Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dublicate Content og produkt beskrivelser - gode råd søges

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Ved godt der er oprettet sådan cirka 1000 spørgsmål om dette, har prøvet at læse, men synes ikke jeg fandt nogle præcise svar, så prøver min egen tråd :-)

Jeg er igang med at skrive produkt beskrivelser til varerne i min lille webshop, og er nu løbet ind i det dejlige problem med dublicate content.

Jeg har 36 produkter i min webshop, alle sammen i bund og grund det samme. Det er egentlig kun farven der adskiller dem, og så lidt på størrelsen. Jeg har omkring 10 linier tekst, som kommer til at stå på alle produkterne. Så er der 12 forskellige farver, hvor jeg har en beskrivelse på 3-10 linier, der bliver sat på de 10 linier fast tekst jeg har.

Selv med min meget begrænsede viden om SEO, kan jeg regne ud det kommer til at skabe en masse dublicate content.

Er det muligt, uden at skrive en unik beskrivelse til hvert produkt, at undgå DC?

Kan canonical link være muligheden, eller har jeg misforstået det?
Mine produkter er delt ind i farver, så kan jeg bare pege på kategorien blå, og så undgår jeg DC, eller hvordan kan jeg løse dette?

På forhånd tak for jeres svar

Tim 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 50
Fra  GoCondom Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det er jo lidt et problem, men der er en meget simpel løsning, hvis dit webshopsystem understøtter varianter.

Det optimale vil nemlig være, at oprette produktvarianter, så du ender med kun at have én enkelt produktside, som kunden så kan gå ind på og vælge en farve ud af 12 valgmuligheder, når varen bliver lagt i kurven.

Hvér variant oprettes så selvfølgelig med det respektive varenr.

Køb kondomer online på GoCondom.dk, og få hurtig og diskret levering lige til døren.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:22

Tim G:
Kan canonical link være muligheden, eller har jeg misforstået det?

Nej, det har du skam forstået korrekt, det er nøjagtigt det Canonical link tagget er fremstillet til.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Hillerød
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 08:30

Produktvarianter er ingen mulighed, jeg har haft overvejet det, men det er en bedre løsning med hvert produkt for sig. Ellers tak for forslaget.

Jonas:
Det lyder godt, skal jeg så bare sætte et canonical link på alle produkter, der leder hen til den respektive vare kategori, også selvom der ikke er noget tekst på kategori siden? Og vil det have nogen påvirkning på SEO, indeksering osv på alle produkt siderne?

Håber det giver mening det jeg spørger om :-)  

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 10:55

Kategorisiden skulle gerne ende med at være den eneste side, der bliver vist i Google, så det vil være en stor fordel med en god lang beskrivende tekst på den side.

Påvirkningen vil være bedre placering for den enkelte kategori og ingen placeringer for alle underprodukterne.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)