Men det er stadigvæk ikke en indtægtskilde som vi kan bygge vores side op omkring. Vi efterspørger en fast indtægt i form at et sponsorat som giver os økonomisk støtte, og til det spørger jeg så hvor meget jeg kan tillade mig at spørge om, fra en eventuel sponsor.
Det er som sådan ikke en sponsor i søger, men en der vil købe reklameplads på jeres site.
I kan enten sælge pladsen med fast pris pr. mdr. eller hvis i har mange sidevisninger, så som CPM.
Jeg vil ikke tro, at jeres besøgende er særlig "købsklare" når de besøger jeres side - altså jeres besøgende har ikke dankortet klar (hvis de overhoved er gamle nok til at have et?) når de besøger jeres side.
Det betyder, at jeres besøgende ikke helt har samme værdi, som hvis de var købsklare.
En måde i kan teste værdien af er:
I prøver i en til to mdr. at have relevante reklamer på jeres side. Det kan være affiliate eller adsense. Når der så er gået en til to mdr. ser i på, hvor mange sidevisninger i har haft, antal klik og indtjeningen. Herud fra vil i få en ide om, hvor meget en annoncør vil kunne tjene ved, at være på jeres side. Hvis i har tjent 10.000 kr., ja så vil i kunne sælge pladsen til 10.000 kr.
Indsæt reklamer forskellige stedet på jeres site og sæt tracking på hver, så i kan se, hvilke pladser, der giver indtjening.
Hvis i vil have firmaer til, at være sponsorer til jeres event (her vil jeg kalde det sponsorer) så er det straks meget svære, at komme med en pris. Igen fordi deltagerne ikke er købsklare og derfor er det mere branding af firmaerne og derved må håbe på, at sponseringen gør. at næste gang der skal købes udstyr, så kommer de til sponsoren.
I ovenstående vil jeg indlede et samarbejde med en sponsor. Giv dem gratis eller meget billig annoncering og sæt noget måling op (rabat koder ol. til deltagerne) sådan i kan fremvise resultater for andre og i derved kan sætte en højere pris.
I skal heletiden sætte jer selv i køber sted. Som firma vil man typisk kun bruge penge på annoncering, der giver indtjening på bundlinjen. Så hvis i vil have en fast pris på 10.000 kr. - så skal der også være dokumentation på, at firmaet også kan tjene 10.000 kr. ind igen.