Der hvor det går galt er, når man allerede i overskriften har stave/slåfejl eller bare ikke har formuleret sig fornuftigt. Hvis trådstarter så samtidig formulerer sig håbløst i sit indlæg, og stiller et af de spørgsmål der allerede er stillet de første 50 gange på Amino, så begynder det at blive problematisk. Om det er uvidenhed eller dovenskab - det er svært at svare på, det er nok en fin kombination af begge.
"Jeg har en FANTASTISK idé-trådene"
De er der som regel 2-3 gange dagligt. Indholdet i tråden er stærk begrænset fordi ideen jo er hemmelig og genial. Jamen den kan godt være genial, det har man da hørt om før. Men så længe informationsniveauet er uhyggelig lavt, så vil responsen være det samme. Hvis formuleringen samtidig er elendig - så forvent ikke at blive taget seriøst. Forvent at folk ryster opgivende på hovedet af dig og ikke andet. Og lad være med at sidde og blive mobset, fordi du mener, at du har opfundet den næste Facebook, men ingen gider støtte dig.
Mit svar er ik rettet mod dig Thomas, men jeg citerer bare lige dig, fordi du siger noget, som hovedparten af andre i denne tråd siger. Jeg siger det bare lige, så du ik føler, at jeg angriber dig 
Tidligere var det negativt at være iværksætter (fuck jeg hader det ord, det hedder bare selvstændig eller noget lignende), og så begyndte der er pippe en del succes historier op i pressen med unge eller ældre, som havde fået succes. Og det er dem sådan set velundt.
Men når det sker, så tænder man også gnisten i andre personer, og det er nogle af dem, som kommer med disse "tosse indlæg", eller hva vi nu skal kalde dem.
Fakta er dog, at nogle af historiens største iværksættere (med fed streg under iværksætter) og opfindere, de var også historiens dårligste sælgere, og de ville ik engang kunne sælge vand i Sahara. Alligevel har de ændret en masse generationer frem i tiden, og ved at kigge på deres mønster, så kommer man nok frem til konklusionen om, at man ik kan være den bedste til alt.
Så når en eller anden går og tumler med en ide, og spørger sine forældre, venner eller hvem vedkommende du ellers snakker med, og de alle siger, at det er farligt, det er risikofyldt osv, så forsøger personen at finde ligesindede. Uvidende og måske uden erfaring finder personen Amino, og i frygt for at nogen stjæler ideen, så oprettes sådan et lidt hemmeligt og uden info indlæg. Måske er det bare i ren og skær uvidenhed, at personen ikke tør sige noget, eller også ved personen slet ik, hvad han/hun mangler eller har behov for...
Så jeg ved næsten ik, hvad der er værst. Et indlæg på Amino, som taler ned om personer, som prøver at komme igang med noget, eller nogen som i uvidenhed prøver at få hjælp eller en hjælpende hånd. Det må være op til læseren at afgøre, men jeg synes sådan en debat som denne er spild af tid, og den er endnu mere uværdig overfor dem, som måske gerne vil noget, men som bare har behov for det sidste skub...
Og igen, der er frihed herinde, så vil man undgå den typer tråde, så er det dælme lidt at hoppe over dem...