Jeg er medejer af den største hjemmeside omhandlende et bestemt computerspil i Danmark.
Vi er blevet så store at vi nu føler at vi kan begynde at tjene penge på det. Vi har eksisteret i et år til april, og vi er gået fra at have 3-4000 besøgende i september til 20-25.000 i marts, og vi er i konstant vækst. Vores facebook når ud til over 2.000 mennesker dagligt, og vi har en live stream service, hvor over 10.000 unikke seere ser med over en weekend.
Mit spørgsmål er så, hvor meget er vores produkt værd? Hvor meget kan vi tillade os at spørge efter i et sponsorat? Når vi går til forhandlinger, bliver vores modpart tit overrasket, og siger ja til vores tilbud med det samme, og vi føler lidt at vi nemt kunne have gået fra bordet med meget mere.
Er der nogen som er ekspert på dette område? I så fald vil jeg gerne høre jeres tips/råd/ekspertise.
Mvh.
Morten
Pictu.dk - Sammenlign fotografer på tværs af pris, anmeldelser og stilarter. Bestil online. Hurtigt og nemt.
Når du skriver "sponsorat" mener du så, at de køber reklame plads på jeres side?
"Jeres produkt" - hvad er det? Er det banner pladser, ting til spillet eller??
Hvis i vil sælge biler til unge under 18 år, er "jeres produkt" ikke meget værd. Men er det noget som de bruger dagligt, ja så kan det være rigtig meget værd. Det kommer også an på, hvordan jeres besøgende er. Er de klar til, at købe eller kommer de blot for, at slå tiden ihjel.
For at kunne komme med en række bud, er i nødt til, at fortælle lidt mere.
Siden hedder www.DanishStarcraft.com og er en nyhedsside og en turneringsarrangør. Vores produkt er rent og skær eksponering på alle vores markedsføringsplatforme.
Det som vi efterspørger, er sponsorater, ganske enkelt lige som et sponsorat til en hvilken som helst sportsklub. Som man kan læse i vores sponsorkoncept på http://www.danishstarcraft.com/sponsorconcept.pdf , så har vi forskellige pakker som vi kan tilbyde virksomheder som vil sponsorere os, men vi er i tvivl om vi skal sætte prisen op på disse pakker, da vi ikke ved om vi er mere værd end det som vi har sat på af priser.
Pictu.dk - Sammenlign fotografer på tværs af pris, anmeldelser og stilarter. Bestil online. Hurtigt og nemt.
Det er vi lige begyndt at benytte, men der er som jeg har forstået det faste priser og beløb på det, og det er ikke noget som man kan regne med som en "fast" indtægt. Eller er jeg forkert på den?
Nu ved jeg ikke om i sender nyhedsmails ud om jeres turneringer og andre spændende ting, men der kan i jo med fordel vælge at sætte nogle reklamer ind.
Men du har helt ret i at affiliate ikke er noget fast indtægtkilde, da i først får en indtægt, når jeg brugere klikker på linket, eller vælger at købe noget på reklamesiden.
Men i kan da med fordel bruge affiliate indenfor jeres brugers interesser. Som fx. reklamer til forskellige sider der sælger spil, eller computere og hardware.
Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo