Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis I sparede 100.000 kr. op hvert år

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad ville I investere i, hvis ens risikoprofil er, at pengene blot skal følge med inflationen?

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Største afkast med nul risiko = nul afkast. Der er mange måder at invester på og ting at investere i. Hvis du kan lægge 100K til side hvert år har du jo rig mulighed for at prøve mange forskellige risikoprofiler af. Jeg kan komme i tanke om mange forskellige ting som jeg ville investere i hvis jeg var i den situation. Held og lykke

Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Danske statsobligationer

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er en højrentekonto i ens bank (i mit tilfælde Nordea) i virkeligheden ikke det bedste valg?

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

fireman:

Er en højrentekonto i ens bank (i mit tilfælde Nordea) i virkeligheden ikke det bedste valg?

Muligvis - men husk på at indskydergarantifonden kun dækker op til 100.000 € pr. bank.

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja, okay.

Men kan man ikke have flere konti i samme bank eller flere konti i forskellige banker?

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Og kan man egentlig uden videre hæve sine penge, hvis de står på en højrentekonto?

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

fireman:
Og kan man egentlig uden videre hæve sine penge, hvis de står på en højrentekonto?

Nej pengene vil blive bundet for en aftalt periode. Typisk vil banken give en bedre rente des længere tid du vælger at binde pengene. Regn med minimum 1 år (giver ikke vanvittigt meget)

Indskyder garantifonden dækker 100.000 euro per kunde per bank. Det vil sige at har 2 konti i den samme bank med hver 100.000 euro på, så mister du 100.000 euro.

Har du til gengæld 2 konti, som er placeret i hver sin bank (Ikke filial), så mister du intet ved en konkurs.

Husk har du gæld fx. huslån, jamen så er det nettosummen. Det vil sige du må trække det du skylder fra dit indestående

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. I skal endnu engang have tak for jeres gennemskuelige og fine forklaringer!

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)