Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af webshop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan prissætter man en aktiv og velfungerende webshop i vækst, hvis man ønsker at sælge den?

Varelager værdi + beløb???

Mvh Martin

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47

Månedlig resultat x 12 måneder = salgspris + varelager

Vær opmærksom på at varelager eventuelt bør nedskrives før salg. Det er trods alt ikke alle varer der lige salgsbare.

Hvis der er lavet noget unikt design- eller funktionsmæssigt kan det også repræsentere en værdi.

Særlige indkøbs- og salgsaftaler kan øge værdien.

Brand / firmanavn kan også ha' en værdi.

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 23:20

Tak for svar.

Hvad med trustpilot anmeldelser og facebook likes, har de ikke også en værdi, især hvis det primært er positivt feedback?

Mvh Martin

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 23:34

De anmeldelser har værdi i form af det salg shoppen giver - ergo er de allerede indregnet i værdisætningen beskrevet ovenfor...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51

Martin:
facebook likes, har de ikke også en værdi, især hvis det primært er positivt feedback?

Jeg tror ikke trustpilot anmeldelser vil have den store indvirkning på prisen. Personligt ville jeg gerne give ekstra, hvis shoppen fx havde en facebook side med mange likes. En velplejet facebookside, kan være meget værd for en shop.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58

Martin:
Hvad med trustpilot anmeldelser og facebook likes, har de ikke også en værdi, især hvis det primært er positivt feedback?

Det kan bidrage til at du kan sælge, men det vil ikke øge værdien.

Omvendt vil dårlig seo kunne trække meget værdi ud af din hjemmeside, da det er dyrt at rette op på.

Hvis du ikke har noget ekstraordinært at sælge, så hold dig til månedligt resultat x 12 + varelager, hvor værdien af varelageret skal gøres realistisk op sammen med køber. Her skal du forvente afskrivninger på gamle varer, samt varer der er svære at sælge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03

Karsten Sønderup Hansen:
hold dig til månedligt resultat x 12 + varelager,
som jo ligner årsresultat + varelager efter evt nedskrivninger - og det kan sagtens være en god rettesnor - men udviklingen er også af betydning - er der klare stigninger måned for måned eller er det gået nedad de sidste 3 mdr - og mange regner faktisk kun 6 mdr.

Taler vi omvendt om en shop der har eksisteret i mange år med godt resultat, så kan det være meget mere end 12 mdr - så det er løse tal der kan give en indikation bare

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22

Cookie:

Pga. udvikling skriver jeg netop 12xmd.resultat og ikke årsresultat.

Du skal også huske på, at det skal være realistisk at kunne forrente investeringen i forhold til købsprisen, såfremt der ikke er en indre værdi, der kan give et udslag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:32

Karsten Sønderup Hansen:
Pga. udvikling skriver jeg netop 12xmd.resultat og ikke årsresultat.
jo jeg er med  men 12 mdr er jo ikke en udvikling hvis det er en webshop der har levet i 1,5 år som der ofte er tale om - det er det sidste års resultat og kan dække over kæmpe forskelle mellem måned 1 og måned 12.

Ja det handler jo netop om at forrente købsprisen - var det ikke en webshop men en større business - ville vi tale 5-7 års overskud (minus ejerudtræk) og 5 år stabil indtjening ville indikere 20% rente.

Vi har også købt en del virksomheder til hvad der svarede til omsætningen ud fra at vi viste (mente at vide) at vi, hvis vi lagde den oven i vor egen kunne få overskud på 20% med den nye omsætning - så der er mange måder

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 06:45

Mange tak for svar alle sammen.

Som så mange andre startede jeg en webshop op i lidt stille tider, og nu er der så meget gang i den at jeg har svært at finde tiden til det.

Det er lidt en niche forretning men potentialet er stort, og jeg overvejer stadig at beholde shoppen, og få lavet en fornuftig lager hotel aftale, så jeg egentlig kun skal stå for det administrative.

Jeg synes at salg er svært da der jo ligger rigtigt mange timer i det, og efterhånden har shoppen også fået et fornuftigt udvalg af varer, og der er mange faste kunder, så jeg tror lige jeg går lidt i tænkeboks inden jeg sætter til salg.

Angående SEO på shoppen så er det helt i top.
Shoppen ligger på side 1 på Google, og endda som nummer 1 på nogle søge ord.
Jeg har over 120 trustpilot anmeldelser med 94% positive, og ca. 65 facebook likes.

Det er ikke muligt at leve af overskuddet endnu, men jeg har regnet mig frem til at hvis jeg forøger udvalget af varer med 100%, og at de sælger på niveau med resten, så begynder det at ligne noget. - og det burde kunne lade sig gøre...

Mvh Martin

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)