Jeg er lidt i tvivl om hvor vidt jeg har brug for en revisor. Jeg er selv uddannet indenfor finans, så jeg kan lidt i denne retning, men selvfølgelig ikke lige så meget som en revisor. Jeg tænker egentlig at det måske kunne være en god idé at have en revisor til at at tjekke op på årsregnskabet, men at jeg selv kan klare momsen, samt løbende regnskab, lyder det helet tosset? Og vil en sådan mon koste?
MVH Louise TweenStar.dk |
Tja, det er jo lidt op til en selv. Der er jo ikke krav om revisor med den omsætning, som du kommer til at ligge på med en nyopstartet webshop. Jeg har selv haft stor glæde af en revisor, der har lavet mit årsregnskab, tjekket det hele efter og udspecificeret præcist hvilke tal der skulle i hvilke rubrikker på selvangivelsen. Bogføring osv. har jeg selv stået for i mit regnskabsprogram. Det har vel kostet mig 3000 kr. pr. år og sparet mig for ca. det samme i ting, jeg aldrig selv havde tænkt over at kunne trække fra.
Bogføring kan de fleste finde ud af eller lære og det samme gælder momsregnskabet, men i forhold til årsregnskab og selvangivelse så er der bare så mange regler at forholde sig til at det - efter min mening - ikke giver mening at forsøge sig selv.
Så det korte svar: Ja, det lyder som en fornuftig plan og vil sikkert koster dig 3-5.000 kr. pr. år.
\Mikkel