Om Os: Vi er en software virksomhed med store visioner, og fuld fart fremaf. Allerede inden vi var begyndt at søge havde flere investore henvendt sig til os, efter at have hørt om os igennem bekendte og netværk. Konceptet vil jeg ikke gå dybere ind i, men det korte af det lange er at vi vil kunne gøre markedsføring langt billigere end hidtil, og på en måde så smart at det ike kan forstås hvorfor det ikke er udnyttet endnu. Vores problem: Vi har en hjemmeside hvorigennem forretninger opretter sig. Når de har brugt vores system skal de betale for en klik pris*antal sete = Faktureringsprisen. Hvordan er det lettest at afregne? Vi havde overvejet 2 muligheder: 1. Betaling med dankort/visa/mastercard ellerlign. igennem vores netportal -Hvordan gør man så med fakturaer ? 2. Fakturering hver 14. dag, hvor vi opsumere alle klik købt og beder om betaling. -Hvilke muligheder er der for automatiske faktureringssystemer i danmark? Mange tak for hjælpen :-)
Personligt benytter vi (Serverfruit.com) systemet WHMCS til fakturering osv., så det er det jeg går ud fra her. Normalt benytter mange hosting virksomheder dette system, men man kan også benytte det til andre formål.
1) Der bliver oprettet en faktura i systemet, og virksomheder kan benytte deres kort til at betale med. Man får automatisk svar tilbage fra betalingsudbyderen, og fakturaen markeres automatisk som betalt. Dog kan man nok ikke gøre det for hvert klik, da alt din indtjening så vil blive taget af betalingsudbyderen (de vil have noget per transaktion i de fleste tilfælde). 2) Du kan jo i princippet fakturere for en hvilken som helst periode. Hver 14. dag, eller hver måned er nok en meget god ide. Så samler du bare det sammen (du kan jo have et tal i kontrolpanelet kunden kan se, og så lave en egentlig faktura - eventuelt automatisk - efter månedens udløb, eller efter de 14 dage) og genererer som sagt en faktura, som kan betales som nævnt i ovenstående tilfælde.
Håber du kunne bruge dette til noget.
/Kasper
Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.
Kræver WHMCS nogle acquires? Lige nu er vores system sat op til Dankort/Visa/Mastercar/American exress/JPay osv. da vi forventer mange internationale kunder inden for den nærmeste fremtid - hvordan betales fakturaerne, direkte bankoverførsel som normalt? eller ved et "Betalingskort"?
Har i internationale kunder, hvad gør i der med Valuta? Og har i en boholder til at styre debiteringer?
Jeg unskylder alle spørgsmålene, vi forsøger bare at finde den leteste metode fra start :-)
- WHMCS koster $250 engangs (med Powered by WHMCS) + $44.95/år for support og opdateringer (ikke påkrævet) - begge to eksl. moms. - Eller du kan leje det for $15.95/måned (eksl. moms, med Powered by WHM Complete Solutions i footeren).
Lige nu er vores system sat op til Dankort/Visa/Mastercar/American exress/JPay osv. da vi forventer mange internationale kunder inden for den nærmeste fremtid - hvordan betales fakturaerne, direkte bankoverførsel som normalt? eller ved et "Betalingskort"?
- Hvis I allerede har et system er det nok nemmere at tilpasse dette. WHMCS er et komplet system inkl. mulighed for at svare på support, styre regninger, osv. Kunden kan vælge mellem forskellige måder at betale på (som du bestemmer). Der er bl.a. mulighed for at benytte diverse forskellige betalingsgateways, PayPal, og der er også mulighed for at skrive bank ind, med nogle oplysninger man så skriver ind. - Hvis betalingsgatewayen understøtter det giver de automatisk besked til WHMCS, og den vil automatisk registrere betalingen. Men for eksempel ved bankoverførsel skal man lige manuelt ind og trykke "Add payment", og lige skrive at du har fået betaling (der er også mulighed for at skrive delvise betalinger ind eller lign.)
Har i internationale kunder, hvad gør i der med Valuta? - Internationale kunder er en mulighed (det internationale er et marked vi satser meget på), og WHMCS har support for flere forskellige valutaer. En gang i døgnet henter den nye kurser og kan opdatere priserne ud fra en hovedvaluta du sætter.
Og har i en boholder til at styre debiteringer? - WHMCS har mulighed for at eksportere fakturaer. Det kan man jo så føre ind i sit bogholderi. WHMCS kan desværre ikke fungere som komplet bogholderi software.
Jeg unskylder alle spørgsmålene, vi forsøger bare at finde den leteste metode fra start - Du skal ikke undskylde. Hvis man aldrig spørger bliver man aldrig klogere. Hvis du i øvrigt har lyst til at se hvordan systemet fungerer kan du jo kontakte os på sales@serverfruit.com
/Kasper
Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.