Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Eniro og Google forbundet med hinanden

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Connie,

Lad os bare slå fast at du ikke mister dine placeringer i Google ved at opsige dit "abonnement" hos Eniro. De 5 søgeord du har købt hos Eniro påvirker på ingen måde dine placeringer i positiv eller negativ retning. I øvrigt er 5 søgeord alt for få søgeord uanset hvilken branche du befinder dig i.

Jeg synes det kunne være rigtig interessant at høre hvor mange klik du har fået gennem din Eniro løsning. Mit bud er at du betaler en alt for høj klikpris gennem Enrio's "søgetjeneste", det er i hvert fald det billede der oftest tegner sig.

Som andre skriver i tråden, vil du sikkert få mere værdi for dine penge ved at bruge pengene på Google. Dog skal du være opmærksom på at hverken får ordentlig seo-rådgivning eller ordentlige 12 måneders Google AdWords kampagner for 3.600 kr.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:22

> Jeg forstod sælgeren således at det var en højere ranking på Google

Det lyder som det vi normalt kalder en "annoncehaj" - for hvis du har hørt rigtigt har sælgeren ganske enkelt løjet. Jeg synes du skal skrive til sælgerens chef og gøre ham opmærksom på dette. Det kan skade Eniro meget alvorligt på sigt hvis de sælger deres varer ved at lyve om faktuelle forhold.

Eniro har ikke et "partnerskab" med Google. De licenserer deres søgemaskine - thats it. Det ville svarer til at sige at jeg har et partnerskab med Irma fordi jeg køber to bananer i en af deres butikker. Det er simpelt hen noget vrøvl. Sælgerpis!

Alene på baggrund af de fejlagtige informationer du har fået ville jeg opsige med det samme. Og jeg synes bestemt du skal fortælle dem, at du ikke vil handle med folk der lyver.

Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:28

Hej alle

Tusind tak for jeres svar – dette er min debut på Amino – og jeg skal love for at det har været en positiv oplevelse med alle de hurtige kompetente svar.

Jeg tog i dag kontakt til Eniro og takkede nej til genbestilling. Jeg blev derefter meget hurtigt ringet op af sælgeren der SLET ikke kunne forstå det ringe tal på Eniro henvendelser ifølge min statistik, for jeg havde nogle meget flotte tal hos dem over 36.000 sidste år. Hun sagde at de fik deres tal fra SAS analyseinstitut og de var meget pålidelige. Hun sagde også at Eniro var Google’s primære samarbejdspartner.

Jeg bad om betænkningstid til på fredag.

Hvad siger I til disse påstande – kan jeg stole på de her meget flotte tal – for jeg må indrømme at jeg har haft mange henvendelser fra kunder det sidste halve år.

Med venlig hilsen

Connie

www.festivitas.net

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Connie,

Hvad har du fået 36.000 af sidste år? Hvis det er klik han mener tror jeg SLET ikke på ham, så skulle du have fået 100 pr. dag, hvilket er helt urealistisk. Det må han da meget gerne dokumentere, men synes du skal stole på dine egne tal.

Jeg har aldrig hørt at SAS Institute lever trafiktal til Eniro eller andre søgemaskiner, men kan ikke udelukke.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:51

> Hun sagde også at Eniro var Google’s primære samarbejdspartner.

Jeg håber da at nogle af cheferne på Eniro ser det her, for det er altså for galt! At Google leverer søgeresultater til Eniro gør altså ikke Eniro til "Google's primære samarbejdspartner" - og uanset hvordan man iøvrigt betegner en sådan licensaftale, så har den ingen indflydelse på, hvordan du vises i de almindelige (organiske) søgeresultater der vises på såvel Google som Eniro. Og det er jo det sælgeren øjensynligt gerne vil have dig til at tro.

Det er lige præcis den form for opførsel der har skabt betegnelsen "annoncehajer" - og med rette. De prøver simpelt hen at bilde dig ind at du får noget helt andet for pengene end det du faktisk får. Jeg synes det er pinligt at den slags kommer fra en stor og veletableret spiller som Eniro. De burde virkelig få styr på deres sælgere - den slags skader dem alvorligt på sigt.

Fra København K
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 55
Fra  FindersKeepers Webshop Skrevet kl. 13:59

Har du selv et program til at tælle trafik på din hjemmeside?
Hvis du har det, kan du jo nemt se om sælger har ret eller er helt ude i skoven.
Hvis du har fået 36.000 hits for 3.600,- kr, vil jeg da klart anbefale dig at gentagen.. Dog lyder det noget urealistisk i mine øre.

Venlig Hilsen
Rasmus Edlund

Stedet for det mest inspirerende design

Fra Overlade
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 22:53

Jeg synes det kunne være rigtig interessant at høre hvor mange klik du har fået gennem din Eniro løsning. Mit bud er at du betaler en alt for høj klikpris gennem Enrio's "søgetjeneste", det er i hvert fald det billede der oftest tegner sig.

Den bedste måned var min klikpris ca. 10 kr, men flere måneder hvor klikprisen har været helt oppe på 35-40 kr. Så det er en no go! Eniro's sælger mener så, at et link fra deres webside (PR 4/10) til min webside har en stor værdi for min ranking på google, og det har måske også lidt værdi, men jeg syntes nu, at jeg kan få mere for pengene andre steder.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)