Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man ved freelance konkurrent, som truer med at svine en til?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Ishøj Strand
Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg stod op til en ubehagelig overraskelse her til morgen. I min Amino indbakke lå der en besked fra en forsmået freelance-konkurrent, som truer mig med at svine mig til overfor for fremtidige kunder, hvis jeg fortsætter med at byde på det område, han selv arbejder med. Han siger, at han vil være nødsaget til at fortælle kunden, at jeg ikke dur til opgaven - ”svine mig til” er altså sådan som jeg opfatter det, men han mener ikke, at jeg er professionel og dygtig nok til at arbejde med området.

Ikke overraskende er jeg uenig med ham i den opfattelse, og jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg kun har fået fuldt ud tilfredse anmeldelser, så mine kunder er meget glade og tilfredse med mit arbejde.

Men hvad gør man ved sådan en trussel? Umiddelbart tror jeg, det vil virke utroligt uprofessionelt på de fleste kunder, hvis man kontakter dem, og siger at den og den konkurrent er dårlig, men jeg har jo ikke mulighed for at forsvare mig, og det er utroligt ubehageligt at have sådan en trussel hængene over hovedet.

Skal jeg skrive til mine kunder for at advare dem om, at han kan finde på at skrive til dem, eller skal jeg ignorere ham og tage det som et klap på skulderen, at han åbenbart føler sig så truet? Der må være nogen, der har været ude for noget lignende – hvad gjorde I ved problemet?

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ignorer ham. Hvis han sendte mig en mail for at svine en konkurrent, ville jeg fortælle ham, at jeg synes, han er en taber. Sådan vil de fleste reagere. Længere er den vist ikke :-)

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med BZR.. Ville ryste på hovedet af sådan et fjols, der prøver at fremstå bedre ved at svine andre.

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Lasse

Du skal ikke være bekymret for dine eksisterende kunder. Hvis de er glade og tilfredse med dit arbejde og ellers har tillid til dig vil de bare tænke sikken en idiot.

Hvis han skrev til mig og omtalte dig i negative vendinger så ville han diskvalificere sig fuldstændigt fra at få en opgave hos mig. Jeg vil aldrig handle hos nogle som skriver negativt om deres konkurrenter på den måde. Jeg vil tænke gad vide om manden ved hvad han laver siden det er nødvendigt at omtale andre negativt.

Jeg skal ikke afvise at nogle hopper på det, men jeg er sikker på at han vil miste flere opgaver end han vil vinde med den fremgangsmåde.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
såfremt det er en medlem her på amino.

Så syntes jeg du skulle informere moderatorene om hvad vedkommende laver..

Måske har han brug for noget nervemedicin.. for en sådan opförsel er det da ingen normal der laver...
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Cicoor Host & Saas ApS:

Hej Lasse


Du skal ikke være bekymret for dine eksisterende kunder. Hvis de er glade og tilfredse med dit arbejde og ellers har tillid til dig vil de bare tænke sikken en idiot.


Hvis han skrev til mig og omtalte dig i negative vendinger så ville han diskvalificere sig fuldstændigt fra at få en opgave hos mig. Jeg vil aldrig handle hos nogle som skriver negativt om deres konkurrenter på den måde. Jeg vil tænke gad vide om manden ved hvad han laver siden det er nødvendigt at omtale andre negativt.


Jeg skal ikke afvise at nogle hopper på det, men jeg er sikker på at han vil miste flere opgaver end han vil vinde med den fremgangsmåde.



Enig forstår god hvis du har lyst til at reagere men berolig og hyg dig i stedet med at han er ved at out brande sig selv fuldstændig,

Sjov måde at drive forretning på det er ikke holdbart i længden så ham skal du ikke være nervøs for i den nærmeste fremtid :)

Ham bliver aldrig til noget i nogen som helst branche og hvis der er nogen som vil handle med ham så lad dem få den fornøjelse.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag det som et klap på skulderen. Hvis han føler sig truet af dig, har du helt sikkert fat i det rigtige. Keep up the good work Yes

Fra Ishøj Strand
Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Tusind tak for svarene. Jeg er glad for at se, at der er bred enighed omkring at ignorere ham. Det er egentligt også det jeg mest har lyst til, nu hvor jeg selv er kølet lidt ned igen.

Jeg tænkte også nok, at de fleste ville reagere med at fravælge en freelancer som brugte den slags metoder, men man føler sig alligevel en smule sårbar i situationen. Heldigvis er jeg nu godt beroliget af jeres svar!

@Michael_N: jeg tror jeg vil lade være med det i denne omgang. Men hvis han fortsætter vil jeg følge dit råd.

 

Venlig hilsen

Lasse Hansen

Fra Kolding
Tilmeldt 26. Mar 10
Indlæg ialt: 151
Fra  kk-text Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan også kun anbefale at ignorere vedkommende og tage opmærksomheden som klap på skulderen.
Hvis han virkelig skulle tage fat i dine kunder, siger det i sidste ende mere om ham end om dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke gøre så meget ved det :-)

Det virker meget uprofessionelt og barnligt af ham - men du vil også selv fremstå sådan hvis du ringede ud til dine kunder og fortalte dem det! :-)

Han kan ikke  gøre dig alverden. Han er bare en mand i nød.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)