Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet webshop - skal jeg bruge en revisor?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om hvor vidt jeg har brug for en revisor. Jeg er selv uddannet indenfor finans, så jeg kan lidt i denne retning, men selvfølgelig ikke lige så meget som en revisor. Jeg tænker egentlig at det måske kunne være en god idé at have en revisor til at at tjekke op på årsregnskabet, men at jeg selv kan klare momsen, samt løbende regnskab, lyder det helet tosset? Og vil en sådan mon koste?

MVH

Louise

TweenStar.dk

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 17:29

Tja, det er jo lidt op til en selv. Der er jo ikke krav om revisor med den omsætning, som du kommer til at ligge på med en nyopstartet webshop. Jeg har selv haft stor glæde af en revisor, der har lavet mit årsregnskab, tjekket det hele efter og udspecificeret præcist hvilke tal der skulle i hvilke rubrikker på selvangivelsen. Bogføring osv. har jeg selv stået for i mit regnskabsprogram. Det har vel kostet mig 3000 kr. pr. år og sparet mig for ca. det samme i ting, jeg aldrig selv havde tænkt over at kunne trække fra. 

Bogføring kan de fleste finde ud af eller lære og det samme gælder momsregnskabet, men i forhold til årsregnskab og selvangivelse så er der bare så mange regler at forholde sig til at det - efter min mening - ikke giver mening at forsøge sig selv.

Så det korte svar: Ja, det lyder som en fornuftig plan og vil sikkert koster dig 3-5.000 kr. pr. år. 

\Mikkel

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:13

Jeg synes det lyder helt korrekt - før regnskabet selv, - klar moms og så lad revisor tjekke op på årsregnskabet og dermed hvis der var noget galt med moms kunne efterindberette og få sikret at du har brugt alle fradrag korrekt. Det er surt at blive trukket ud til kontrol og så måske kørt samme fjollede fejl 4 år i træk og skulle ha ballade med det. Hvis så revisoren eller økonomipersonen synes alt er så 100% OK, så kan I jo tale om at det måske kan gøres endnu mindre og lettere næste år. Du kan også lave aftale om, at personen lige gennemløber det du har lavet efter første kvartal inden din første momsindberetning - det kan gøres for få hundrede kroner som del af en aftale - og så ved du lidt mere, at du er på rette vej

Det behøver ikke være en stor statsautoriseret revisor men en med rigtig god regnskabsforstand og du kan evt ha dine bilag som scan (pdf filer e.l.) så er det let at sende regnskabet - Det behøver ikke koste mange tusind og bare brug Martins link til at få 3 uforpligtende gratis tilbud

vh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)