Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvudvilket "Trustpilot-widget" ulovlig?

Side 7 ud af 12 (113 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

geniusdesign:
Lundsby.. Nu er det jo endelig blevet godt vejr, så jeg vil foreslå at du går en tur udenfor og får suget noget positiv energi til dig.

Det er sjovt du siger det, jeg er netop kommet hjem fra en gå tur med kæresten, her på Standvejen er det super dejligt og der er lige åbnet en ny is-kiosk som vi måtte prøve.

geniusdesign:
Al den fjendtlighed og arrigskab, som du blandt andre herinde udsender, er jo netop det Martin reagerer overfor. 

Du må endelig ikke tro at jeg som udgangspunkt er fjendtlig eller arrig, men jeg må indrømme efter at havde deltaget i tråden at jeg har fået et meget dårligt indtryk af dig. Du prøver basalt set at "snylte" på andres iværksætteres hårde arbejde, og det har jeg ikke den store respekt for. Det tror jeg faktisk ikke der er mange på Amino der har.

geniusdesign:
Det kan godt være at han ikke kom med nogle specifikke råd eller forslag, men du er jo bare negativ, ukonstruktiv og nytteløs, og i sidste ende bidrager du ikke med noget som helst andet end sure opstød.

Jeg har i høj grad været specifik og konkret i mine råd, du er bare fuldstændigt ude af stand til at lytte til dem der ikke giver dig ret.

Men som sagt så har jeg allerede givet mit bud, på hvordan sagen kommer til at udfolde sig, så du kan bare skrive hvis jeg ikke for ret, så indrømmer jeg gerne jeg tog fejl, og ellers kan du bruge et indlæg på at takke mig for at forklarer dig om hvordan verden hænger sammen :-) 

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 19:23

Det er godt at høre at du har nydt det gode vejr.

Vedr. din bemærkning om at jeg snylter på andres hårde arbejde, kan jeg vende den om og sige at Trustpilot forsøger at udnytte firmaer, der ikke ved bedre, til at købe et produkt som er prissat uforholdsmæssigt højt.

Så vidt jeg husker skrev du vedr. "Trademark".
Hvis vi tager det som et konkret eksempel, har vi her i tråden ret entydigt kunnet nå frem til at, såfremt det skulle være lovstridigt at vise trustpilots navn på den måde, som det fremgår i min widget, medfører det at Trustpilot også selv skal søge godkendelse hos de firmaer der står oprettet med firma-navne på deres side.

Hvis du virkelig vil bidrage til tråden, skulle du måske begrunde, hvorfor du mener min kunde skal bede om tilladelse til at vise Trustpilot´s navn på sin hjemmeside, når Trustpilot modsat mener, de ikke selv skal bede om tilladelse til at vise andre firmaers navne på deres side.
Hvilke omstændigheder gør, at loven ikke også skulle gælde for dem på dette område? 

Jeg kan evt. starte ud med 2 forslag..

1. Trustpilot forventer, at firmaer, som min kundes, ikke ønsker at tage kampen op, og de lægger derfor bevidst pres på firmaet, velviddende de ikke har noget hold i deres krav.

2. Trustpilot mener faktisk at loven gælder som de hævder, men de synes ikke reglerne er så vigtige, når det handler om deres eget brug af andre firmaers "Trademark".

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:47
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

geniusdesign:
Vedr. din bemærkning om at jeg snylter på andres hårde arbejde, kan jeg vende den om og sige at Trustpilot forsøger at udnytte firmaer, der ikke ved bedre, til at købe et produkt som er prissat uforholdsmæssigt højt.

Du kan prøve men den er der nok ingen der hopper på. Jeg bestemt ikke der er grund til kritiserer deres prissat, og det undre mig også at en kunde som http://www.traelastogbyggemarked.dk/ ikke bare betaler hvad det koster, de har jo i forvejen e-mærket, som heller ikke er gratis.

Jeg ser ingen grund til at diskuterer yderligere med dig om trademarks, ophavsret etc. vi det får vi aldrig en afklaring på medmindre i tager en retsag, det tvivler jeg på sker. Det er jo vigtigt at huske at selvom man bliver enige om noget i en Amino tråd, så er det langt fra sikkert at man får ret ude i den virkelige verden.

Men igen det bliver spændende at se om jeg for ret omkring forløbet :-)

Tilmeldt 12. Feb 13
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 20:08

"Jeg ser ingen grund til at diskuterer yderligere med dig om trademarks, ophavsret etc. vi det får vi aldrig en afklaring på medmindre i tager en retsag, "

Jeg tror du har misset pointen med hele denne tråd..
Jeg er jo netop interesseret i at vide noget mere om reglerne, herunder trademarks, ophavsret osv., så hvis det ikke er det du ønsker at byde ind med, så er det måske bedst du finder dig en anden tråd at bruge din tid på.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:28

geniusdesign:
Jeg er jo netop interesseret i at vide noget mere om reglerne, herunder trademarks, ophavsret osv., så hvis det ikke er det du ønsker at byde ind på, så er det måske bedst du finder dig en anden tråd at bruge din tid på.

Som jeg skrev tidligere, og som også fremgår tydeligt af tråden så kan der argumenteres både for og imod. Man kan sagtens argumenterer for at din kunde misbruger Trustpilot.dk navn og data til at markedsfører dem selv, Samtidigt kan man også argumenterer at I har retten til at citerer og linke til Trustpilot. Den eneste måde at komme dybere i sagen, er at tage det til en domstol.

Men du har ret, jeg har bedre ting at bruge min tid på, og jeg er ved at blive overbevist om at min pædagoriske rækkevidde, ikke er stor nok til at kun nå dig, det tror jeg i øvrigt gælder for der ikke syntes det er okay, det du laver.

Men du må alligevel gerne skrive i tråden om I går videre med sagen, og hvordan den ender. Eller om jeg får ret i hvordan forløbet bliver.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:33

Det havde været hurtigere at sende en mail til Trustpilot :-)

Tilmeldt 12. Feb 13
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 20:41

Jeg må sige det er lidt af en underlig måde du opfører dig på, Lundsby..

Din tone er tydeligvis alt andet en venlig, du gør dit bedste for at virke nedladende og arrogant, og til sidst slutter du af med at skrive du gerne vil have jeg holder dig opdateret?

Hvis du vil bede om en tjeneste, kræver jeg naturligvis at du som minimum opfører dig ordentligt, og gør et forsøg på at henvende dig i en sober tone.

Indtil videre synes jeg ikke du har gjort dig fortjent til mere af min tid.

Tilmeldt 12. Feb 13
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 20:44

Se det uddrag af mailen fra Trustpilot, jeg lagde ud med i mit indlæg ;)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

geniusdesign:
Indtil videre synes jeg ikke du har gjort dig fortjent til mere af min tid.

Du behøver ikke at holde mig orienteret, jeg tager den med Trustpilot næste gang jeg løber ind i Peter.

Tilmeldt 12. Feb 13
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 21:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det skulle du bare have sagt fra start. Det havde da sparret både din og min tid.

Side 7 ud af 12 (113 indlæg)