jeg har nu i meget langt tid undersøgt diverse ting vedrørende at have et firma som umyndig.
Men jeg er lidt uvis på et punkt.
Kan jeg godt starte min virksomhed bare sådan uden videre dvs. uden momsregistrering eller cvr-registreres hvis jeg tjener for under 50.000kr pr. 12 måned.
eller skal jeg registreres alligevel selvom det bare er en hobbyvirksomhed?
Ja det kan du. Du må bare ikke kommer over de 50.000 kr på 12 måneder i rap for så får du moms og bod af det hele. Hvis du er sikker på ikke at ramme det, så er det frit frem. Du kan læse i DETTE LINK om at drive virksomhed uden at være registreret - du skal naturligvis føre regnskab og betale skat
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Helt korrekt som Cookie siger. Dog bør du overveje alligevel at oprette et firma og få et CVRnr., da dette kan blive nyttigt for dig i mange sammenhænge, og samtidig fjerne begrænsningen på de 50.000 kr. om året.
Køb kondomer online på GoCondom.dk, og få hurtig og diskret levering lige til døren.
Dog bør du overveje alligevel at oprette et firma og få et CVRnr., da dette kan blive nyttigt for dig i mange sammenhænge, og samtidig fjerne begrænsningen på de 50.000 kr. om året.
overordnet enig, men trådstarter skriver han er under 18 og det er noget mere kompliceret, krævende og tidskrævende så netop her, hvor han samtidigt måske er sikker på ikke at overskride de 50t - så kan han jo smugstarte og være klar til CVR hvis han stadigt synes det er sagen når han blir 18
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
tænk hvis du ender med at tjene 55.000 og derved bliver "tvunget" til at oprette et selskab alligevel. så kommer du nok til at ærge dig over alle de udgifter du har haft, som du ikke fik gemt kvitteringerne på :-)
tænk hvis du ender med at tjene 55.000 og derved bliver "tvunget" til at oprette et selskab alligevel. så kommer du nok til at ærge dig over alle de udgifter du har haft, som du ikke fik gemt kvitteringerne på :-)
hov sa da - vor ven skal da føre helt samme regnskab og gemme kvitteringer og skatte helt normalt -det fremgår også af mit link. Naturligvis skal han det. Den eneste risiko er at han må bremse sin virksomhed fordi han når 50000 kr men vi skal heller ikke gøre det værre end det er. Hvis man f.eks omsætter 2-3.000 kr om måneden i starten, så har man lidt luft op til de 50.000 på 12 mdr - men lægger man sig på over det, så skal man stærkt overveje. En under 18 skal dog ikke bare per automatik hele turen gennem forvaltningen og virk.dk i en lang process, bare for at teste lidt, men Jo, hvis man kommer op i 3.000 per måned, ja så skulle man nok ha taget skridtet fuld ud
MEN - alle kvitteringer og alt er naturligvis gemt da der skal laves helt normalt regnskab
Tusind tak alle sammen! i har virkelig hjulpet meget! Jeg har bare en ting jeg glemte at skrive tidligere. Jeg importere fra kina... gør det at jeg så også automatisk også skal momsregistreres?
læs linket - både det med kvitteringer og det med at du skal registreres står tydeligt i det du Du kan inde på min blog se artikler om hvordan man stifter virsomhed som umyndig - og om momsregistrering og importørregistrering - så slipper jeg for at linke - bare se overskrifterne under de tre måneder jan feb og marts og du vil finde dem hvis du har behov
Kunne det ikke være en mulighed at prøve at købe mindre partier fra eks. danske eller europæiske leverandører, og køre det som en test for at se om det kan sælges?
Du får måske ikke de samme lave priser, og måske kommer du ikke til at tjene en krone på salget, måske endda laver du et lille underskud. Men så har du i det mindste testet dit marked, og investeret i den viden det giver, før du ruller hele vejen igennem en godkendelse som umyndig, importørregistrering, vareimport etc.