Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har forskellige online indkomstkilder - hvordan med beskatning?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din bærbar udelukkende bliver brugt til arbejde i forbindelse med din virksomhed/indtægter, som du nævner, så kan du godt trække den fra i skat.

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Grønlund:
Hvis din bærbar udelukkende bliver brugt til arbejde i forbindelse med din virksomhed/indtægter, som du nævner, så kan du godt trække den fra i skat.

Tak for svar. Jeg bruger den faktisk også privat, men det er ikke den eneste computer, jeg bruger privat. Hvordan tjekker SKAT, om man kun bruger en bærbar til arbejde?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Infopreneur:

Mads Grønlund:
Hvis din bærbar udelukkende bliver brugt til arbejde i forbindelse med din virksomhed/indtægter, som du nævner, så kan du godt trække den fra i skat.

Tak for svar. Jeg bruger den faktisk også privat, men det er ikke den eneste computer, jeg bruger privat. Hvordan tjekker SKAT, om man kun bruger en bærbar til arbejde?



Skat foretager en konsekvent manuel observation i de første 6 måneder, når du modtager dit cvr-nummer. Faktisk vil du kunne se, at de ofte ligger på lur ude i busken med en optisk kikkert sammen med Licens Lars.

Du vil derfor ofte se, at du får både en regning fra både DR og Skat :O 

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:
Skat foretager en konsekvent manuel observation i de første 6 måneder, når du modtager dit cvr-nummer. Faktisk vil du kunne se, at de ofte ligger på lur ude i busken med en optisk kikkert sammen med Licens Lars.

Du vil derfor ofte se, at du får både en regning fra både DR og Skat :O 

:D Så tror jeg, at jeg satser på at indgå aftale med Licens Lars om, at han skal lave en distraktionsmanøvre for at aflede opmærksomheden, hver gang jeg gør signal til, at jeg nu gerne vil gå på Facebook... ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvis skat dukker op fra busken, så kan du fortælle dem at du skam godt må bruge computeren privat - forudsætning for at tage den i firmaregnskabet er bare, at den bruges i høj grad i firmaet - er vigtig for firmaet - og så kan du jo gi skattemanden en dele øl til ham og licensspionen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvis skat dukker op fra busken, så kan du fortælle dem at du skam godt må bruge computeren privat - forudsætning for at tage den i firmaregnskabet er bare, at den bruges i høj grad i firmaet - er vigtig for firmaet - og så kan du jo gi skattemanden en dele øl til ham og licensspionen

Det er den i hvert fald (altså vigtig for firmaet). Men jeg sætter nogle øl på køl just in case. :)

Jeg vil se at tale med en revisor. Hvordan finder jeg en, som kan tænkes at have haft at gøre med små internationale online-virksomheder før - skal jeg bare ringe rundt? Der må næsten være nogen her på Amino, der har en virksomhed som min (med salg af engelsksprogede ebøger, membership area på deres hjemmeside mv.), som har haft brug for revisor?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville bruge Agera som er en del af amino familien - der kan du få 3 helt gratis ufopligtende tilbud. Bare beskriv præcist det du gør her og bed om tilbud - f.eks. først 1 eller 2 timers gennemgang og opsætning af regnskab - og så evt aftale om gennemgang slut kvartalet for moms angivelse

LINK TIL DER HER 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket! Jeg bruger Agera.

Godnat og mange tak for hjælpen - hvor er det herligt at opleve hjælpsomheden herinde! :)

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan i øvrigt også trække Amino Plus-medlemsskab fra i SKAT, hvis du vælger at benytte dig af det på et tidspunkt. ;-)

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Journalistik og anden kunstnerisk virksomhed, hertil kommer undervisning, er som udgangspunkt ikke-momspligtig. Omvendt er kommerciel udgivervirksomhed moms-pligtig. I Journalistforbundet, hvor jeg er mangeårigt medlem, angiver revisorerne 75% som fradragsmuligheden for freelancer på bærbar computer. (de sidste 25% går på privat forbrug).

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)