Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er amino blevet det nye nationen

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:
ligesom TV oversigten gør
tv oversigten afspejler vel nogenlunde hvad befolkningen under 40 år gider se. Måske det skyldes at når man runder de 40, forstår man at tiden ikke er drama værd :), who knows :)

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 17:12

Hej

Det er nok nogen mennesker der rakker ned på andre sine ideer uden at være konstruktiv. Men jeg vil alligevel si at kvaliteten på innlegget fra dem der har en ide vil også bestemme kvaliteten på de svar og den kritik man får. Det er ikke så lett at komme med usaglig kritik desom innlegget holder god kvalitet og bliver presenteret på en god måde. Det er også slig at man kan ikke kopiere eller stjele en ide ved at lese en kort fremstilling på Amino. Der skal meget mere til for at den som stjeler ideen skal lykkes og den som poster den mislykkes fordi ideen er stjålet på Amino. Så det tror jeg er en overdrevet frykt som stopper mange fra nettop å poste et innlegg som har en slig kvalitet at man får de gode og konstruktive svar man søger og samtidig får mindre usaglige svar og jantekritik.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Konstruktiv kritik er bedre end rygklapperi Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er meget enig med Jakob, hvis man skriver et fornuftigt indlæg og kommer i dybden med sit emne, så bliver man som regel taget ret seriøst.

Der hvor det går galt er, når man allerede i overskriften har stave/slåfejl eller bare ikke har formuleret sig fornuftigt. Hvis trådstarter så samtidig formulerer sig håbløst i sit indlæg, og stiller et af de spørgsmål der allerede er stillet de første 50 gange på Amino, så begynder det at blive problematisk. Om det er uvidenhed eller dovenskab - det er svært at svare på, det er nok en fin kombination af begge.

"Jeg har en FANTASTISK idé-trådene"
De er der som regel 2-3 gange dagligt. Indholdet i tråden er stærk begrænset fordi ideen jo er hemmelig og genial. Jamen den kan godt være genial, det har man da hørt om før. Men så længe informationsniveauet er uhyggelig lavt, så vil responsen være det samme. Hvis formuleringen samtidig er elendig - så forvent ikke at blive taget seriøst. Forvent at folk ryster opgivende på hovedet af dig og ikke andet. Og lad være med at sidde og blive mobset, fordi du mener, at du har opfundet den næste Facebook, men ingen gider støtte dig.

Der er i den grad mangel på selvjustits på Amino - og i den grad brug for folk gider lidt mere end at skrive "one-liners" så som: "Jeg synes bla bla bla er det bedste". Begrund hvorfor - ellers er dit indlæg fuldstændig uden værdi. Og så er vi på niveau med Nationen - og det er dælme en trist udvikling.

Der har været debat om gennemsnitsalderen falder på Amino - har det indflydelse på at niveauet kan være falden. Både og - for selv om der er rigtig mange dygtige unge, der også kan komme med fine indlæg, så er fakta jo naturligvis, at jo ældre man er jo mere erhvervserfaring er der at trække på.

Der er virkelig mange gode tråde på Amino - og rigtig mange dygtige folk, der gør et stort stykke arbejde for at hjælpe andre, hvis de drukner i "tossetråde" hvor længe skal man så forvente professionelle gider hjælpe iværksættere?

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 18:01

Jakob Bank. Jeg desværre på mobilen og kan ikke give dig velfortjent 5 stjerner for godt indlæg. Det skal du nok få.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 00:11

Rodein Al-Hadid:

Jakob Bank. Jeg desværre på mobilen og kan ikke give dig velfortjent 5 stjerner for godt indlæg. Det skal du nok få.

Jamen tak for info. Nu er der ikke noget personligt i det, men er det vigtig viden eller ligegyldig info - og er det her vi igen når frem til, at visse indlæg dybest set ikke har den store interesse? :)

Det var lige det med selvjustits og indlæg som:

Følger lige med her...
Har sendt dig en PM...
Okay...
Tak for svaret...

Det er fint at tilkendegive sin mening, hvis det ellers giver mening ;)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:31

Thomas:

Der hvor det går galt er, når man allerede i overskriften har stave/slåfejl eller bare ikke har formuleret sig fornuftigt. Hvis trådstarter så samtidig formulerer sig håbløst i sit indlæg, og stiller et af de spørgsmål der allerede er stillet de første 50 gange på Amino, så begynder det at blive problematisk. Om det er uvidenhed eller dovenskab - det er svært at svare på, det er nok en fin kombination af begge.

"Jeg har en FANTASTISK idé-trådene"
De er der som regel 2-3 gange dagligt. Indholdet i tråden er stærk begrænset fordi ideen jo er hemmelig og genial. Jamen den kan godt være genial, det har man da hørt om før. Men så længe informationsniveauet er uhyggelig lavt, så vil responsen være det samme. Hvis formuleringen samtidig er elendig - så forvent ikke at blive taget seriøst. Forvent at folk ryster opgivende på hovedet af dig og ikke andet. Og lad være med at sidde og blive mobset, fordi du mener, at du har opfundet den næste Facebook, men ingen gider støtte dig.

Mit svar er ik rettet mod dig Thomas, men jeg citerer bare lige dig, fordi du siger noget, som hovedparten af andre i denne tråd siger. Jeg siger det bare lige, så du ik føler, at jeg angriber dig Smile

Tidligere var det negativt at være iværksætter (fuck jeg hader det ord, det hedder bare selvstændig eller noget lignende), og så begyndte der er pippe en del succes historier op i pressen med unge eller ældre, som havde fået succes. Og det er dem sådan set velundt.
Men når det sker, så tænder man også gnisten i andre personer, og det er nogle af dem, som kommer med disse "tosse indlæg", eller hva vi nu skal kalde dem.

Fakta er dog, at nogle af historiens største iværksættere (med fed streg under iværksætter) og opfindere, de var også historiens dårligste sælgere, og de ville ik engang kunne sælge vand i Sahara. Alligevel har de ændret en masse generationer frem i tiden, og ved at kigge på deres mønster, så kommer man nok frem til konklusionen om, at man ik kan være den bedste til alt.

Så når en eller anden går og tumler med en ide, og spørger sine forældre, venner eller hvem vedkommende du ellers snakker med, og de alle siger, at det er farligt, det er risikofyldt osv, så forsøger personen at finde ligesindede. Uvidende og måske uden erfaring finder personen Amino, og i frygt for at nogen stjæler ideen, så oprettes sådan et lidt hemmeligt og uden info indlæg. Måske er det bare i ren og skær uvidenhed, at personen ikke tør sige noget, eller også ved personen slet ik, hvad han/hun mangler eller har behov for...

Så jeg ved næsten ik, hvad der er værst. Et indlæg på Amino, som taler ned om personer, som prøver at komme igang med noget, eller nogen som i uvidenhed prøver at få hjælp eller en hjælpende hånd. Det må være op til læseren at afgøre, men jeg synes sådan en debat som denne er spild af tid, og den er endnu mere uværdig overfor dem, som måske gerne vil noget, men som bare har behov for det sidste skub...

Og igen, der er frihed herinde, så vil man undgå den typer tråde, så er det dælme lidt at hoppe over dem... 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 01:02

Jamen det er skam nemt at finde en masse faktuelle oplysninger om, hvor håbløse den ene og den anden har været til noget og så alligevel fået succes. Einstein blev af sin folkeskolelærer kaldt håbløs, det siger nok en hel del. Men er det pointen? Næppe.

Hvis man finder den geniale idé uden selv at kunne udføre den, så kræver det altså man deler mere end fire ord og i øvrigt vil afgive en eller anden tilfældig procentdel af en eventuel fortjeneste.

Det er meget nemt at komme med populistiske indlæg, hvor man gør alt for at fortælle hvor enestående alle andre er. Og der i øvrigt intet er galt med andre indlæg og man bare kan springe dem over - men jeg mener altså at holdninger og kritik skaber resultatet. Uden det så kan vi klappe hinanden på ryggen herfra og til evigheden, men hvad får vi ud af det? Er meningen ikke, at man vil modtage kritik og ønsker at bruge det konstruktivt, for på den måde at udvikle sig selv og sin forretning. Hvis ikke, så er man nok gået i stå - eller også har man ikke evnen til at lære mere.

Det er også rigtig nemt at tilgå et forum med "stating the obvious" og kaste en "one-liner", som alle kan forstå og som henstår fuldstændig ukritisk og rygklappende, men hvad giver det af værdi og udvikling?

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 01:08
Tror ihvertfald man skal lade hver at ligge for meget i det.

Tror mange af de indlæg som trådstarter nævner er meget unge drenge og piger, som ikke tænker så meget over tingene og tror det lige er vupti.

Det er lidt dumt, når folk efterhånden kan søge sig frem til alle de typiske spørgsmål.

Syntes generalt der er en god tone her.

Og det er også som tidligere nævnt hvordan man selv vælger at læse indlæg, man behøves ikke farer op i det røde fordi der er noget man ikke kan lide.

Til gengæld syntes jeg mange gange at dem som er dumme at hører på og kommer med åndsvage svar hurtigt er ude igen, så kommer der så lidt nye, men ser det heller ikke som et stort problem.

Man kan hurtigt spotte de seriøse.

Vi forventer måske noget forskelligt men sådan ser det ud i mine øjne :)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 01:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Mads: At være "innovativ" er efterhånden en så slidt kliché, at det får det til at vende sig i mig.

99.9 % af dem, der kalder sig selv "innovative" her på Amino er ikke tilnærmelsesvis i nærheden af at være det. At være innovativ betyder, at man har skabt noget, der ikke er set før, og det har jeg endnu ikke oplevet her på Amino. Og det er også fint nok! Man behøver ikke at være innovativ for at skabe en succes; man skal bare ikke kalde sig selv og sine idéer for innovative, hvis det ikke har nogen berettigelse. Det klinger så selvhøjtideligt.

"Innovativ" lader til at være et dybt misforstået ord iblandt mange unge mennesker ligesom ordet "legendarisk" er det. Nej, Britney Spears er ikke legendarisk. For at være legendarisk skal man have været aktiv, succesfuld og langtidsholdbar i langt flere år (læs:årtier), som eksempelvis Frank Sinatra, Elvis Presley, Dean Martin, eller The Beatles! :-). Ja, jeg ved godt, jeg lyder som en sur, gammel mand, men det er ikke desto mindre sådan, det forholder sig. ;-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)