Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg oplyse at jeg bruger mine "egne" penge i mit firma?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har lige oprettet en enkeltmandsvirksomhed, og til materiale indkøb mv har jeg brugt af mine private penge. Skal jeg oplyse det nogen steder? Hvordan fungerer det? Jeg kommer det første års tid ikke til at tjene noget så det vil være mine private penge der skal bruges til indkøb af materialer - er der noget jeg skal være opmærksom på`?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alt du skyder ind skal du bogføre via balancen - under ejenkapitalen - mellemregning, konto kunne hedde PRIVAT INDSKUD - eller hvis du vil GÆLD TIL INDHAVER - hvis kontanter så kredit den konto og debit bank, hvis aktiver så via en aktivpost - som så evt kan straksafskrives

Alt du hæver sker også via balancen - PRIVAT HÆVNING i debet og banken i kredit

Derved påvirker det ikke resultatet og du betaler ikke skat af de penge du skyder ind og dem du hæver påvirker ikke skatten heller, det gør kun resultatet af din virksomhed

Jeg kan godt læse af linje et at det kan lyde besværligt, men det er eneste måde. Lettest for dig hvis du indskyder kontant penge via statur kredit privat indskud og debet bank, så er det super nemt at følge, og så køber du ting helt normalt via omkostningskonto i drift og bank i status

Du bør alliere dig med en økonomiperson her i begyndelsen som minimum, hvis dette er sort snak. Du kan få en freelance der kan klare ting via scan af bilag og ikke koster mange hundrede kroner om måneden. Du kan søge 3 gratis tilbud på AGERA bare klik linket. Du kan læse overordnet om REGNSKAB I PERSONLIG VIRKSOMHED HER og om SKAT AF PERSONLIG VIRKSOMHED HER

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:47

Hej. Tak for dit svar :) Det giver fin mening for mig - det er en, ind til  videre, meget lille virksomhed, så der er ikke det store arbejde i det endnu.. Muligvis at min indtjening kan gå lige op med de materialer jeg skal købe. Det vil tiden vise. Jeg har dog allerede nu brugt et større beløb fra min privat økonomi til indkøb af materialer...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52

NailsByL:
Muligvis at min indtjening kan gå lige op med de materialer jeg skal købe
og det er jo helt naturligt i en start fase. På sigt skal dit klare mål jo være at kunne ha indtjening der berettiger det hele, ellers vil skat kunne nægte dig fradrag for tabet. Det tror jeg altså ikke sker for en negle-fixer - shop - men hensigten skal klart være at indtægterne overstiger udgifterne Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:02

Der vil i starten være en sammenblanding af dine private midler og enkeltmandsvirksomhedens midler. Jeg vil dog anbefale, at du etablerer en bankkonto der benyttes til udgifter og indtægter vedr. enkeltmandsvirksomheden, det gør det lidt lettere at udarbejde et regnskab når den tid kommer.

Jeg er meget enig i de beskrivelser du har fået.

Har du brug for hjælp til selvhjælp til etablering af regnskab så sig til.

Mvh

Ulrik Rasmussen

www.ØkonomiEksperten.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10

Ulrik Rasmussen:
eg vil dog anbefale, at du etablerer en bankkonto der benyttes til udgifter og indtægter vedr. enkeltmandsvirksomheden, det gør det lidt lettere at udarbejde et regnskab når den tid kommer.
Jep - vigtigt råd

vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)