Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder vi sælgere på kommisionsbasis?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en fritidsbaseret tøjvirksomhed, som ikke har råd til at ansætte en sælger, men samtidig har vi brug for at få vores produkter ud i butikkerne.

Der må findes en måde, hvor vi kan komme ud på uden at skulle satse hele virksomheden. Jeg har hørt om, at nogle bruger kommisionslønning. Altså at man kun betaler, hvis der er et salg. Sælgeren har typisk andre produkter i forvejen og kører så rundt med flere forskellige mærker.

Er der nogle, der kender mere til dette?
Er der nogle, der ved, hvor man finder disse sælgere?

Lad mig endelig vide, hvis der er andre idéer til at komme ud i flere butikker.
Vi har nogle fede butikker, men vi har kun i lokalområdet, fordi der kan vi selv nå ud i fritiden.

mvh/

Morten Bjelbæk
Geschäft

www.geschaeft.dk
www.g-shirt.dk 

Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 10:56

Hej Morten.

Jeg har tidligere kørt som selvstændig agent for et par møbelfabrikker og et import firma indenfor galleri.

Min kommision var 10% af alt salg som jeg skabte, både hos eksisterende kunder såvel som hos nye kunder, jeg fik også automatisk 10% når de ringede og genbestilte hos virksomheden direkte. Jeg var som sagt selvstændig og sendte en faktura til de 3 fabrikker hver måned, men nogle ønsker muligheden for at blive oprettet hos fabrikken som freelance sælger hvor sælger så får udbetalt lønnen via fabrikken, på denne måde skal man ikke være momsreg. hos told og skat. Samtidig skal det nævnes at jeg også deltog i messer ect, hvor jeg ikke fik penge for at deltage på messen, men tjente pengene på salg.

Jeg fandt et par af fabrikkerne via www.jobindex.dk, det er ikke så dyrt for jer at oprette jer som søgende firma efter freelance sælgere/agenter, dette er et godt bud, ud fra egen erfaring.

Good luck :-)

Hilsen, Claus Ovesen
Tilmeldt 29. Apr 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:16

Jeg tror det er svært at få sælgere til at arbejde på kommission alene. Men hvis produktet er godt nok og de tror på at de kan sælge det og hvis de, som du foreslår, har andre produkter med - så kan det da godt være de er interesserede...

Forcen for et (seriøst) selskab der sælger via network marketing er netop at de kun betaler en distributør når et salg finder sted. Måske i skulle skæve lidt til fordelene i disse firmaers kompensationsplaner? Ex; salg op til 5000 kr. på en måned giver 25% - op til 15000 kr. giver 35%  ... eller noget helt andet...  

Prøv at forestille dig en 'komprimeret kompensationsplan'; Ex en distributør kan sælge til butikkerne, men kan samtidig indstille en gut/gutinde udenfor sit lokalområde til at gøre det samme. I skal naturligvis godkende denne gut/gutinde og sætte vedkommende ind i jeres forretningsgang, og give vedkommende et solidt fundament at sælge fra.  Gutten der fandt en brugbar distributør i en anden by får nu 10% af den nye distributørs salg...

Distributører kan først indstille andre når de selv har nogen salgserfaring idet deres fokus skal være at afsætte!

For at værne om jeres brand skal alle nye distributører godkendes af jer.  Fordelen ved denne 'komprimerede plan' er at I kan kontrollere udviklingen og at jeres forretning ikke bliver forbundet med alverdens bumser og bisser - og samtidig motivere jeres sælger(e) for at afsætte produkter og udvide jeres forretning.

Nu er jeg ikke ekspert på området, men jeg håber du kan bruge en flig af det  Smile

Tilmeldt 13. Jan 06
Skrevet kl. 11:34

Spændende, men det minder meget om pyramidespil...

Naturligvis motiverer det folk at kunne tjene penge på at få flere med, men selve idéen er mig meget imod. Det virker lidt useriøst at gøre det på denne måde.

Tilmeldt 13. Jan 06
Skrevet kl. 11:36

I øvrigt var den første del af dit svar spændende og kan måske bruges. Wink 

Tilmeldt 29. Apr 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:42

Nu skal jeg ikke kapre din tråd, men jeg tror du har fået mit oplæg lidt galt i halsen.

Pyramidespil er kendetegnet ved at der 'betales' for rekruttering snarere end handel med rigtige produkter, og at den rekrutterede skal skyde penge ind i 'virksomheden'.

Multilevel marketing er kendetegnet ved handel med produkter samt mulighed for at rekruttere. Ofte i mere end 5 led ( dvs - en der rekrutterer kan rekruttere 5 der rekrutterer osv osv). Således kan der være 5000 distibutører af den samme vare i Horsens og omegn - og det er ikke særligt holdbart for et produkt af din type.

Du skal ikke bruge 'mange' sælgere, du skal bruge 'dygtige og motiverede' sælgere!   

Hvis i skal udvide jeres brand og opbygge tillid til jeres kunder (butikkerne) skal i have absolut kontrol med, hvem der repræsenterer jer. Derfor foreslog jeg en 'komprimeret' model af ovenstående plan, hvor i samtidig bevarer overblik og kontrol over, hvem der repræsenterer jer, men med mulighed for jeres sælgere for at indstille en sælger uden for hans eget lokalområde. Det er ULTRA vigtigt at der KUN udbetales kommission for SALG. (så fik vi det på plads).

Ikke noget med 5 der finder 5 der finder 5 der ...  men en langsom, kontrollerbar vækst i de områder i måtte have interese i.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)