Dels fatter jeg ikke hvorfor I skal lukke en side ned fordi I ikke kan få en erhvervskonto. I kan lade en personlig konto være jeres nemkonto til moms normalt - i alle fald her i starten
Dels synes jeg du har en underlig indstilling til hele det med at få en erhverskonto. "banken ville kende til omsætning og andet" skriver du som om det var underligt?
Start med at ha respekt for at banker for at oprette erhverskonti tager en omkostning - ca 800 kr per konto regner ex mybanker med - så det er prisen hvis ikke banken har andet at tjene på dig. Enten må du betale et beløb eller ha andet at byde på i forhold til banken
Indse så, at en erhvervskonto selv uden kreditkort kan overtrækkes når ex momsafregningen trækkes via den, med mindre den sættes specielt op. At banker skulle gi konti til alle uden at undersøge deres plan og økonomi, er imod enhver fornuft, og har jo til en vis grad været årsag til en del tab i bankerne - og den krise vi har set i den forbindelse
Lav en ordentlig forretningsplan - ikke kun for banken men for selv at få tænkt alt igennem og ha noget mere end fornemmelse at forholde jer til. Læg et budget der viser hvad i TROR I vil tjene og hvad I skal bruge penge til så I har et resultat at forholde både jer selv og banken til.
Tag evt. en person, der forstår det spil, med i banken så I ikke sidder der med helt forkerte forventninger og indstillinger.
Prøv forskellige banker - også Nordea igen med det rette materiale og den rette indstilling og bed om møde med en erhvervsrådgiver - forudsat I der har overholdt alt hidtil og ikke står som en problemkunde nogen af jer på forhånd, for så er løbet nok kørt.
Små banker er ofte hurtigere med et ja end store, da de har større kunde behov end de store, men det kan så også give andre problemer. Det er oftest lettest af få erhvervskonto hvis det er samme bank man har sine private konti i, men som nævnt jo kun hvis man har været solid hidtil. Det er lidt i stil med, at det er svært at tegne en brændforsikring, hvis der allerede er ild i et hjørne af huset.
I må i øvrigt ha enten et I/S eller det er EN af jer der har virksomhed og ikke jeg begge sammen
held og lykke med det
vh