Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

copyright af billeder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Min virksomhedspartner og jeg er godt igang med at opstarte en webshop med salg af tanktops, vi har leverandør og det meste på plads.

De fleste af vores tanktops bliver i "normalt" og pænt design, men for at lave lidt anderledes havde vi tænkt at en af vores tanktops modeller skulle indholde dette billede som print http://i.imgur.com/nyOqr.jpg (dansk reality stjerne).

Vi er nu i tvivel om det overhovedet er lovligt at benytte? Mht. copyright, personligheds krænkelse osv. 

Håber nogen kan hjælpe MVH. Morten Mathisen. 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 37
Fra  Formuler Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Fotografen har copyright på billedet, og du skal dermed høre ham, inden du gør noget som helst... ellers kan det blive en dyr omgang :)

Mvh. Anders

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ud over tilladelse fra fotografen - skal du også have tilladelse fra personen på billedet.
Fotografen som har taget billedet, ville ikke engang kunne bruge det i denne sammenhæng uden tilladelse fra "modellen" fordi det er et protræt af en bestemt person.
Det er jo ikke sikkert vedkommende har lyst til at blive forbundet med - og udstillet på - jeres trøjer.

Fra Haderslev
Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal have tusinde tak for svarende :D 

Jeg havde nok på fornemmelsen reglerne var noget i den stil, men var alligevel lidt i tvivl om den slags regler også galt når billedet ellers sådan lægger frit tilgængeligt. 

Nu vil så se om jeg kan komme i kontakt med fotografen og personen og få tiladelse. 

MVH. Morten Mathiesen

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

  Jeg tror det generelt er der, hvor det gå galt for folk i forbindelse med billeder, tekst, musik m.m.
Bare fordi det ligger frit tilgængeligt, så er det ikke ensbetydende med at det er til fri afbenyttelse...

Meget simpel tommelfingerregel: Hvad du end finder på nettet må du ikke bruge - med mindre der specifikt står at du godt må.
So simple Geeked.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)