Det komme nok meget an på produktet du skal sælge. Hvilke produkter er der tale om?
Det jeg vil frem til er at hvis det produkt du sælger normalt er forbundet med megen overvejelse (ofte sammenhæng mellem pris og mængden af overvejelse) inden et salg normalt, jamen så vil det helt sikkert godt kunne lade sig gøre "lokke" folk til at vente på 3 tilbud, da folk selv er indstillet på at det skal undersøges grundigt
Er der derimod tale om mindre/billigere produkter, jamen, så vil jeg måske være tilbøjelig til at en direkte pris vil fungere bedst.
Men der kan vel sagtens være undtagelser, så derfor kunne det være interessant, hvis du ville fortælle lidt om, hvilke produkter der er tale om?
Hej Simon, Tak for super feedback. Du har så meget ret. Godt tænkt! Produkter vil koste fra 1000-5000kr pr produkt og over måske. Så jeg tænker nok at det vil virke ved at kunden får 3 tilbud og vælger så det tilbud de vil gå videre med! Når de så har accepteret det, tænker jeg de kan købe produktet nu ved at betale første nu. Hvad ville du tænke med denne løsning? Hvis du var kunde? Ser frem til at høre fra dig.
I det prisleje er jeg stadig ikke helt sikker, tag fx. smartphones elle dyre jeans som koster i det interval mellem 1000 og 5000 kroner, der vil jeg ikke mene 3-tilbudsmodellen har en chance.
Er det fordi produkterne er hemmelige at du ikke vil skrive dem, for det vil være så meget nemmere at komme med en 100 % konrket holdning til det, hvis jeg vidste hvilke produkter det var, eller måske bare en kategori af produkter?
Jeg kan bedste lide Webshop modellen og en flot webshop hvor man kan se hvad tingene koster méd det samme! Så Call to action er klart bedst her synes jeg. Men jeg tænker at ting/produkter som er dyre eller over 5000-8000kr så betaler folk restdelen via en rate betaling eller via ibill eller klarna osv.
Med hensyn til rate betaling, så kender jeg slet ikke til løsninger indenfor det felt. Men jov, det ville da helt sikkert være nemmere at sælge noget til folk, hvis de kunne betale i rater.
Men er du garanteret dine penge, hvis du bruger ibill eller klarna?, altså er det et 3.parts firma, som står for opkrævningen mod rentebetaling?, elller hvordan fungerer det?
Cool. Tak! Jeg har desværre ikke hørt så godt om klarna som har virkelig så mange dårlige anmeldelser på trustpilot, og firmaer som startguy osv bruger dem. Men jeg vil ikke vælge dem. Udelukkende pga brugerne/kunderne ikke er tilfredse Med dem, og så kommer det jo tilbage til mig som slagkraft. Så har hørt rigtig godt om ibill. Ja de overtager kunden derfra, og overfører alt det til dig! Så du skal faktisk ikke tænke mere over det. De lever af renter/andre folks renter. Men ellers tænker jeg en slags subscription knap ( så abonnement) på blade kører det.
Hvad synes du om det.
Men som jeg husker den gode Thorborg sagde " jeg køber alt på nettet..." mit hus, min bil, min rejse osv. Så det burde være muligt. Men det er jo kun lige om at finde formlen og den rigtige opskrift fra starten af. Processbeskrivelse og alt det der. Det er nu alt det tekniske skal kobles sammen.
Jov jov, helt sikkert, nu ved jeg ikke hvad renteniveauet er. Men hvis renterne er for høje, så risikerer du også at folk bliver utilfredse med dig, da du har formidlet kontakten...uanset om deres utilfredshed er rimelig eller ej, så er det dig der mangler salget til kunden næste gang.. bare en lille ekstra overvejelse.
De tager kun penge fra kunden, hvis kunden ikke overholder datoerne så falder renterne og det er jo det som de lever af "renter" . Så ingen dyre gebyrer.