Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bruger jeg Google analytics?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej!

Nu har jeg fået et firma til at installere Analytics for mig, men jeg har ingen ide om hvordan jeg bruger det... Hvordan kan jeg se hvordan mine kunder bevæger sig rundt på min side?

Er der en venlig sjæl der vil forklsre det til mig meget simpelt.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina,

Der findes ikke nogen "bare" uddannelse til Analytics. Det er "kan være" ekstremt avanceret. Men et godt sted at starte kunne være hos Google selv? Dvs. du kan søge Analytics Help inde på Google. Eller alternativt kan du søge inde på YouTube også?

- Thomas L.

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Et sted du kan starte er ved at søge på YouTube. Her er f.eks. en gennemgang på engelsk:

Pas på med at se for gamle videoer. Der er nemlig sket rigtig meget i interfacet de senere år.

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Dinkonsulent.nu Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Har du fået et login til dette eller har du en adgang til google adwords? hvis du har adgang via den sidste kan du herfra gå ind i din google analytics og se hvordan det går på dit site?

Håber det hjælper lidt - ellers må du gerne komme retur

Mvh

Pernille

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille.

Jeg har både en adwords konto og en analytics, men jeg ved at man kan se en masse på analytics. Blandt andet hvordan folk bevæger sig rundt på min hjemmeside, men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg ser det henne..

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil se besøgsflow, så kig under 'Visitors' -> 'Visitor Flow'. Rapporten er ret forvirrende.

Ellers start med at kigge på 'Content'-sektionen, hvor du kan se, hvilke sider der er set mest & få statistik på forskellige parametre.

Som andre nævner, så er der rigtigt meget videomateriale direkte at gå til.

Hvis du foretrækker at læse dig frem, så kan jeg anbefale "Advanced Web Metrics with Google Analytics" af Brian Clifton. Andre sværger til Avinash Kaushiks to bøger om emnet. Det er en smagssag. Clifton er, som jeg læser ham, mere pædagogisk og forretningstænkende end Kaushik.

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

@Christina

Det kan du se under 'Indhold'->> 'Webstedsindhold' her kan du se hvilke sider der generer flest visninger.

Her kan man gå yderligere ned i niveau og kigge på hvilken trafikkilde og søgeord, der genereret visningen. Meget aktuel hvis man vil se det for en bestemt side fx kontaktsiden.

Har du sat e-handelssporing op i din webshop, så du kan se hvilke søgeord fra AdWords/SEO der generer salg?

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg vil prøve mig lidt frem med de ting i nævner.

Det vil jeg tro. Jeg har fået et firma til at sætte det op for mig, så går ud fra at de har sat det hele op.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

mbsp:
Har du sat e-handelssporing op i din webshop, så du kan se hvilke søgeord fra AdWords/SEO der generer salg?

Jeg er ret sikker på der er sat sådan en op. Hvor kan jeg se hvilke søgeord fra AdWords/SEO der generer salg? Det må man jo sige at være en ret vigtig information :)

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)