Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer! 

Jeg er helt ny i branchen, og derfor kunne jeg godt tænke mig jeres hjælp. Jeg er en 17 årige, som godt kunne tænke sig at starte ud med at tjene penge på nettet. Jeg har et fritidsarbejde samt en ok god opsparing, som bliver ved med at vokse. 

Jeg har snuset lidt rundt omkring, at tjene penge på reklamer osv. Har forstået på det hele, at man skal fx. have en hjemmeside med noget trafik, og så er det bare at sætte nogle relevante reklamer op siden. Jeg undre mig bare over nogle ting. 

- Hvordan starter jeg en hjemmeside samt designer den?  Helst en let, overskuelig og billig måde.

- Skal man sætte penge af til projektet, og hvor meget? 

- Er det klogt at starte ud med sådanne nogle ting, når man er 100% begynder?

- Sidst, mén absolut ikke mindst, har i nogle idéer til hvad hjemmesiden skal indholde, så den skaber en stabil trafik?

Jeg er villig til at investere. Ved godt der ikke er noget, som ikke er risikofrit, men vil helst ikke tage de "hardcore chancer"

Håber inderligt meget, at i kan hjælpe mig.

Glæder mig til at høre fre jer, og tusind tak på forhånd!

Med de venligste hilsner

Omar  

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Omar

En god start er at oprette bruger herinde, og snuse lidt rundt, og se hvad andre folk har lavet :-) Det har du allerede gjort, og så er du allerede skridtet nærmere.

Du siger, at du er helt nybegynder indenfor opbygning af hjemmesider - no problem - der findes tusindvis af færdige designs, samt platforme, det DU skal fokusere på, er INDHOLDET.

I dag kan du ikke "bare" lave en hjemmeside, smide reklamer ind på den og så læne dig tilbage og vente på at pengene kommer væltende ind. Du er nødt til at arbejde rigtig hårdt for det, og skal du have succes må du holde ud - du vil ikke kunne tjene penge på det i de første mange måneder. Men er du stædig, og bliver du ved, så har du om et års tid nogle hjemmesider med fantastisk indhold og god indtjening!

Jeg vil give dig nogle ting, som du kan arbejde videre med. Når du starter en hjemmeside skal du bruge:

1. Webhotel (Meebox.dk eller Surftown.dk er gode startsteder - de har begge en 1-click-toolbox, hvor du kan installere hjemmeside fra)

2. Domæne (.dk er bedst til danske sider, men også .net og .com kan give pote - afhængigt af emnet)

3. Wordpress (installeres fra 1-click-toolbox)

4. Webdesign skabelon - også kaldet Theme (themeforest.net har mange)

5. VIGTIGST - EN SUPER IDÉ!

Du kan starte din hjemmeside for et meget lille beløb - ca. 250 kr. for et år. Bliver din hjemmeside større og får den mange besøgende, skal du dog betale mere, da den store trafik kræver nogle større servere.

Jeg forventer at du Googler ord og begreber du ikke forstår, det er dit VIGTIGSTE redskab når du skal lære at lave hjemmesider. Er du i tvivl om noget, har du Amino.dk til at hjælpe dig, der sidder altid hjælpsomme personer der gerne vil give gode råd og lære fra sig, men en gang imellem er du også nødt til at bruge Google til at søge efter ting du undrer dig over. Her er det rigtig godt at være god til Engelsk!

Du anskaffer dig altså et webhotel, installerer Wordpress, og henter enten et gratis theme fra wordpress.org eller køber et theme for et par hundrede kroner på Themeforest.net - det kan ANBEFALES at betale et par hundrede kroner for et professionelt theme - du får et hurtigere design, der er nemmere at tilpasse efter dine egne behov.

Men før du går i gang med noget som helst, skal du overveje hvad du vil lave en hjemmeside om. Din idé skal være unik og samtidig efterspurgt. Her kan du køre nogle analyser fra Google Analytics. Opret en Google-account hvis du ikke allerede har en - det vil give dig adgang til AdSense, Analytics og Webmastertools - stærke værktøjer, der hjælper dig med at undersøge trafik på din hjemmeside, samt finde ud af hvad folk egentlig søger efter på Google. En bruger her fra Amino har sin egen blog, hvor du kan læse en rigtig god artikel om Google AdSense, samt brugen af Adwords og Webmastertools. Tjek www.halfdantimm.dk ud.

Kort sagt - her er nogle begreber du kan begynde at læse om:

- SEO

- Wordpress

- Google AdWords (især Søgeordsværktøj eller Keyword Tool)

- Google AdSense (reklamer, bannere)

- Google Webmastertools

- Affiliate marketing

- Deep linking

- Linkbuilding

Jeg har sat min side www.gratisbudget.net op med Wordpress og et betalings-theme fra www.themeforest.net , tjek den ud og se hvad du selv kan opnå ved at arbejde lidt med tingene. Gratisbudget.net var min første AdSense side, efter jeg havde læst om opbygning af sådanne hjemmesider i en måneds tid.

Held og lykke med dine fremtidige projekter :-)

Tilmeldt 8. Aug 11
Skrevet kl. 22:28

Tusind tak for hjælpen - der er masser stof til eftertanke :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 23:12

Det var så lidt :) - HUSK at øvelse gør mester - vi har alle været nybegyndere engang, jeg er stadig ret ny, men jeg synes jeg har lært meget, især af at læse hvad og hvordan andre gør, læse en masse artikler om affiliate marketing, osv.

Husk også at oprette en tråd på Amino, når du har lavet din første side, og skal have hjælp til bedømmelse, feedback osv - det lærer du også meget af!

Mvh

Thomas

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 23:20

En god ide er at finde ud af hvad siden skal handle om før du køber dit webhotel/domæne, da navnet på dit domæne giver god trafik hvis det handler om det der står på siden.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Fra  APPudvikleren Skrevet kl. 23:28

Hej Omar.

Super fedt initiativ!

men ja, stor cadeau til Thomas Løwe. Det han har skrevet er hvertfald til en rigtig stor hjælp.

- Det er nok ikke så meget til hjælp men synes lige jeg ville smide en kommentar :-)

Venligst

Kasper.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 204
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 19:48

Jeg har ikke så meget andet klogt at sige, men dog vil jeg alligvel tilføje. Giv ikke op, det første år tjener du nok ikke det store, der skal du lære osv. finde ud af hvordan det virker og lære af dine fejl.

God vind!

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Tilmeldt 8. Aug 11
Skrevet kl. 21:51

Tusind, tusind tak alle samme - i giver virkelig meget motivation! Har nemlig tit haft den følelse af overskuelighed, mén kan se, at det ikke er helt unormalt. Endnu engang tak! 

Omar.  

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)