Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejder, når man har brug for det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Allested-Vejle
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Totalservice Fyn Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis man nu har arbejde i ny og næ, som jeg ikke selv kan følge med i - er det så muligt at "ansætte" en for en kort periode, eller bare for x antal timer?

Ex. Jeg har i uge 12 brug for en, som lige kan hjælpe 10-12 timer. Dernæst har jeg ikke brug for hjælp før i uge 16 igen evt.

1. Skal man stadig registreres som arbejdsgiver?
2. Skal der udfærdiges lønseddel med alt hvad dertil hører(ATP, pension osv), eller kan man aflønne på anden måde?

Håber der findes et klogt hoved, som kan svare på det?

mvh Lasse Olsen

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 10:43

Hej Lasse, du kunne prøve og ringe rundt til andre selvstændige og så tilbyde dem at "købe" dem for den tid du har brug for.

Jeg er selv med i en gruppe af selvstændig som benytter denne løsning, netop for at undgå de dyre omkostninger ved en afskedigelse.

Endvidere arbejder jeg på en portal for håndværkere, som via et medlemskab kan få hjælp til sine opgaver af andre selvstændige. 

til dine spørgsmål,

1. hvis du har et cvr nr. så nej du skal ikke registreres som "arbejdsgiver" da det du søger er en samarbejdspartner som også er selvstændig.

2. Nej, du aftaler en pris + moms med den selvstændige som derefter selv afregner skat, atp etc.

VH

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 10:50

Du kan selvfølgelig godt hyre en selvstændig som der foreslås, men det er nok også en dyr løsning i længden.

Det nemmeste er da bare, at ansætte vedkommende som løsarbejder/afløser/vikar uden fast time antal. F.eks. fritidsjob for en studerende.

Lønseddel osv. kan du lave gennem en lønbureau, det er faktisk ikke så dyrt igen.

En løsning er også, at hyre en freelancer som så betaler b-skat. Men såvidt jeg husker, kom der for nogle år siden regler om indberetningspligt, så man slipper ikke helt for det administrative.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 10:52

hej lasse

der er mange VIKAR firma i landet, du kan ring til dem når du bruger for  medarbejder selv det er en dag, jeg ved at det skal vær på minimum 3 timer, deres priser er O.K syndes jeg..

men hvis du vil ansætter nogen, selvom det er et kort perioder, jeg ved at man skal laver kontrakt til de medarbejder og lønseddel .

Succes er ikke destinationen, men kan være begyndelsen på rejser.

Fra Allested-Vejle
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Totalservice Fyn Skrevet kl. 10:53

Men det skal gøres på den måde - at det skal være igennem et andet firma med cvr?

Man kan ikke tage privatpersoner ind??

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 10:56

Lasse Olsen:

Men det skal gøres på den måde - at det skal være igennem et andet firma med cvr?

Man kan ikke tage privatpersoner ind??

Helst en med cvr nr. eller akn det betraktes som sort arbejde, hvis du ikke ansætter med løn, skat atp osv.

En med cvr nr, afregner du bare for den tid og pris der er aftalt og dermed slut.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 11:00

hvis du bruger for en person til private arbejde ... fx. gør ren i dit hus eller private chauffør ... så kan du godt uden cvr nr...

men du skal stædig lave lønseddel  og registrere det hos skatten

Succes er ikke destinationen, men kan være begyndelsen på rejser.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:03

medarbejderen kunne vel lave en faktura ( privat eller cvr), for udført "projekt". ?

det er måske ikke helt efter bogen, men en hurtig løsning, uden at skaffe masse administrativt ekstraarbejde.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:13

Hej Lasse

Vi har selv timeansatte og da det startede, hjalp vores revisor os med at komme i gang med at indberette løn via SKATs lønservice, LetLøn.

Det er snart længe siden, så jeg er ikke sikker, men jeg mener, at vi skulle oprette os som arbejdsgivere under vores cvr-nummer hos skat for at vi kunne oprette den/de enkelte medarbejdere.

Ja, der skal laves lønsedler med feriepenge, atp m.m., men ikke nødvendigvis pension. Vi betaler ikke selv til pensionsordning, men det beror jo på en forhandling med medarbejderen.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:20

Jep prøv at kontakte Manpower Big Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)