Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bjælkehytte el. til kontor

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har en forholdsvis stor have, hvor jeg overvejer, at placere en bygning (f.eks. en bjælkehytte) som jeg kan bruge til kontor.

Alfa-omega for mig er, at jeg ikke behøver sælge mine organer, for at kunne finansiere at holde den varm om vinteren - ligeledes, at det ikke må have tendenser til at blive utæt, da der vil stå ret meget it-udstyr.

Er der nogen der har erfaring med lignende? :)

/Kim

Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 16
Fra  Ve-teknik Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim .

Du skal bare have monteret en varmepumpe i hytten :)

Gir en god varme fordeling og indeklima.

Mvh Kasper
Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lidt afhængig af hvor æstetisk/permanent du vil at det skal være. Et bud kan være at se her:

http://brugteskurvogne.dk/

Her findes flere muligheder.

/Bengt

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan nøjes med mindre end 10 kvm kan du kalde den "skur" og så behøver du ikke at søge om byggetilladelse.

Dog er der en række krav, som skal være overholdt. du kan læse mere om dem her.

http://www.bygningsreglementet.dk/br10_02_id38/0/42

Hvis arealet er større end 10 kvm, skal du søge om byggetilladelse, selv om det er en "skur", hvor en del af arealet skal beregnes som bebygget areal. Derfor kan jeg kun anbefale dig at ansøge om etablering af erhvervslokaler eller bolig arealer. Her skal kravene i BR 10 være opfyld mht. isoleringskrav og konstruktioner. Der skal nemlig udarbejdes energirammeberegningen, statiske beregninger, tegninger m.m.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Rodein han kan vel bygge optil 50 kvm uden at skulle lave en byggetilladelse, men i stedet lave en anmeldelse til kommunen. (hvor han giver dem 14 dage til at stille krav)?


Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Rodein Al-Hadid:

Hvis du kan nøjes med mindre end 10 kvm kan du kalde den "skur" og så behøver du ikke at søge om byggetilladelse.

Dog er der en række krav, som skal være overholdt. du kan læse mere om dem her.

http://www.bygningsreglementet.dk/br10_02_id38/0/42

Hvis arealet er større end 10 kvm, skal du søge om byggetilladelse, selv om det er en "skur", hvor en del af arealet skal beregnes som bebygget areal. Derfor kan jeg kun anbefale dig at ansøge om etablering af erhvervslokaler eller bolig arealer. Her skal kravene i BR 10 være opfyld mht. isoleringskrav og konstruktioner. Der skal nemlig udarbejdes energirammeberegningen, statiske beregninger, tegninger m.m.

Detg er da vist ændret ? se evt. her   

Er selv i gang med projekt udhus... så er meget interesseret i de faktiske regler?

/Søren

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Det blev ændret i 2011. Har selv lige været hele turen igennem med en kunde der skulle bygge hans nuværende garage til, og her fik jeg det bekræftet ved teknisk forvaltning.

Der skal selvfølgelig stadig tegninger m.m. til, og kommunen kan kræve at du laver en byggetilladelse. Dog er det langt nemmere nu, at bygge til og bygge nyt end tidligere.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
@Rodein han kan vel bygge optil 50 kvm uden at skulle lave en byggetilladelse, men i stedet lave en anmeldelse til kommunen. (hvor han giver dem 14 dage til at stille krav)?

Det er faktisk helt korrekt. Det er nok en af de opdateringer af reglementet som blev gældende fra 1. jan. 2013 (og jeg ikke er blevet opmærksomme på, tak for det). Byggeriet skal udelukkende anmeldes til kommunen.

http://www.bygningsreglementet.dk/br10_02_id2008/0/42

Dog, er det stadig sådan, at hvis skur er over 10 m2 skal der stadig indregnes kvm ind bebyggelsesprocenten jf. bilag 1 til BR 10

http://www.erhvervsstyrelsen.dk/file/121019/bilag_1_2010.pdf

(og ja.. det er den gældende.. den er hentet fra erhvervsstyrelsens hjemmeside Smile

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Der skal selvfølgelig stadig tegninger m.m. til, og kommunen kan kræve at du laver en byggetilladelse. Dog er det langt nemmere nu, at bygge til og bygge nyt end tidligere.

Det kommer sandelig an på hvilket kommune der er tale om.

Jeg har lige afleveret tegninger, beregninger m.m. for en kunde som skal udvide sine eksisterende carport med 20 kvm, således at den bliver samlet på ca. 35 kvm.  Kommunen nægtede at kigge på noget som helst eller tage stilling til sagen før hele materialet foreligger.

Det er også derfor det undrede mig lidt det med 50 kvm. men der er også en bestemmelse i BR 10 der giver myndighederne større beføjelser end hvad BR 10 forlanger.

Så Søren. Det bedste du kan gøre, er at tage ned til teknisk forvaltning på din kommune med nogle skitser og tale med en sagsbehandler direkte.

Det plejer at være behjælpelige.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Rodein Al-Hadid:
Dog, er det stadig sådan, at hvis skur er over 10 m2 skal der stadig indregnes kvm ind bebyggelsesprocenten jf. bilag 1 til BR 10

Er du sikker?

Er det ikke sådan at det afhænger af bygningstype. Altså således at bor du i fritlæggende enfamiliehus må du have garage/skur for 35 kvm og derefter tæller det med i bebyggelsesprocenten.

Så det afhænger jo af hvor meget der i forvente er bebygget på grunden.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)