Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du forklare mig det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du forklare mig, hvorfor folk på barsel ikke regnes som en del af arbejdsstyrken, mens folk, der holder ferie, beregnes med i arbejdsstyrken? Hverken folk, der holder barsel eller ferie, kan blive ringet op af deres arbejdsgiver og kaldt på arbejde.

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 07:15

Folk på ferie kan, alt efter overenskomst, godt ringes op og kaldes på arbejde (er jeg blevet som slagter tidligere) det kræver dog at man ikke er på ferie i udlandet, og at man får sin resterende ferie umidelbart efter, samt at det skal være fordi det er en meget presset situation (2 syge + personen på ferie i en virksomhed med 4-5 ansatte)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 07:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

fireman:
Hverken folk, der holder barsel eller ferie, kan blive ringet op af deres arbejdsgiver og kaldt på arbejde.

Der står bl.a. således i Ferieloven .... "Hvis væsentlige, upåregnelige driftsmæssige hensyn gør det nødvendigt, kan arbejdsgiveren ændre tidligere fastsat ferie. Lønmodtageren skal have erstattet et eventuelt økonomisk tab som følge af udskydelsen....."

I § 15  stk. 2 står der at allerede påbegyndt ferie ikke kan afbrydes - så som Hovedregel  - Kan denne ikke afbrydes med mindre ferielovens § 21 stk. 2. træder i kraft - hvor der står at den kan fra fraviges ved aftale.

Har du ferie og du er omfattet § 21 stk. 2, kan du blive ringet op og skal møde på arbejde, hvis forholdene kræver det - Du får så erstatningsferie, godtgørelse etc. etc. Det kommer meget an på overenskomst, kontrakt etc. som du kan se i din kontrakt.

Der er i ferieperioden (som oftest) ikke ekstra ressourcer til dækning af funktionen (man dækker over hinanden) - Du modtager dine feriepenge / eller alm. løn, hvis du har optjent sådanne.

Er du på Barsel er du væk i perioden og der ansættes oftest en Barselsvikar - du modtager her barselsdagpenge 

Nu har jeg så et spørgsmål til dig.!

- Du har mange små indlæg og mange spørgsmål som ikke har en samlet struktur eller retning,

stiller du dem for at stille spørgsmål - fordi du keder dig eller mener du det seriøst?

/Lene

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 09:54

Jeg mener det skam seriøst.

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 09:59
Du bliver ihvertfald klog en dag ven

Er du ved at starte et online leksikon ?
Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 10:07

Olina:
Er du ved at starte et online leksikon ?

Wikipedia, here Fireman comes ;-) Men Husk lige og angive Amino som kilde ;-)

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 28. Feb 13
Skrevet kl. 10:34

Nej, det er jeg ikke. Jeg spørger bare eksperter herinde.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)