Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påvirk politikerne til tiltag for iværksætteri - skab vækst , tjen penge og vær med til at løse "krisen"

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Morten Reitoft:
Enten misforstår jeg dit indlæg, ellers læser jeg ikke godt nok indenad. Jeg bliver ikke tøsefornærmet og derudover så svarer jeg blot på de spørgsmål der er stillet i tråden. Så når jeg skriver "så er du kørt fast", så er det kun fordi at trådstarter tilsyneladende ikke mener at debatten er berigende nok.. det kan jo alle have lov at mene og det har jeg så ligeså stor ret til at kommentere... Altså sjædent at jeg leger holdningspoliti.. Jeg er i princippet ligeglad med alles holdninger og derved også lige glad for alles holdninger..

Morten, du misforstår.

Jeg bakker faktisk dit indlæg op og går i kødet på TS, da jeg mener, at det er ham som bliver "Tøse-fornærmet", men jeg kan godt se, at du kan misforstå mit indlæg, da jeg har citeret dig..

/ L. B.H.B.S.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja...

Du kan jo evt. se det indlæg jeg skrev som svar til Fashion Seller - der er da mange forslag som kan livet lettere for iværksættere..

Du er da ikke selv kommet med noget som helst udover at du mener at stat/kommuner skal finansiere noget af gildet...

Ogsiger du Amino er for lille... lad mig gætte.. Du er IKKE medlem af en arbejdsgiverorganisation..


“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes i er gode til at komme af sporet.

Det er ikke så nemt som det lyder. Det koster penge at administrere en sådan ordning. Der VIL blive svindlet med sådanne ordninger. Derfor skal der ekstra kontrol på hvordan et "lån" eller hvad det ny kaldes bruges til etc etc etc.

I bruger også i flæng overskud og omsætning når i snakker om hvor meget moms der bliver genereret. Et overskud er jo netto af omsætning - omkostninger. Det vil sige at omsætningen jo skal være langt større end overskuddet medmindre der er nogen der har fundet en genial måde at tjene penge på som ikke har nogen omkostninger overhovedet.

Der vil så også være moms på nogle af disse omkostninger som så skal trækkes fra.

Alt efter hvad det nu er for en forretning folk starter op så vil der måske være imprt som ikke gør handels/betalingsbalancen bedre.

Dette er bare nogle at de ting som skal tages højde for, der kunne faktisk skrives lange bøger om dette og der er der sikkert også allerede skrevet.

Men initiativet er da godt nok, skal måske bare tænkes bedre igennem og nuanceres lidt bedre.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Server Service:
Dem der syns alting skal være ved et gamle er nok kørt fast og vil ikke være med til at skabe bedre opstarts vilkår for iværksættere. - Og den indstilling kommer vi ikke videre af.

Det er jo den nemmeste sætning at fyre af, og som man slet ikke kommer nogen vegne af.

Dine tanker i form af de 5 punkter du har nævnt i dit indlæg flytter ikke rigtigt noget. Generelt er det således at folk der får noget foræret og ikke selv har noget i klemme risikerer at blive dovne. Og ret beset så hjælper 50.000 i Dk ingensteder.

Der skal helt andre tanker til for at give incitament til skabelse af job via iværksætteri.

DK er et land der ikke har forstået at give incitamenterne til iværksætteri i rette tid, og regeringspartierne gennem tiden har ladet sig gennemsyre af berøringsangst og radikale ændringer. Dette er de seneste mange folketingsvalg et glimrende eksempel på, da der ikke har været fokus på landets ve og vel, men fokus på popularisme.

Det er også helt almindeligt kendt, at dem der vil være med til at gøre en forskel inden de er folkevalgte, de svigter efterfølgende deres idealer fordi de bliver banket på plads af korrigerede partiprogrammer og aftaler der indgåes på kryds og tværs mellem partierne.

Den reelle evne til at tage fat og lave ændringer er nærmest lig nul grundet berøringsangsten og den manglende evne til at at tænke stort, rigtigt stort. Lappeløsninger på lappeløsninger og uvederhæftige løfter flyver rundt i dansk politik.

Men nu kommer jeg med nogle forslag og så kan du jo se om nogle af politikerne har "nosser" og vilje til at gå efter et målrettet ønske om bedre vilkår for iværksættere.

1. Man pålægger parterne i Nordsøaftalen at betale 1% ekstra som alene kan øremærkes til øget vækst og innovation til nystartede og etablerede virksomheder. Man kører denne ekstra afgift i 5 år med mulighed for fortsættelse, og det er ikke urimeligt i forhold til at parterne i aftalen er blevet bedre til at udnytte råstofferne. Man slår derfor flere fluer med 1 smæk.

2. Man ansætter og IKKE som konsulenter der koster en bondegård, revisorerr der følger de midler der stilles til rådighed ved kvartalsvis opfølgning på projekterne hvortil pengene er givet ud.

3. Man glemmer alt om kælderiværksættere der bare vil lave webshops der oftest ikke skaber andet end øget import, men fokuserer på at støtte virksomheder som eksporterer og med dem udarbejder man finansierede værksåplaner indeholdende udskiftning af maskinpark til øget effektivitet og efteruddannelse til medarbejdere.

4. Man giver nystartede der er villig til at forpligte sig mulighed for 3 års skattefrihed med efterfølgende forlængelse i op til 5 år såfremt der skabes jobs af vedvarende karaktér. Etablerede der vil indgå i samme pulje skal have samme muligheder. Men der skal være fokus på vækstområderne og ikke populariteten blandt befolkningen eller politikerne.

5. Alle der indgår i programmet får hvert år en bonus på 10% af værdien af de nyskabte jobs skatteindbetalinger, som kan anvendes til modregning i øvrige afgifter der er pålagt fra staten eller moms.

6. Man nytænker hele praktikdelen, om muligt går man tilbage til mesterlære med skoleforløb og uden alt for meget bureaukrati. Tilskudsorddninger erstattes af skattelettelser til dem i mesterlæren, på den måde kan virksomhederne vælge de bedst egnede og ikke dem der kommer med flest tilskud fra staten i røven.

7. Der indføres tvungen % del af antal ansatte totalt, der konverteres til skåne eller deltidsjobs og derved kommer en del motiverede i jobs.

8. De umotiverede tvinges til at deltage i arbejde på statsvirksomheder som udfører servicefunktioner for andre virksomheder eller efteruddannelse. Og man fjerner alt der hedder bistand og dagpenge, da der er plads til alle i statsvirksomhederne som udbetaler løn svarende til noget der er over bistand og under dagpengesatsen. Det vil for nogle være motiverende nok til selv hele tiden at søge jobs for ikke at miste lønnen ved blot at blive væk fra system og hæve bistanden.

9. Man sænker tilskud til dagsinstitutioner og giver muligheder for skattelettelser for ældre der vil deltage i pasningsordninger, eller man vælger at tvinge dagsinsitutioner ud i at tage nogle duelige ældre ind der gerne vil have indhold i hverdagen og via skattebilletten få noget ekstra udbetalt og ikke mindst få en mere velfungerende hverdag.

Jeg kunne blive ved med at komme med forslag resten af natten....

 

 

Køb ren argan olie her

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du er sgu ret skarp BusinessMaroc - jeg tror det bliver en for stor mundfuld at godkende alt  men 3, 4 og 5 er jeg helt med påbSUPER formuleret - Og samlet STORT plus for at tænke det hele godt igennem - TAK

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Server Service:
Ved godt jeg provokerer - men kan ikke se forslag til forbedringer endnu og det skuffer mig af "innovative" iværksættere. Men Amino er nok for lille forum til at tænke bredt og i større perspektiv.

Nej Amino har nogle kapaciteter der er istand til at tænke stort og vidtrækkende, men det er ikke alle der kan forenes med din tilgang til debatter og samme med mig, det er ikke alle der kan lide min facon.

Hvis Du vil tages seriøst så er der bedre at provokere mindre, især med tåbelige provokationer som er indholdsløse og usandfærdige. Nu har jeg selv skrevet nogle forslag til mulige ændringer, og dem skrev jeg alene fordi jeg synes dine er for svage. Min kan også synes svage i andres øjne, men der kommer intet konstruktivt ud af at provokere.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er sgu ret skarp BusinessMaroc - jeg tror det bliver en for stor mundfuld at godkende alt  men 3, 4 og 5 er jeg helt med påbSUPER formuleret - Og samlet STORT plus for at tænke det hele godt igennem - TAK

vh

Tak for de bevingede ord, og af hjertet tror jeg faktisk godt punkt 1 kan gennemføres. Men der skal virksomhedsledere til at støtte dette og ikke forvirrede politikere der i mange tilfælde ikke aner hvad de egentlig har med at gøre.

Og ret beset kunne det måske bedre betale sig at lave nogle tænketanken hvor det er embedsmændende der får mulighed for at få frit afløb for deres tanker, så de ikke bare skal kedes ihjel af politikere med flyvske idéer.

Danmark har så mange ressorucer på mange områder og i forskellige brancher er der nogle meget meget seriøse kapaciteter. Men DK er ikke landet hvori der generelt tænkes rigtigt stort, det er få af virksomhederne i forhold til antallet der gør det. Det er jo ikke uden grund at nogle af de storer klarer sig ganske fint også i krisetider. Men politikerne, ingen af siderne, har nogensinde været istand til visualisere disse kapaciteter ind i dansk politik og dermed er dansk politik generelt røvsygt og ikke innovativt og kører i den samme rille om velfærd, indvandrere og Gucci tasker.

 

Køb ren argan olie her

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Du er sgu ret skarp BusinessMaroc - jeg tror det bliver en for stor mundfuld at godkende alt  men 3, 4 og 5 er jeg helt med påbSUPER formuleret - Og samlet STORT plus for at tænke det hele godt igennem - TAK

Jeg er helt enig i denne kommentar. Supergodt indspark fra BusinessMaroc!

Her i Californien får virksomheder en skatterabat på de investeringer de foretager i innovation og produktudvikling. Det kan evt. være timer som medarbejdere bruger på nyudvikling. Vi tracker de timer vi bruger på nyudvikling, så firmaet kan få en skatterabat. Det synes jeg er en genial måde at fremme udvikling og innovation på. Det betyder jo reelt, at en del af (dyre) innovative medarbejderes løn bliver "betalt".

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Server Service

Det er interessant hvis du har nogle data på hvordan Iværksætterhjælpen faktisk fungerede ?

Det kunne være ekstremt interessant hvis du kan oplyse og dokumentere om nogen af alle

iværksættertiltag, som kommuner og stat deltager aktivt i eller finansierer, har haft nogen som

helst effekt i den virkelige verden ??

Jeg har en grum og sikker fornemmelse af, at der er så som så med effekten - undtagen for

alle de, der tjener penge eller får lån for at medvirke...

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som kommende byrådskandidat følger jeg lige med i alle de gode og mindre gode kommentar og forslag.

mvh

Peter

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)