Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det nødvendigt at registrere virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. 

Jeg går med en idé om at starte en webshop, hvor det er nødvendigt at importere varer hjem fra Kina. For at gøre det skal man så registrere et firma og hvilken type firma skal man registrere og er det nogle der ved hvor mange penge det koster? 

Mvh. craver35 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:29

Ja for at importere fra uden for EU til videresalg skal man ha registreret virksomhed med moms og inklusive importør registrering. Det kan man sagtens selv klare via virk.dk - Man skal jo så bare også gerne ha lidt indsigt i told og import - moms og regnskab - eller man skal hitte en god ven der vil hjælpe med den slags, evt finde en freelance der et par timer om måneden kan hjælpe - det kan su gøre på AGERA hvor du helt gratis kan hente 3 tilbud på bogføring og hjælp med told og moms osv.

I DETTE LINK kan du læse om det med at være importørregistreret, det giver dig også lidt baggrund og tanker som er vigtigt at ha med.

Du går på virk.dk og udfylder formularen over nettet som indlogget med nemID HER I LINKET

vh John

Tilmeldt 8. Apr 10
Skrevet kl. 19:00

Hej John. 

Jeg er 17 år, men er det stadigt muligt at registrere en virksomhed? Og hvor meget koster det? Jeg har læst lidt omkring at være importørregistreret, og det lyder lidt indviklet, men tror du der er nogle der kan hjælpe med det eventuelt? 

Mvh. craver35 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 19:21

Alternativt kan du evt. få nogen til at importere for dig, det er nok lidt dyrere end at gøre det selv, men du slipper for at finde ud af hvordan du skal gøre, og kommer uden om det problem at du kun er 17.

Du skal være velkommen til at sende en PM, hvis der er noget bestemt du vil have hjem så kan jeg se om jeg kan hjælpe.

Tilmeldt 8. Apr 10
Skrevet kl. 07:25
Det er rigtigt, men det er ikke muligt at lave uden at skulle starte virksomhed?
Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 09:09

Hvis du, som jeg skrev, betalte dig fra at der var en anden virksomhed der importerede det for dig, så kan du godt undgå at starte virksomhed for det, så længe du holder dig under 50000 kr. i omsætning på 12 sammenhængende måneder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50

Du vil få nogle priser der formentlig gør ideen dødfødt hvis en anden skal købe det hjem, administrere arbejdet med import og ha en risiko som du også skal lægge i prisen + en eller anden fortjeneste - og så fakturere dig med moms - som du som ikke registreret med omsætning under 50.000 ikke kan trække fra. Den er i mine øjne helt dødfødt og bare besvær og formentlig penge ud af lommen for en 17 årig

Læs her om moms grænsen på 50.000 KR GRÆNSE så du også forstår at det er ikke en bund men en grænse som er meget dyr at overskride

Du kan som nævnt søge statsamtet om dispensation - det er i mine øjne muligheden, eller vent lige på at blive 18 hvis der ikke er så langt tid til

vh

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)