Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingssystem webshop

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 14
Fra  cibumic.dk Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Jeg syntes det er et meget relevant spørgsmål.

Det ville være herligt hvis man kunne se en analyse af kundernes adfærd i forhold til om de vælger at købe eller de vælger at hoppe af siden igen når de bliver præsenteret for kun at kunne betale med kort via paypal.

Jeg tror desværre at den danske forbruger ikke er særlig bekendt med paypal, min tanke er at når de i checkout bliver præsenteret for at skulle vidre til paypal for at betale med deres kort, vælger mange at hoppe fra, og det betyder helt konkret at webshoppen mister salg hvis man ikke kan betale med kort uden at skulle ind over paypal for at betale. (det er bare min tanke, og jeg ved ikke om den har noget på sig)

Mvh Michael

http://www.cibumic.dk/

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 08:43

Nej, det er lidt svært at gennemskue. Jeg spørger fordi jeg netop i går er godkendt af Nets, og nu fundet ud af, at jeg jo skal betale totalt 1250,- for bare at starte op. Derudover skal jeg jo også lige have en aftale i stand med et andet betalingskort firma også :-). Jeg kan se 2 der har lagt i kurv og ikke betalt/bestilt, på 2 måneder..

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 114
Fra  http://coolwatch.dk Skrevet kl. 09:12

Hejsa,

Kunne være interessant at se statistik mht. bruger med "kun" alm. dankort og ikke visa kombination. Kunne også være interessant at vide hvor mange - hvis der findes materiale/undersøgelse af dette, som springer fra pga. paypal er ukendt og dropper købet.

Interim løsninger og økonomisk sparring - http://okonomiplus.dk/

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 09:14

Helt bestemt :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 09:28

Angående Dankort vs. Visa/Dankort så var det sidste tal, jeg hørte, at 4-5 % af nethandelen i Danmark foregår med det "rene" Dankort. Det er kun Nets, der sidder inde med de nøjagtige tal, og de vil formentlig ikke ud med dem.

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 09:38

Ok - så kan det vel næppe betale sig at investere i dankort når man har paypal til visa/dankort?

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 10:23

Det, som jeg har oplevet, er at man skal være meget opmærksom på de gebyr, som indløserne tager.

Løsninger som paypal og ewire har meget høje gebyrer pr. transaktion, tilgengæld kan du komme i gang for få penge (paypal er vidst gratis at oprette).

Derimod, er vi netop skiftet til en indløsningsaftale med nets og teller samt epay. Her er udgiften til gebyr faldet væsentlig, og vi tjener således mere pr. ordre.

Så det er værd at overveje, hvis du primært sælger dyre ting (gebyret er som regel en %-del af beløbet), så er det værd at smide penge efter en indløsningsaftale med nets (eller euroline) og benytte epay, quickpay osv.

Hvis du derimod ikke forventer at få mange salg om måneden, så kan det bedst betale sig med en paypal / ewire konto. Fordelen ved ewire er, at de også kan tage ren dankort. Men jeg tror nu ikke på, at der er så mange mennesker tilbage med ren dankort. Og spørgsmålet er, hvor mange af de mennesker med ren dankort, rent faktisk handler på nettet?

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:28

Man skal også lige tage højde for hvor helt vildt lang tid det tager at blive godkendt af Nets/teller...

Du skal have 1½ mdr i "ventetid"

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)