Jeg har hjemmesiden www.kcaj.dk og en lille butik i tullinsgadem København V, hvor vi sælger maling til meget billige priser. Det er vel en form for lagersalg med Beckers, Dyrup, Sigma Coatings. Jeg er i påskeferien ved at rydde op i hjemmesiden, så den bliver meget bedre, da den er rodet og sjusket. Under 20 % af vores vare er der, så det er også en god begyndelse at ordnet. Når det skal siges, så har vi alligevel en god omsætning.
Når dette er gjort, så vil jeg gerne annoncere efter flere kunder. Derfor har jeg flg. spørgsmål:
Svært at svare et rent ja eller nej på dit spørgsmål.
Først husk at fb ikke er et handelssite, de fleste bruger det jo som et "personligt/socialt" netværk og går ikke på fb for at handle.
Så hvis man skal lykkes med salg på fb, så skal man en omvej omkring det indirekte salg, der skal opbygges relationer og man skal gøre sig interessant først, når det er på plads, så kan det være folk husker dig, når de har brug for de varer du tilbyder.
Hvis du tænker i hurtige effektive annonce kroner, så kan fb være svær at anvende med godt kortsigtet økonomisk resultat er min erfaring.
For nogle år siden havde jeg et firma som solgt Wellness produkter. Jeg tænkte at Facebook vil være rigtigt godt til at tiltrække kunder, så jeg lavet reklame derpå med betaling pr. klik. Det kostede mig 30.000 kr og fik det ikke ind igen med omsætning. Jeg har så dårlig oplevelse med det.
Men når det så er sagt. Har jeg haft gode oplevelser med Facebook grupper. Som der var en der skrev, at man skal få et tæt forhold til sine kunder og det syntes jeg at det gjor med gruppen.
Der kan være andre som har gode oplevelser med det.
Havde på et tidspunkt en rabat-kupon på 450 eller 550 kr, som jeg brugte på en ubetydelig lille dum gruppe dog.
Der fik jeg da noget for pengene - Folkene er stadig medlem den dag idag og der kan helt sikkert skaffes flere grundet deres medlemsskab :)
Hvis en af dem "liker" et opslag fra din gruppe, kan deres venner jo se det :)
Det helt op til dig/jer om i syntes at bruge X antal kroner om dagen er en chance værd, selvom du sætter "klik" prisen ned til 1kr og 80øre f.eks. (ved min annonce) så fik jeg stadig rigtig mange klik og visninger :-)
Prøv det med en 500 mand, også se om det det værd :)
Jeg har ikke selv erfaring med at bruge annoncer på Facebook - men chancen for, at det kommer til at give dig en profit er lille. Man vælger en målgruppe, og matcher en Facebookbruger de oplysninger, vises annoncen for dem. Og størstedelen der trykker vil umiddelbart trykke for at læse mere om hvad det er, da det er så lidt information du skal "fange dem på".
Personligt har jeg ALDRIG endt med at købe fra nogle af de annoncer, som jeg har trykket på. Og det skal siges af jeg oftere klikker ved et uheld på annoncerne, end bevist. Så du skal også regne med en del fejlklik.
Jeg kender nogle der gjorde brug af det, til et website med print på tøj til private - de fik ikke den ønsket effekt ud af det. Jeg mener at kunne huske, at de næsten tabte det fulde beløb de havde smidt i annoncerne. (Betaling pr. klik - 10.000 kr.)
Så hvis jeg var dig, ville jeg genoverveje det. Medmindre du har et "Must have" produkt.