Undskyld hvis det virker lidt hårdt det her, men jeg kan ikke lade være.. Jeg føler virkelig du har noget personligt imod Trustpilot. Du skulle vel ikke være en sur tidligere medarbejder eller sådan noget?
Hvis man ikke ønsker at være en del af Trustpilot, er man da velkommen til at bede dem om at fjerne ens virksomheds "profil" der inde, uanset hvad lov er, så går jeg stærkt ud fra at de respekterer ens ønske? Det er almindelig høflighed.
De fleste som opfinder noget tager betaling for det, det er vel meget almindeligt? Det er trods alt noget man som du selv siger, sagtens kan leve uden, og derfor er fri til at vælge fra. Udbud og efterspørgsel bestemmer prisen, og Trustpilot er mig bekendt, rimelig populært.
Netop derfor kan de også tillade at sætte prisen så højt som de vil, eftersom at du frit vælger om du vil have det eller ej. Firmaet vælger at give en masse service/ydelser uden betaling, og så er det op til virksomheden selv om de vil vælge at støtte firmaet med en betaling som støtter firmaet, til gengæld for nogle ekstra funktioner. Dette kaldes freemium, er meget udbredt, og er i mine øjne den bedste løsning for mange online firmaer. Der er trods alt en del omkostninger for et firma som Trustpilot, som udvider meget hurtigt.
Alt simpelthen? Jeg synes nu de er meget stille og roligt. Men det minder mig om at jeg har noget ulønnet arbejde til dig. Du er jo ikke ude på at tjene penge, hvilket Trustpilot er de eneste der er ;)
Jeg tror de fleste er klar over det, men ligesom at nogle folk vælger Coca Cola frem for Harboe Cola, så vil mange også vælge Trustpilot frem for "Carls bedømmelser" eller hvad man nu vil kalde sin egen lille samling anmeldelser.
Det er en af de største problemer i Danmark, i følge mig. Vi danskere har det med at så snart noget er lovligt, så skal vi gøre det. Det er grunden til at vi i gennemsnit får mere end 3 nye love... Hver eneste dag. Alle smuthuller skal rettes, fordi ellers er der lige en der synes det kunne være sjovt at gå på tværs. Men prøv i stedet at se lidt ind af, og sig til dig selv, er det okay det her? Ville jeg være tilfreds hvis jeg forsøgte at skabe en virksomhed, skabe arbejdspladser, tjene nogle penge så jeg kan forsøde mit og min families tilværelse, og så er der en eller anden som gør hvad han kan for at ødelægge det.. Bare fordi han kan? |
At trustpilot er total utroværdig er ingen hemmelighed. Se bare deres egne anmeldelser!
Jeg har også slettet min profil der, da mine negative bedømmelser simpelthen er blevet slettet!
De utilfredse (og betalende firmaer kan "lave indsigelser", så sagen er ude af verden.
Eksempel. På et tidspunkt var der 7 anmeldelser af et "mægtigt" firma. 5 af dem var negative.
Så blev de sendt "til tælling", undskyld - "indberetning". Nu er der kun 1 negativ og 1 positiv tilbage.
Tag kampen op mod dem, håber vi kan bruge din idé i fremtiden!