Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er amino blevet det nye nationen

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 9 person

Jeg ser flere og flere mennesker der kommer med et oplæg til ide - men skriver selvfølgelig ikke det hele - de gider jo ikke at give andre ideen i hånden. Men et kort tid kommer det første indlæg som bringer intet godt med sig - istedet for er det en der allerede fra start slår ned på idemageren, kommer med hånende kommentar eller på anden måde mener at stemmen lige skal høres, men hvorfor?

Er amino bare blevet en ny nationen, hvor alle har hørt noget, fra en de engang kendte, og derfor har ret til deres mening.

Istedet for at være konstruktiv, så lukker man bare sin halvtomme meninger ud - uden det gavner nogen overhovedet?

Hvorfor ikke bare tage de indlæg hvor man kan hjælpe og skriv i dem, og så ryste på hovedet over resten?

Er det fordi jeg læser de forkerte indlæg, eller er der bare kommet en "nationen" stemning over amino??

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 23:55

Beklager stavefejl :) long Day at the office :)

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 00:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Anders

Tja, det har der været de sidste par år synes jeg nu nok..

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 00:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det med at dømme andre på forhånd er ganske normalt her i DK. Rigtig mange dømmer især minoriteter ud fra hvad Ekstra bladet og andre tabloid-aviser skriver om dem. Og de er jo faktisk sårbare nok i forvejen. Men det sælger jo. Måske fordi folk kan lide at blive bekræftet i deres fordomme.

Så måske skriver de bare det folk VIL HØRE! Så fornuftigt med denne opfordring:Døm ikke andre før du har hørt deres historie.

BH

Lars

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 00:13
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg er enig!

Hvis man oven i købet er innovativ og får mere end en idé, er der nogle der får ondt i røven over at de måske ikke får idéerne..

Så skal du straks hakkes ned på de innovative..

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 00:21
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvad snakker du om? Det er da noget underlidt at sige.. Hvad er det for en mærkelig holdning at have?

Spørg til side :p Jeg synes nu ikke det er så slemt igen, men jeg har da lagt mærke til det flere steder, og jeg tror ikke det er helt til at undgå medmindre admins helt udelukker de personer som det drejer sig om.

Det ville være rart  med en grund til hvorfor nogle føler for at gøre som de gør, men jeg tror ikke bare lige det er til at komme med en universal begrundelse som gælder alle. Ved en skyldes det måske jalousi, den næste en misforståelse, og den tredje, noget helt fjedre.

Men der er vel ikke meget andet for end at tage den i stiv arm, og så ignorere det, for medmindre man vælger at lade det gå en på, så er det heller ikke værre end det er, når nu det udelukkende drejer sig om et fåtal :)

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 00:40
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 11 person

Der er stort set altid mindst ét "Jeg har verdens bedste ide, som er helt hemmelig, og jeg mangler bare lige en investor/programmør, der vil lægge 1.000.000 kr./300 arbejdstimer mod at få en beskeden del af det overskud, der forventes at komme efter kun 1 til 2 år"-indlæg på forsiden.

Hvis de unge og håbefulde besværede sig med at tage en dyb indånding og læse et par tråde, før de postede, kunne de skrive et indlæg, der affødte noget konstruktiv kritik i stedet.

I så fald ville de nemlig kunne tage de spørgsmål og kommentarer, der altid kommer, med i betragtning, når de skrev deres indlæg:

"Hvad går din ide - bare i grove træk - ud på?"
"Hvilke kompetencer er det egentlig, du præcis efterspørger?"
"Hvad kan du selv bidrage med, ud over ideen?"
"Hvor stor en forrentning kan en investor se frem til inden for fx 1 eller 3 år?"
"Du finder med sikkerhed ingen kompetente programmører, der kunne drømme om at bruge så mange timer på et så usikkert projekt."

Mere generelt:

Det er meget sjældent, både her på Amino og på andre fora, at en trådstarter, der rent faktisk har anstrengt sig lidt for at skrive et godt indlæg, bliver hånet eller svinet til.

Jeg kan dog godt forstå, at andre brugere lader sig irritere over, at en eller anden hakker noget ned på 2 minutter og forventer/forlanger at få gode og konstruktive svar.

I de tråde, hvor trådstarteren har gidet gøre en indsats, får vedkommende faktisk langt de fleste gange hjælp, råd m.m., der snildt kunne have kostet tusindvis af kroner på det frie marked.

Det er ikke nogen hemmelighed, at Amino er hjemsted for nogle af landets bedste inden for et utal af brancher. De mennesker vælger at bruge noget af deres tid på at hjælpe andre uden beregning - tid, som de kunne have faktureret 500, 1.000 eller 2.000 kr. i timen for.

Så er det vel ikke for meget at forlange, at trådstarter skriver lidt mere end "Jeg har en god ide, hvad skal jeg gøre?" eller "Hvad koster en webshop?"?

Jeg så gerne en langt hårdere moderering, så kvaliteten af forummet blev højnet. Jeg kan slet ikke hidse mig op over, at et sjusket og ikke-gennemarbejdet indlæg får et par velfortjente hårde ord med på vejen i ny og næ.

---

... og skulle vi så ikke lige blande janteloven og misundelse over andres succes udenom? Er der ét sted i Danmark, hvor den slags ikke trives i bedste velgående, er det da netop her.

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 01:04

Synes også i nogle indlæg og debatter, er janteloven begyndt at blive brugt ..

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Amino afspejler bare befolkning, ligesom TV oversigten gør. Når reality programmer er de mest sete, så skal der vel også ske lidt drama herinde...

Men heldigvis vælger man selv, hvilke tråde man vil læse, og hvilke tråde man vil deltage i... So I dont see the problem...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38
Fuldstændig enig med Jacob Bank
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)