hvorfor I skal lukke en side ned fordi I ikke kan få en erhvervskonto. I kan lade en personlig konto være jeres nemkonto til moms normalt - i alle fald her i starten

Dels synes jeg du har en underlig indstilling til hele det med at få en erhverskonto. "banken ville kende til omsætning og andet" skriver du som om det var underligt?  

Start med at ha respekt for at banker for at oprette erhverskonti tager en omkostning - ca 800 kr per konto regner ex mybanker med - så det er prisen hvis ikke banken har andet at tjene på dig. Enten må du betale et beløb eller ha andet at byde på i forhold til banken

Indse så, at en erhvervskonto selv uden kreditkort kan overtrækkes når ex momsafregningen trækkes via den, med mindre den sættes specielt op. At banker skulle gi konti til alle uden at undersøge deres plan og økonomi, er imod enhver fornuft, og har jo til en vis grad været årsag til en del tab i bankerne - og den krise vi har set i den forbindelse

Lav en ordentlig forretningsplan - ikke kun for banken men for selv at få tænkt alt igennem og ha noget mere end fornemmelse at forholde jer til. Læg et budget der viser hvad i TROR I vil tjene og hvad I skal bruge penge til så I har et resultat at forholde både jer selv og banken til.

Tag evt. en person, der forstår det spil, med i banken så I ikke sidder der med helt forkerte forventninger og indstillinger.

Prøv forskellige banker - også Nordea igen med det rette materiale og den rette indstilling og bed om møde med en erhvervsrådgiver - forudsat I der har overholdt alt hidtil og ikke står som en problemkunde nogen af jer på forhånd, for så er løbet nok kørt.

Små banker er ofte hurtigere med et ja end store, da de har større kunde behov end de store, men det kan så også give andre problemer. Det er oftest lettest af få erhvervskonto hvis det er samme bank man har sine private konti i, men som nævnt jo kun hvis man har været solid hidtil. Det er lidt i stil med, at det er svært at tegne en brændforsikring, hvis der allerede er ild i et hjørne af huset.

I må i øvrigt ha enten et I/S eller det er EN af jer der har virksomhed og ikke jeg begge sammen

held og lykke med det

vh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)