Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtægt med b-skat - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg er enkeltmandsfirma. Nu får jeg så nogle penge, der er B-skattet - hvordan kommer det til at påvirke mit regnskab? Hvis overhovedet? Lad os sige, at jeg er rigtig god til at trække fra og derfor har en voldsomt fin omsætning, men ikke det store overskud. Og at jeg så får 46.000 som jeg skal betale b-skat af.

Skal jeg så bare slippe 23.000 (eller hvor meget B-skat nu er) til Skat fordi det er personlig indkomst eller ryger de med i et eller andet regnestykke, så det bliver mere eller mindre?

På forhånd mange tak :-)

Mette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:55
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

MetteSkagen:
Jeg er enkeltmandsfirma. Nu får jeg så nogle penge, der er B-skattet
ikke ret let forklaret - hvor får du de penge fra? Er de ikke en del af dit enkeltmandsfirma

Helt kort så er jeg ikke sikker på selve tanken om at være rigtigt god til at trække fra er så voldsom rigtig. Dels skal udgifterne naturligvis være vigtige at tage og virksomhedsrelateret - men hvis du mener at du har mange udgifter og dermed ikke får stort overskud - så får du ikke stor skat heller - men vil jo også ha brugt pengene. Du betaler skat af dit overskud - og hvor du får penge der er B-skatte i det scenarie må du forklare nærmere - men hvis det er honorar eller løn som ikke har med virksomheden at gøre, ja så skal du beskattes helt normalt af de penge i første omgang, men har du underskud af virksomhed så vil det underskud jo kunne trækkes fra i andet overskud, så længe skat godkender dit regnskab som kommende fra en seriøst drevet virksomhed (som er modsat hobby). En af forskellene er netop at den seriøse virksomhed drives med overskud for øje, men jo godt kan risikere ikke at give det.

Jeg synes det lyder som om du ville ha fordel af at ha en revisor eller økonomiperson der kan vejlede lidt, både i forhold til det med at trække fra og til hvad du beskattes af - så du ikke får en overraskelse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 19:35

"men hvis det er honorar eller løn som ikke har med virksomheden at gøre, ja så skal du beskattes helt normalt af de penge i første omgang"

Tak, det var lige det svar jeg var ude efter! :)

Mange hilsner

Mette

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)