Hej alle, Jeg har for nuværende tilknyttet en revisor, som jeg har lidt svært ved at forstå :) Han har været min morfars revisor i mange år, så da jeg købte min morfars landbrugsejendom, fortsatte jeg bare med samme revisor. Men jeg har lidt svært ved at forstå ham nogle gange, det virker som om vi bare forvirrer hinanden :) Jeg vil gerne trække en del penge ud af virksomheden, da jeg skal købe en ejendom privat. Der burde være mulighed for det, men jeg vil lige sikre mig, at jeg ikke tager fejl. Indskudskontoen er i + med enten 1,666,000 kr. eller 1,316,000 kr. Der er også en positiv mellemregningskonto på 234,000 kr. Som jeg forstår det, kan jeg nu trække de næste 234,000 kr. som jeg tjener ud af virksomheden, uden at jeg beskattes heraf. Så tænker jeg at man kan få fradrag for beløbet der trækkes ud via mellemregningskontoen, når virksomhedens overskud skal gøres op - men der kan jeg tage fejl ? Hvis ikke det gør det, så bliver jeg jo beskattet af det beløb, der føres via mellemregningskontoen, omend jeg måske kan gøre det til en lavere selskabsskat ? Jeg vil gerne købe noget privat til omtrent 1,200,000 kr. - 1,600,000 kr. sammen med min kæreste. Virksomheden generer pt. et årligt overskud i underkanten af 100,000 kr. Der kan måske være en fordel i at placere noget af gælden i virksomheden ?
|
Ikke fordi din revisor ikke formentlig gør et godt job, men det duer jo ikke hvis I ikke forstår hinanden
Jarlen1985:Indskudskontoen er i + med enten 1,666,000 kr. eller 1,316,000 kr.
Du må jo køre virksomheden under VSO siden du taler om indskudskonto - Det er ganske komplekst at forklare hvad konsekvensen er i forhold til hævninger - så du er nok nød til at få revisor til at forklare den - læs evt HER
Jarlen1985:Der er også en positiv mellemregningskonto på 234,000 kr.
Som bør betyde, at du kan hæve 234.000 kr uden at skulle betale skat
Så er der driftskreditten, som du har hævet personligt og det er jo en helt almindelig hævning i dit VSO men igen bør revisor da kunne forklare dig det, omend VSO ER svært forklaret ofte
Det der private i vil købe er ikke forklaret nok. Er det ejendom og hvad er rente forhold i øvrigt - Svaret kunne nemt være nej til fordel ved at placere det i VSO hvis det overhovedet er relevant der
Udgangsbønden må være, at dit forhold er så forholdsvis kompliceret, at du enten skal kunne forstå din revisor - eller prøve med en anden
vh