Jeg er almindelig lønmodtager og har en hjemmeside ved siden af. Jeg er netop begyndt at tjene penge på den fra fire forskellige indkomstkilder og skal til at finde ud af det med beskatning. Indkomstkilde 0: AdSense-reklamer. Indkomstkilde 1: Salg af en ebog. Indkomstkilde 3: Medlemssektion - besøgende betaler for at få adgang til betalingsindhold. Indkomstkilde 3: Besøgende donerer penge. Det hele foregår via Paypal (bortset fra Google AdSense, som sætter pengene ind på min bankkonto). Samlet set regner jeg med at tjene betydeligt mere end 50.000 kr. i 2013. Hvad skal jeg gøre for at blive optimalt beskattet af denne indkomst? Skal jeg bare indberette det hele som B-indkomst, eller skal jeg oprette personlig virksomhed? Og skal jeg betale moms af noget af det (og i så fald hvilke dele af det)? Jeg har prøvet at google samt søge på SKATs hjemmeside, men jeg synes ikke, det er til at blive klog på, og jeg tænker, at der må være nogen her, der har erfaring med de samme indkomstkilder og har styr på, hvordan man skal gøre. Det håber jeg i hvert fald! :) |
Med omsætning over 50000 på 12 løbende mdr (ikke indtjening men omsætning)SKAL du registrere virksomhed og den er ikke længere - eller koster det START der og så spørg tilbage her