Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn 123 eller DK

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står og skal til at købe domænenavn idag til en virksomhed til min ven og jeg, men vi er kommet lidt i tvivl, vi skal have købt et .dk og .com, men .com'en er ikke fri og har derfor fundet på alternativer, det ene er xxxxxxDK.com og det andet er 123xxxxx.com/xxxxx123.com, hvilken synes I lyder bedst ?

mvh
jvk

Ps. God 2. påskedag.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med xxx.net ?

Er der en grund til at det lige skal være .com? Hvis primær er til danske kunder, vil jeg sige at det er nok med .dk


Det at lave xxxxxxxxDK.com eller 123xxxxxx.com kommer til at virke "useriøst". Det forbinder jeg med 123-hjemmesiderne, som oftes er af private der bare har en hjemmeside med en masse bling bling animationer og skrammel :o)

Ideen går vel også lidt af det hvis i nu har 2 forskellige domænenavne som fx.;

1. www.jvk.dk
2. www.123jvk.com, www.jvk123.com eller www.jvkDK.com 


Held og lykke

Med venlig hilsen
Louise

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal have xxxxxx.dk, for at appelere til de danske kunder, men på sigt skal vi også gå mere internationalt og derfor vil vi sikre os et .com, dog xxxxx.com taget og vi snakker så om hvilket alternativ der er til xxxxx.com og vi overvejer så 123 eller DK, men hvad synes folk er bedst, det er lidt der vi er nu. Grunden til vi vil have .com og .dk er at danskere kan blive skræmt af et .com selvom det er et dansk firma, og internationalt kan vi nok miste nogle hvis det er .dk, fordi det ik er til at huske eller folk kan blive skræmt... 1 kunde er nok til at dække udgifterne for et af domænerne + host, så derfor den udgift der er "sparet" er ik lige frem tjent :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Okey Smile

Nu ved jeg ikke hvilket navn det er i skal bruge - men i kan jo tjekke om muligheden er der for, det er et der bliver fri inden får nogle år (Hvis ikke det er en seriøs eller brugt side). Eller kontakte ejeren og høre om mulighederne for at opkøbe domænenavnet.

Det kan selvfølgelig nok kun lade sig gøre hvis det er en småside/privat. - Men igen kender ikke navnet så skyder lidt ud i den blå luft her Smile


Men når alt kommer til alt, så vil jeg virkelig råde jer til at lade være med at bruge 123, DK eller noget andet før .com. Det virker utroværdigt, og lidt malplaceret.
- I kan i dette tilfælde måske lave en forkortelse.
Hvis det nu var "KeepGoingOn.com" i ønskede jer, så bruge kgo.com i stedet.
Hvis jeres firmanavn er i flere ord kan i også gøre brug af "-"

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja oki, tak for ideerne desværre er navnet så stort at det ikke vil være til salg, vi har også set på andre muligheder, men så var .com købt af nogle "hajer" som Godaddy osv. som tager 1000 $ for domænet. men takker for inspirationen og vi vil se hvad vi kan komme på :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Dinkonsulent.nu Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Nok er .com den største og mest udbredte adresse men der er mange andre der kan gøre det for jer. Det kommer helt an på hvordan I tænker I skal findes. Vil I markedsfører adresserne etc.

fx. er der .biz  - kom i 2001 og er målrettet b2b

.net verdens anden største adresse

.eu kan registreres af virksomheder der er med i Eu eller har varemærke i EU databasen. 

Der er også .as som blev meget brugt i DK da .dk pludselig blev svær at finde navne på.

Det kan også være at I kan supplere i jeres firmanavn med et tillægsord eller andet fx. virksomhedsnavn suppleret med dk ex. xxxxxdk.dk & xxxxdk.com

Husk på at mange skal se adressen før den direkte tastes.

I kan jo altid observere det .com domæne som I ønsker jer nu og se om det over tid bliver ledigt, således at I nu registrere .dk og suppleant navne eller byder et lavere beløb hos Godaddy - de er ofte til at handle med.

Håber det hjælper jer lidt på vej

mange hilsner

Pernille

dinkonsulent.nu /anadoma.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)