Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger arbejde

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra esbjerg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan dælen skal jeg dog udleve min drøm om at starte selvstændig, når det er så svært at få et arbejde ?

Jeg søger og søger og har været til 2 jobsamtaler, men uden held...Jeg har især søgt arbejde indenfor rengøring, skal det siges. Jeg er ufaglært, da jeg har haft et problematisk liv, og det synes at forfølge mig :(

Er der nogen herinde der har kæmpet hårdt i livet det er lykkedes for, at nå deres drøm ?

vh anni

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er stor konkurrence derude.

Jeg søgte selv job for nogle år siden og fandt ud af at der ikke kom noget ud af det.

Da jeg så startede for mig selv havde jeg travlt fra dag 1.

Så det kommer nok helt an på hvad du kan. Hvis du gerne vil gøre rent og ikke kan få et rengøringsjob så var det måske en ide at du starter et rengøringsfirma. I starten kan du jo altid konkurrere på prisen da lidt indtjening er bedre end ingen indtjening.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

følger lige med her da jeg osse har en drøm at blive selvstændigt men ja svært at få arbejde sær nu hvor man har fået en lille en.

Fra esbjerg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg drømmer om min egen hudpleje klinik :) ikke for at blive rig... men simpelthen at lave det det gør mig glad og som jeg i øvrigt er meget dygtig til :) og sætte mit præg på det. men da jeg som ledig har en elendig økonomi og 2 børn der skal forsøges kan jeg ikke bare springe ud i det :( derfor søger jeg... er bare ved at bliver skør af jeg drømmer om min klinik fra jeg slår øjnene op til de lukker.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anni,

Du kan vel starte i det små og tilbyde dit produkt/arbejde til venner og bekendte? Og hvis du er dygtig nok til det, men også til at sælge dig selv og det du kan, så spredes rygtet stille og roligt i dine venner og bekendtes omgangskreds ligesom en rullende snebold, der bliver større og større.

På sigt - ikke i morgen, men måske 1-2 år, kan det så være, at der er nok gang i biksen til at du kan satse hele baduljen :)

EDIT: Du kommer hvert fald ingen vegne uden at prøve, tænker jeg :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anni.

Jeg går ud fra at dit problem er at du er på kontanthjælp/dagpenge?

På kontanthjælp er der ikke så meget at gøre, men på dagpenge kan man i mange tilfælde få lov at have en hobbyvirksomhed ved siden af. Der er selvfølgelig et hav af krav der skal overholdes, men det er muligt.

Mvh

Natasha

Tilmeldt 8. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anni,

For kort tid siden så jeg en af martin thorborgs små film på thorborg.tv eller youtube. Han nævnte, så vidt jeg husker, noget om en kvinde der gerne ville starte et firma op med at ordne negle. Hun startede simpelthen med, at lave en aftale med en frisør salon om, at hun kom en gang om ugen og ordnede negle på kvinder der alligevel skulle ind og klippes. Det kan være der er andre, der kan huske hvad Martin mere præcist sagde?

Anyways. Det kunne måske også være en mulighed for dig?

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hvis jeg fik tilbudt hudpleje mens jeg alligevel var hos frisøren og skulle sidde en halv time med hårfarve i håret og vente, ville jeg super gerne have ordnet mit ansigt også :)

Jeg håber du finder et job, eller en løsning på det hele, så du kan få udlevet din drøm :)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

En idé kan være at du starter på Teknisk skole i Esbjerg Krop & Stil - grundforløbet evt. tale med kommunen om mulighed for økonomisk hjælp eller gå på SU + SU lån som forsørger vil du kunne mere end du har nu - altså hvis du er på kontanthjælp. - Ja du er ældre end dem, men på den her måde får du afprøvet om det er en drøm - eller om det er det du vil.

På skolen kan du få vejledning i, hvordan du kommer videre og side løbende kan du lave lidt benarbejde, hvor du bl.a. finder ud af alt indenfor branchen så som:

Kundepotentiale? 

Kurser ?

Priser?

konkurrence?

materialer? ( stole/briks, cremer vat. etc.)

OG ALT DET SOM SKAL TIL.

Bare en idé så du kommer ud af den cirkel du er i - og skaber mulighederne for dig selv - (så dit liv får mere værdi for dig - og du igen kan blive glad - og derved få mere overskud til dig selv og dine kære). Din drøm vil altid forblive en drøm, hvis du ikke selv går efter det. Du må ikke vente på at mulighederne skal komme til dig, for så skal du vente længe med de tider vi har i dag. DU KAN godt - du skal bare finde din vej og turde gøre det ! 

Du er velkommen til at kontakte mig på PB - hvis du vil have lidt coaching ;-)

/ L. B.H.B.S.

Fra esbjerg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er uddannet hudterapeut :) og de har i øvrigt også kun frisør grundforløbet her i Esbjerg. men det er dejligt med alle jeres indput :) Jeg vil også gerne starte op deltid ved siden af et arbejde... men så kommer jeg tilbage til det med at få arbejde :) Jeg er desværre på kontanthjælp så det et bare så problematisk at gøre noget ved sitiaution andet end bare at søge og søge. det er en super ide med hensyn til frisør :) vil endnu engang takke jer alle for indput

Tilmeldt 25. Nov 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv den længste rejse, starter med det første skridt. Jeg ved det er svært, og det er en fjollet regel at man ikke må tjene lidt ved siden af kontanthjælpen. Men måske kan du gøre så godt et stykke forarbejde, at du kan få revalidering, så kan du måske starte som selvstændig, på den måde ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)