jeg har lige uploadet tie-shoppen.dk idag, og testet den i IE på en virtuel pc, og jeg har ikke oplevet problemer.
Hvis der er problemer med opdatering er det højest sandsynligt en bug i themet, og ikke selv prestashop. Der er trods alt sket mange ændringer siden 1.4, og de forsøg der har været på at gøre 1.5 bagudkompatibel er ikke særlig vellykket.
Det kunne være en idé også at kigge på f.eks. .htaccess-filen redirects, hvis du oplever problemer med billeder i prestashops standard theme.
Hvis der er problemer med opdatering er det højest sandsynligt en bug i themet, og ikke selv prestashop. Der er trods alt sket mange ændringer siden 1.4, og de forsøg der har været på at gøre 1.5 bagudkompatibel er ikke særlig vellykket.
Det har ikke noget med themet at gøre. Det er en fejl i selve Prestashop. Det har længe været et problem. Også her inde = http://www.amino.dk/forums/t/190974.aspx
Det du har linket til er theme relateret problemer, fordi der er sket ændringer i 1.5.x, og folk genbruger gammel kode. Jeg måtte også skrive nogle moduler om, men det er ikke pga. en prestashop bug.
Men der er helt sikkert også bugs i prestashop, som i alt andet.
Når du har kopieret din backup ind på en midlertidig url, skal du rette config/settings.inc.php med de midlertidige databaseoplysninger. Herefter kan du tilgå backenden og rette url'en. Backenden kommer med en fejlmeddelse om url fejl, så det er let at finde.
Har lige prøvet igen. Kan sgu ikke hitte ud af det database-skrammel...
Mht. billeder i version 1.5 som en anden skriver om, så har jeg ikke oplevet problemer med dette. Tilgengæld kan der være problemer med at kunder ikke kan registrere sig og generelle problemer med check out. Men afprøv og test alt i en testshop først, så er du ude over, at din live shop er nede pga. dumme fejl..
Mht. billeder i version 1.5 som en anden skriver om, så har jeg ikke oplevet problemer med dette. Tilgengæld kan der være problemer med at kunder ikke kan registrere sig og generelle problemer med check out. Men afprøv og test alt i en testshop først, så er du ude over, at din live shop er nede pga. dumme fejl..
Har prøvet at uploade filerne til et nyt domæne. Og jeg har forsøgt at oprette database og bruger i MySQL. Jeg har rettet informationerne til i config/settings.inc.php
men jeg kan stadig ikke komme i kontakt med backoffice.
HTTP-fejl 500 (Internal Server Error): Der opstod en uventet hændelse, mens serveren forsøgte at gennemføre anmodningen.