Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bjælkehytte el. til kontor

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Rodein Al-Hadid:
Det kommer sandelig an på hvilket kommune der er tale om.

Det kan jeg kun give dig ret i. Men der er meget stor forskel på kommuner og afdelinger, nogle skal have det regelret, andre skal have kage :)

Rodein Al-Hadid:
Så Søren. Det bedste du kan gøre, er at tage ned til teknisk forvaltning på din kommune med nogle skitser og tale med en sagsbehandler direkte.

Enig!

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Er du sikker?

Jeg kan aldrig være sikker på hvordan reglerne fortolkes fra kommunen til kommune :-)

Der er også en del mærkelige og modsigende regler omkring dette punkt i BR 10 - bilag 1.

Stk. 3:Til etageareal medregnes ikke:

3) Små bygninger med en grundflade på indtil 10m2

Under forklaringen står der: Opførelse af flere end 2 småbygninger, med en grundflade på under 10 m2 , skal medregnes til etagearealet. 

Men til gengæld under stk. 4: For garager, carporte, udhuse, drivhuse, skure, åbne overdækninger, herunder åbne overdækkede terrasser og lignende bygninger medregnes kun den del af arealet, der overstiger:

3) 35 m2 pr. bolig ved fritliggende enfamiliehuse, dobbelthuse med lodret lejlighedsskel og sommerhuse,

Hmmm... hvordan kan man fradrage 35 kvm på skur og carporte når man kun opføre 2 x små bygninger på max 10 kvm

Som jeg nævnte tidligere i den sidste opgave jeg har lavet så var kommunens fortolkning at det der er over 10 kvm skal indregnes i bebyggelsesprocenten.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var det såmænd ikke så meget reglerne (faktisk overhovedet ikke), men mere konkrete løsninger, som i måske havde erfaringer med? :)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)