Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har forskellige online indkomstkilder - hvordan med beskatning?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

John de Summer-Brason:
Journalistik og anden kunstnerisk virksomhed, hertil kommer undervisning, er som udgangspunkt ikke-momspligtig. Omvendt er kommerciel udgivervirksomhed moms-pligtig.

OK, og en ebog (=hjemmelavet pdf) som sælges (vha. Ejunkie/Paypal) på en hjemmeside tæller som udgivervirksomhed; er det rigtigt forstået?

John de Summer-Brason:
I Journalistforbundet, hvor jeg er mangeårigt medlem, angiver revisorerne 75% som fradragsmuligheden for freelancer på bærbar computer. (de sidste 25% går på privat forbrug).

OK, tak for oplysningen!

Mads Grønlund:
Du kan i øvrigt også trække Amino Plus-medlemsskab fra i SKAT, hvis du vælger at benytte dig af det på et tidspunkt. ;-)

I'll keep that in mind! :D (Dette er det første, jeg hører om Amino Plus-medlemsskab - må hellere lige snuse til, hvad det er for noget ...)

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

John de Summer-Brason:
I Journalistforbundet, hvor jeg er mangeårigt medlem, angiver revisorerne 75% som fradragsmuligheden for freelancer på bærbar computer. (de sidste 25% går på privat forbrug).

Forresten ... Jeg har endnu ikke nogen smartphone, da jeg altid er håbløst bagud med den slags (jeg fik også først mobiltelefon i 2003). Men det er faktisk ved at blive et problem i sammenhæng med min personlige virksomhed, da jeg dels har brug for at tjekke, hvordan min hjemmeside ser ud på en smartphone, dels enkelte gange har været væk fra min computer i så mange timer, at det har været problematisk ikke at kunne besvare emails fra eksempelvis de programmører jeg har hyret. Så jeg overvejer faktisk at købe en smartphone primært til arbejdsbrug. Men mon Skat vil tro på dét? Kan jeg trække 75% af prisen på den smartphone, jeg køber, fra i skat, ligesom jeg kan med den bærbare, jeg har købt?

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Her vil jeg nok sige: spørg din revisor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal overordnet regne med at betale skat af fri telefon i alle fald - = lægge 2.500 kr på indtægten for det (gamle multimedieskat) 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

John de Summer-Brason:
Her vil jeg nok sige: spørg din revisor.

OK, det gør jeg.

Du skal overordnet regne med at betale skat af fri telefon i alle fald - = lægge 2.500 kr på indtægten for det (gamle multimedieskat) 

Hmm, kan man nøjes med at trække (noget af) telefonens pris fra i skat, og så bare betale for forbruget privat? For jeg bruger min telefon så lidt - selv hvis jeg begynder at gå på internettet på den - at de 2.500 i multimedieskat ikke ville være det værd ... Men jeg må hellere tilføje dette spørgsmål til listen over spørgsmål at stille min revisor! Jeg har allerede bestilt et tilbud fra Agera. :)

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte at skrive: Endnu engang mange tak for svarene! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Infopreneur:
Hmm, kan man nøjes med at trække (noget af) telefonens pris fra i skat, og så bare betale for forbruget privat? For jeg bruger min telefon så lidt - selv hvis jeg begynder at gå på internettet på den - at de 2.500 i multimedieskat ikke ville være det værd ... Men jeg må hellere tilføje dette spørgsmål til listen over spørgsmål at stille min revisor! Jeg har allerede bestilt et tilbud fra Agera.

god ide - men nej man kan ikke dele den, og har man den i personlig virksomhed kan man derfor ligeså godt lade firmaet betale hele abbonementet også og så lægge de 2.500 kr på sin indkomst til skat (koster jo så kun skatten af de 2500 - men JEP føj det på listen til revisor, så er du absolut jo mere sikker hele vejen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en plan (men jeg skal nok dobbelttjekke med revisor) - tak for svaret! :D

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)