Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop, bekræftigelse på ordren er modtaget uden tilknyttet faktura. I stedet for en ordre bekræftelse med tilknyttet faktura

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Bruger PrestaShop™ 1.5.3.1, og QuickPay version 3.18.

Og er ved at færdiggøre min online butik med prestashop. Og er ved at rette det hele til, og er derfor støt på et problem, som jeg snart har brugt en del tid på uden en løsning.

Min shop er i testmode. Og når jeg laver en bestilling og betaler med dankort (testmode). Så kommer der en e-mail til kunden. Men denne e-mail er en Ordre Bekræftelse med tilknyttet faktura.

Det er jo ikke meningen, at kunden skal have en ordre bekræftelse med tilknyttet faktura. Før selve ordren er blevet behandlet og godkendt. Så kunden skal i stedet have en bekræftelse på, at ordren er modtaget og under behandling.
Og senere hen, skal muligheden så være der, at man sender en ordre bekræftelse med tilknyttet faktura. Når man har behandlet ordren.

Nogen der har en ide til, hvordan dette kan ordnes (det kan jo ikke kun være mig der står med det problem, af alle dem der bruger prestashop)? 

Har prøvet deres danske forum. Men synes nu ikke der er meget aktivitet derinde. Og må indrømme jeg ikke er særlig tålmodig, når jeg er i arbejdsmode. Og det er stort set det meste af døgnet, haha.

Har også været inde i statusser og ændret lidt. Men hvis jeg f.eks. laver en status med filen order_conf. Så bliver varens navn osv. ikke indsat. Der står i stedet bare noget alla:
{total_products}
{total_discounts}
{total_wrapping}
{total_shipping} osv.

Har prøvet at ændre i PaymentModule.php, hvor jeg har fjernet
// Join PDF invoice
      /*if ((int)Configuration::get('PS_INVOICE') && $order_status->invoice && $order->invoice_number)
      {
       $pdf = new PDF($order->getInvoicesCollection(), PDF::TEMPLATE_INVOICE, $this->context->smarty);
       $file_attachement['content'] = $pdf->render(false);
       $file_attachement['name'] = Configuration::get('PS_INVOICE_PREFIX', (int)$order->id_lang, null, $order->id_shop).sprintf('%06d', $order->invoice_number).'.pdf';
       $file_attachement['mime'] = 'application/pdf';*/

Og dette gør så faktura ikke automatisk bliver sendt med.
Og har så også ændret det der kom lige efter:

}
      else
       $file_attachement = null;

if (Validate::isEmail($this->context->customer->email))
       Mail::Send(
        (int)$order->id_lang,
        'preparation',
        Mail::l('Bestillingsoversigt', (int)$order->id_lang),
        $data,
        $this->context->customer->email,
        $this->context->customer->firstname.' '.$this->context->customer->lastname,
        null,
        null,
        $file_attachement,
        null, _PS_MAIL_DIR_, false, (int)$order->id_shop
       );
     }

Og der bliver nu i stedet sendt en 'Bestillingsoversigt' (dette er sikkert helt forkert måde at gøre det på. Men ved ellers ikke hvorhenne dette skal gøres. Da det er et meget stort system)

Men når jeg så vil sende en opdateret status e-mail til kunden. Så kommer der som skrevet længere oppe ingen "tekst" i fakturaen. Og der bliver ej heller vedhæftet en faktura.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 00:02

Ja det var jo ikke mange kommentarer der kom til dette indlæg. Men jeg har selv fundet løsningen der virker for mig.

Jeg har slået indstillinger for faktura til:
Posted Image

Og rettet teksten i bekræftelses e-mailen til (og i denne bliver der ikke vedhæftet en faktura mere):

Posted Image

Og når varen så er afsendt sender jeg denne e-mail ud
(fakturaen bliver herefter synlig på deres konto, hvor de kan download denne hvis de skulle have brug for dette):

Posted Image

Og den 3 og sidste e-mail er denne:

Posted Image

Jeg har så rettet disse statusser:

Posted Image

Rettet dem til dette:

Posted Image

Hvis de så går ind for at hente deres faktura, eller tjekke deres ordres status ser de dette:

Posted Image

Så nu er det som jeg vil have det.

Takker for den knap så meget respons på dette spørgsmål. Og håber andre kan bruge mit svar, hvis de selv skulle stå med det problem/ spørgsmål. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:42
Hej Kim
Den løsning den gemmer jeg da lige hvis man selv skulle stå i det problem en dag.
Og vil lige sige det super fedt du deler hårdt arbejdet erfaringer.. ;)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 22:36
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)